|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | SAĞLIK TURİZMİ İŞLETMECİLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SEVGİ BALIKÇIOĞLU DEDEOĞLU (sbalikcidedeoglu@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
İnsan davranışının sosyolojik ve psikolojik yönleri,gruplarda bireyler arası etkileşimler ve bu özelliklerin iş yaşamında uygulanabilmesini amaçlar. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Sosyal ve İş ortamında insan davranışının temel özelliklerini açıklayabilir. |
PÇ-8 İnsanlarla iyi iletişim kurabilen, hoşgörülü ve sabırlı bir insan haline gelir. PÇ-30 İnsan davranışının sosyal çevre ile etkileşimini temel boyutlarıyla açıklar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Davranış Bilimleri alanına katkıda bulunan bilim dallarının neler olduğunu tanımlayabilir. |
PÇ-2 Temel bilimlere hâkim, analitik düşünce ile problemlere hızla çözümler üretir. PÇ-30 İnsan davranışının sosyal çevre ile etkileşimini temel boyutlarıyla açıklar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Davranışın sosyolojik ve psikolojik belirleyicilerinden kültür, tutum, kişilik ve güdülenme kavramlarını açıklayabilir. |
PÇ-8 İnsanlarla iyi iletişim kurabilen, hoşgörülü ve sabırlı bir insan haline gelir. PÇ-9 Kendini geliştirmeye istekli ve coşkulu olur. PÇ-16 Değişken koşullara uyum sağlayabilme beceri ve yetileri kazanır. PÇ-17 Sabırlı, özgüveni olan, kendisine ve çevresine saygılı, kolay ve etkili iletişim kurabilen ve mesleki gelişmeleri izleyecek dinamizmde sağlık turizmi meslek elemanları yetişir. PÇ-29 İnsan davranışlarını açıklarken gelişim ve kişilik kuramlarından faydalanır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
İnsan davranışlarını ,insanın düşünce ve irade süreçlerindeki eylemlerinden yola çıkarak açıklar. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Davranış Bilimlerine Giriş | anlatma yöntemi tartışma yöntemi |
2 | Davranış Bilimlerini Oluşturan Bilimler | anlatma yöntemi tartışma yöntemi |
3 | Davranış Bilimlerini Oluşturan Bilimler | anlatma yöntemi tartışma yöntemi |
4 | Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri | anlatma yöntemi tartışma yöntemi |
5 | Güdüler ve Güdüleme | anlatma yöntemi tartışma yöntemi |
6 | Güdüleme Kuramları | anlatma yöntemi tartışma yöntemi |
7 | Kişilik | anlatma yöntemi tartışma yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kişilik Kuramları I | anlatma yöntemi tartışma yöntemi |
10 | Kişilik Kuramları II | anlatma yöntemi tartışma yöntemi |
11 | Stres ve Stresle Başa Çıkma | anlatma yöntemi tartışma yöntemi |
12 | Algılama | anlatma yöntemi tartışma yöntemi |
13 | Öğrenme ve Davranış | anlatma yöntemi tartışma yöntemi |
14 | Kültür ve Davranış | anlatma yöntemi tartışma yöntemi |
15 | Tutumlar | anlatma yöntemi tartışma yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Davranış Bilimleri, Salih GÜNEY, Nobel Akademik Yayıncılık | |
2 | Davranış Bilimlerine Giriş ve Örgütsel Davranış, Editör: Aydın YILMAZER, Detay Yayıncılık | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders notları kullanılacaktır. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 6 | 12 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 10 | 1 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 10 | 1 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |