|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | SAĞLIK TURİZMİ İŞLETMECİLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ECEM TEZGEL ÇOBAN (etezgelcoban@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ECEM TEZGEL ÇOBAN, SEVGİ BALIKÇIOĞLU DEDEOĞLU, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı öğrencilere İngilizce Sağlık Turizmi terminolojisi öğretmek ve öğrendikleri terminolojiyi yazılı ve sözlü olarak kullanmalarını sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Mesleki İngilizcenin kullanıldığı ortamlarda sahip oldukları kelime ve yapı bilgisini doğru şekilde kullanır |
PÇ-1 Kendi ana dilinde ve mesleğinin gerektirdiği yabancı dillerde sözlü ve yazılı teknik ifade yeteneğine sahiptir.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Mesleki İngilizce ile ilgili okuma ve dinleme parçalarının üstesinden gelir. |
PÇ-1 Kendi ana dilinde ve mesleğinin gerektirdiği yabancı dillerde sözlü ve yazılı teknik ifade yeteneğine sahiptir.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | İş hayatı için gerekli mesleki İngilizce bilgisini geliştirir |
PÇ-5 Üst düzeyde akademik yeteneğe sahiptir. PÇ-12 Bireysel çalışmalarda sorumluluk ve/veya yetki alabilir ve bunların gereğini yerine getirir. PÇ-13 Yaşam boyu öğrenme gereğini algılamış ve kendi kendine öğrenme yeteneğini kazanır. PÇ-14 Takım çalışması yapar. PÇ-15 Mesleki ve etik sorumluluklara sahip olma, yetki alabilme ve gereğini yerine getirebilme yeteneğine sahiptir. PÇ-17 Sabırlı, özgüveni olan, kendisine ve çevresine saygılı, kolay ve etkili iletişim kurabilen ve mesleki gelişmeleri izleyecek dinamizmde sağlık turizmi meslek elemanları yetişir. PÇ-18 Sağlık turizmi meslek elemanları, fiziksel fonksiyon ve sağlık statüsünde yaralanma, hastalık veya fonksiyon bozukluğundan kaynaklanan, bozukluk, özür ve değişiklikleri olan hastalara sağlık turizmiyle alakalı uygun yönlendirme ve bilgilendirmeleri yaparak en uygun tedaviyi almalarına yardımcıdır. PÇ-19 Ulusal veya uluslararası protokollerin imzalanmasında aracılık/yöneticilik yaparak modere eder. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
İlgili alandaki not alma faaliyetleri İlgili makalenin (ör. Ansiklopedi girişi, Web sayfası) okunması. İlgili alandaki formların doldurulması, yazılı olarak terimlerin tanımlanması. Küçük gruplar halinde çalışmak. İlgili alandaki grupla paylaşmak için bulguların kısa bir sunumu. İlgili alanda bir sunumun yapılması ve gerçekleştirilmesi. İlgili alanda canlı bir etkileşimi gözlemlemek veya izlemek, konuşma faaliyetleri.Sözlü bir soru-cevap faaliyetinde bulunmak. İlgili alanda gayri resmi tartışmalar. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Konaklama işletmelerinin sınıflandırılması, otel tanıtımı ve özellikleri, diyaloglar ve Türkçe-İngilizce kelime çalışması | Expression-speaking-reading |
2 | Önbüro ve otel diyalogları, kelime çalışması, Gramer. | Expression-speaking-reading |
3 | Önbüro ve otel diyalogları, kelime çalışması, Gramer. | Expression-speaking-reading |
4 | Restoran diyalogları, kelime çalışması. Gramer. | |
5 | Restoran diyalogları, kelime çalışması. Gramer. | Expression-speaking-reading |
6 | Kitle Turizmi. Diyalog ve kelime çalışması. | Expression-speaking-reading |
7 | Simple present tens . Past simle tens. | Expression-speaking-reading |
8 | Ara Sınav | |
9 | Ekoturizm ve sağlık turizmi. Diyalog ve kelime çalışması. | Expression-speaking-reading |
10 | Ekoturizm ve sağlık turizmi. Diyalog ve kelime çalışması. | Expression-speaking-reading |
11 | Kafe ve bar diyalog çalışması. Kelime çalışması. | Expression-speaking-reading |
12 | Kafe ve bar diyalog çalışması. Kelime çalışması. | Expression-speaking-reading |
13 | Otel işletmelerinin sahip olduğu olanaklar ve hizmetler. Kelime çalışması. | Expression-speaking-reading |
14 | Otel işletmelerinin sahip olduğu olanaklar ve hizmetler. Kelime çalışması. | Expression-speaking-reading |
15 | Tur ve turist rehberliği. Kelime çalışması. | Expression-speaking-reading |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | • Özdağ Nurten, Mesleki İngilizce, 2006 | |
2 | • Artukoğlu M. Adil, Kaplan Aslan, Yılmaz Ali, Medical Terminology, 2004 | |
3 | • Murphy Raymond, English Grammar in Use, 2003 | |
4 | • DNA of englısh grammar; Spring Publication, Fundamentals of English Grammar, Longman | |
5 | • English Grammar in Use, Cambridge, 2004 | |
6 | • Highly Recommended Student's Book, OXFORD | |
7 | • Career Paths: Tourism, Express Publishing | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
ders kitabı, yardımcı kitaplar, tahta, bilgisayar,cd ve dvd |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 6 | 14 | 84 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 6 | 3 | 18 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 6 | 2 | 12 |
c) Performans Ödevi | 2 | 1 | 2 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 4 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 5 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 150 |