|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | SAĞLIK TURİZMİ İŞLETMECİLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ARİF NİHAT SAMUR (asamur@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Dersin amacı, halkla ilişkiler disiplinine yönelik kavramların ve uygulamaların sağlık işletmeleri perspektifinden açıklanmasıdır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | İletişim ve iletişim sürecinde halkla ilişkilerin önemini ve işlevini tanımlayabilir. |
PÇ-8 İnsanlarla iyi iletişim kurabilen, hoşgörülü ve sabırlı bir insan haline gelir. PÇ-17 Sabırlı, özgüveni olan, kendisine ve çevresine saygılı, kolay ve etkili iletişim kurabilen ve mesleki gelişmeleri izleyecek dinamizmde sağlık turizmi meslek elemanları yetişir. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
| DÖÇ-2 | Halkla ilişkiler kavramını, özelliklerini ve neden gerekli olduğunu açıklayabilir. |
PÇ-22 Turizm alanındaki temel kavramlar hakkında bilgi sahibidir. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
| DÖÇ-3 | Uygulamadaki eksik ve yanlışların nedenlerini analiz edebilme becerisini kazanabilir. |
PÇ-7 Esnek düşünüp yenilik yapar. PÇ-11 Kazanmış olduğu bilgileri turizmin korunması, geliştirilmesi ve sürdürülmesinde etkili bir biçimde kullanır. PÇ-20 Günümüzdeki popüler turizm çeşitlerinden olan sağlık turizminin en büyük destekçileri ve geliştiricileri olurlar. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Halkla ilişkilerin tarihsel gelişimi, sağlık turizmi işletmelerinde ilişkileri önemli kılan hususları, sağlık turizmi yapan kurumlarda halkla ilişkilerin tanıma ve tanıtım faaliyetleri. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | İletişim ve Halkla ilişkilerin tanımı | Anlatma, tartışma ve örnek olaya inceleme |
| 2 | İletişim ve Halkla ilişkilerin tarihsel gelişimi | Anlatma, tartışma ve örnek olaya inceleme |
| 3 | Sağlık hizmetlerinde İletişim ve halkla ilişkiler ihtiyacını ortaya çıkaran nedenler | Anlatma, tartışma ve örnek olaya inceleme |
| 4 | Sağlık hizmetlerinde iletişim ve halkla ilişkilerde izlenen amaçlar | Anlatma, tartışma ve örnek olaya inceleme |
| 5 | Sağlık hizmetlerinde iletişim ve halkla ilişkilerde temel ilkeler | Anlatma, tartışma ve örnek olaya inceleme |
| 6 | Sağlık hizmeti veren kuruluşlarda iletişim ve halkla İlişkiler biriminin genel organizasyon içindeki yeri | Anlatma, tartışma ve örnek olaya inceleme |
| 7 | Hastanelerde iletişim ve halkla ilişkiler | Anlatma, tartışma ve örnek olaya inceleme |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | İletişim ve Halkla ilişkiler programının geliştirilmesi | Anlatma, tartışma ve örnek olaya inceleme |
| 10 | İletişim ve Halkla ilişkiler faaliyetleri; tanıtma, tanıma | Anlatma, tartışma ve örnek olaya inceleme |
| 11 | İletişim ve Halkla ilişkiler faaliyetleri:lobicilik, sponsorluk, imaj yaratma | Anlatma, tartışma ve örnek olaya inceleme |
| 12 | İletişim ve Halkla ilişkilerin uygulama alanları | Anlatma, tartışma ve örnek olaya inceleme |
| 13 | İletişim ve Halkla ilişkilerde kullanılan araç, gereç ve yöntemler | Anlatma, tartışma ve örnek olaya inceleme |
| 14 | Sağlık kuruluşlarında iletişim ve halkla ilişkiler uygulamalarında karşılaşılan sorunlar | Anlatma, tartışma ve örnek olaya inceleme |
| 15 | Tartışma ve değerlendirme | Anlatma, tartışma ve örnek olaya inceleme |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | • Hasan Tutar, M. Kemal Yılmaz Genel İletişim-Kavramlar ve Modelleri | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| ders kitabı, ders notları, slayt sunum ve internet | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 5 | 15 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 3 | 9 |
| c) Performans Ödevi | 2 | 3 | 6 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 2 | 8 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 2 | 8 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 90 | ||