Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

TURİZM FAKÜLTESİ / TR356 - TURİZM REHBERLİĞİ

Kodu: TR356 Adı: TURİZMDE ULUSLARARASI TANITIM Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 2
Sınıf/Yarıyıl 3 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü TURİZM REHBERLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ÖMER ÇOBAN (omercoban@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Dersin amacı öğrencilerin turizmde uluslararası tanıtım ile ilgili kavramlar, örgütler, kullanılan tanıtım araçları, çarpıcı tanıtım etkinlikleri, hedef kitle belirleme ve segmentasyon süreçleri vb. hususlarla ilgili bilgi sahibi olmalarını sağlayarak Türkiye ve Akdeniz çanağındaki rekabet içinde olunan ülkelerin uluslararası tanıtım faaliyetleri hakkında bilgi ve beceri kazandırmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Turizmde uluslararası tanıtım sürecine ilişkin temel kavramları tanımlayabilir PÇ-1 Bu bölümü başarıyla tamamlayan öğrenciler: Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur,
PÇ-16 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Tanıtım sürecinde kullanılan araçlar hakkında bilgi sahibi olur PÇ-1 Bu bölümü başarıyla tamamlayan öğrenciler: Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur,
PÇ-16 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Tanıtım örgütleri ve başarılı tanıtım etkinlikleri hakkında bilgi sahibi olur PÇ-1 Bu bölümü başarıyla tamamlayan öğrenciler: Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur,
PÇ-16 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Tanıtım kampanyalarını planlanlayabilir ve yürütebilir PÇ-1 Bu bölümü başarıyla tamamlayan öğrenciler: Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur,
PÇ-16 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir.
PÇ-18 Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
İletişim, iletişim süreci, pazarlama iletişimi, pazarlama iletişimi karması elemanları, pazarlama araştırması, hedef kitle belirleme ve pazar segmentasyonu, destinasyona ilişkin kavramlar, tanıtım enstrümanları, tanıtım örgütleri, çarpıcı tanıtım etkinlikleri, Türkiye ve Akdeniz çanağındaki ülkelerin tanıtım faaliyetleri.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Dersin Tanıtımı, Amaç ve Hedeflerinin Açıklanması Anlatma Yöntemi
2 Pazarlama, İletişim, Pazarlama İletişimi, Tanıtım, Turizmde Uluslararası Tanıtım Kavramları Anlatma Yöntemi Soru Cevap
3 Hedef Kitle Belirleme ve Segmentasyon Anlatma Yöntemi Soru Cevap
4 Rekabet Analizi ve Pazar Fırsatlarının Değerlendirilmesi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
5 Destinasyon ve Destinasyon ile İlişkili Kavramlar Anlatma Yöntemi Soru Cevap
6 Tanıtımında kullanılan araçlar Anlatma Yöntemi Soru Cevap
7 Dijital Pazarlama Stratejileri Anlatma Yöntemi Soru Cevap
8 Ara Sınav
9 Influencer Pazarlaması ve Fam Tripler Anlatma Yöntemi Soru Cevap
10 Tanıtım Örgütleri Anlatma Yöntemi Soru Cevap
11 Kültür ve Turizm Bakanlığı, Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı, Kapadokya Alan Başkanlığı, Ahiler Kalkınma Ajansı Anlatma Yöntemi Soru Cevap
12 Goturkiye.com Anlatma Yöntemi Soru Cevap
13 Dünyada ve Türkiye'de Başarılı Olan Turizm Tanıtım Etkinlikleri Anlatma Yöntemi Soru Cevap
14 Dünyada ve Türkiye'de Başarılı Olan Turizm Tanıtım Etkinlikleri Anlatma Yöntemi Soru Cevap
15 Tanıtım Kampanyalarının Planlanması ve Yürütülmesi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Tavmergan. İ. P. ve Meriç P. Ö. (2002) Turizmde Tanıtma ve Halkla İlilşkiler.Turhan Kitapevi, Ankara.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Bilgisayar, Projeksiyon Cihazı

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 6 12
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 9 1 9
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 9 1 9
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 60