Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
DÖÇ-1 |
Kriz yönetimini tanımlayabilir, kriz yönetimine ilişkin temel kavramları açıklayabilir, kriz yönetimi türlerini, özelliklerini ve etkilerini açıklayabilir. |
PÇ-5 Grup yönetimi ilkelerini bilir ve uygular. PÇ-18 Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 |
Kriz yaratan iç ve dış faktörleri açıklayabilir, kriz türleri, özellikleri ve etkilerini açıklayabilir, dış kaynaklı kriz faktörlerini belirleyebilir. |
PÇ-1 Bu bölümü başarıyla tamamlayan öğrenciler: Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur, PÇ-10 Bir seyahat işletmesini etkin bir şekilde yönetebilmek için güncel yönetim teorilerini ve uygulamalarını bilir ve uygular.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 |
Kriz yönetimi sürecini açıklayabilir, kriz sürecinin aşamalarını açıklayabilir,kriz sürecinin özelliklerini kavrayabilir. |
PÇ-16 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir. PÇ-17 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır.
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği |
Kriz yönetiminin amacı, türleri, kriz yaratan faktörler ve kriz yönetim süreci. |
Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Dersin tanıtılması |
Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap |
2 |
Turizm-güvenlik ve emniyet ilişkisi, turizm işletmelerinin faaliyet çevresinde yaşanan başlıca güvenlik ve emniyet sorunları |
Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap |
3 |
Turist sağlığı ve güvenliğinin önemi, turistlerin güvenlik algılamaları, turistlere yönelik başlıca suçlar |
Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap |
4 |
Turizmde başlıca güvenlik alanları ve alınan tedbirler |
Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap |
5 |
Kriz kavramı, kapsamı ve özellikleri, turizmde kriz kavramı ve krize neden olan faktörler, krizin turizm işletmeleri üzerindeki etkileri |
Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap |
6 |
Turizm işletmelerinde kriz sürecinde yaşananlar |
Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap |
7 |
Turizm işletmelerinde kriz yönetimi stratejileri |
Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Turizm işletmelerinde kriz yönetimi stratejileri |
Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap |
10 |
Krize hazırlık dönemi yönetimi ve stratejileri |
Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap |
11 |
Kriz dönemi yönetimi ve stratejileri |
Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap |
12 |
Kriz sonrası dönem yönetimi ve stratejileri |
Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap |
13 |
Geçmişten günümüze dünya turizminde yaşanan krizlerin incelenmesi |
Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap |
14 |
Geçmişten günümüze Türkiye turizminde yaşanan krizlerin incelenmesi |
Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap |
15 |
Dersin genel değerlendirmesi |
Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap |
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
1 |
Küçükaltan vd. (2015). Otel İşletmelerinde Kriz Yönetimi, Ankara: Detay Yayıncılık |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
Örnek, Şahin, Ali (2006), Bilgi Toplumunda Kriz Yönetimi Stratejileri, Detay Yayıncılık, Ankara. Örnek, Şahin, Ali ve Aydın, Şule (2006), Kriz ve Stres Yönetimi, Detay Yayıncılık, Ankara. |