|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | SOSYOLOJİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | NEVAL KARANFİL (nevalkaranfil@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
NEVAL KARANFİL, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Dersin amacı, tüketim kuramları ve tüketim davranışı ile ilgili olarak sosyolojik bir bakış açısı kazandırmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Tüketim sosyolojisinin temel kavramlarını açıklayabilir. |
PÇ-1 1. Sosyoloji programları ile ilgili temel kavramları tanımlayabilir.
PÇ-2 2. Sosyoloji alanında edindikleri bilgilerini diğer disiplinlere uyarlayabilir ve aktarabilir. PÇ-3 3. Sosyal yönleri, iletişim becerileri, yaratıcılık ve girişimcilikleri, sosyolojik analiz özellikleri, ekip çalışmalarına yatkınlıkları gelişebilir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | DÖÇ-2 Tüketim davranışında etkili olan sosyal ve kültürel unsurları değerlendirir ve tartışır. |
PÇ-4 4. Sosyoloji ve ilgili alanlarda sosyolojik problemleri tanımlama, modelleme ve çözme becerisine sahip olabilir. PÇ-5 5. Bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkındaki gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilir. PÇ-6 6. Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilir ve değerlendirebilir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlayabilir, analiz edebilir, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | DÖÇ-3 Tüketim kuramları ve kavramları doğrultusunda tüketim davranışını tartışabilir. |
PÇ-8 8. Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar, sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. PÇ-10 10. Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanabilir. PÇ-11 11. Ulusal ve Uluslararası çağdaş sorunları izleyebilir. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Derste, tüketim kavram ve kuramları temel alınarak tüketim davranışının kültürel ve toplumsal özellikleri tartışılmaktadır. Tüketimde karar verme süreçleri, tüketici sosyalizasyonu, kullan- at kültürü gibi konular tartışılarak tüketim davranışı toplumsal boyutları ile ele alınır. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Tüketim ve tüketici kavramları | Sözlü Anlatım, soru-cevap |
| 2 | Tüketim davranışı | Sözlü Anlatım, soru-cevap |
| 3 | Tüketim toplumu | Sözlü Anlatım, soru-cevap |
| 4 | Tüketimin toplumsal kimlik üzerindeki rolü | Sözlü Anlatım, soru-cevap |
| 5 | Gösterişçi tüketim | Sözlü Anlatım, soru-cevap |
| 6 | Kullan-at toplumu | Sözlü Anlatım, soru-cevap |
| 7 | Moda ve tüketim | Sözlü Anlatım, soru-cevap |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Planlı eskitme | Sözlü Anlatım, soru-cevap |
| 10 | Marka algısı | Sözlü Anlatım, soru-cevap |
| 11 | Markaların toplumsal anlamları | Sözlü Anlatım, soru-cevap |
| 12 | Marka aidiyeti | Sözlü Anlatım, soru-cevap |
| 13 | Popüler kültür ve tüketim | Sözlü Anlatım, soru-cevap |
| 14 | Reklam ve tüketim | Sözlü Anlatım, soru-cevap |
| 15 | Tüketim ve küreselleşme | Sözlü Anlatım, soru-cevap |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Kadıoğlu, Zeynep. (2014). Tüketim İletişimi: Süreçler, Algılar ve Tüketici. İstanbul: Pales Yayıncılık. | |
| 2 | Köse, Hüseyin. (2010). Medya ve Tüketim Sosyolojisi. Ankara: Ayraç Yayınları. | |
| 3 | Zorlu, Abdülkadir. (2016). Üretim ve Tüketim Teorileri. Ankara: Altınordu Yayınları. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Kaynak kitaplar ve makaleler | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 14 | 14 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 98 | ||