|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | SOSYOLOJİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | NİHAN OZANSOY TUNÇDEMİR (nihanozansoy@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Dersin amacı, bilginin üretimi ve toplumsal özellikleri hakkında bir bakış açısı kazandırmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Bilgi sosyolojisinin temel kavramlarını açıklayabilir. |
PÇ-1 1. Sosyoloji programları ile ilgili temel kavramları tanımlayabilir.
PÇ-2 2. Sosyoloji alanında edindikleri bilgilerini diğer disiplinlere uyarlayabilir ve aktarabilir. PÇ-3 3. Sosyal yönleri, iletişim becerileri, yaratıcılık ve girişimcilikleri, sosyolojik analiz özellikleri, ekip çalışmalarına yatkınlıkları gelişebilir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Toplumsal meseleleri bilgi sosyolojisinin temel kuramlarını kullanarak açıklayabilir. |
PÇ-5 5. Bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkındaki gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilir. PÇ-6 6. Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilir ve değerlendirebilir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlayabilir, analiz edebilir, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir. PÇ-7 7. Sosyoloji alanındaki mevcut uygulamalar için gerekli çağdaş teknikleri ve teçhizat kullanabilme becerisi kazanabilir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Bilginin toplumsal boyutlarını tartışabilir |
PÇ-10 10. Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanabilir. PÇ-11 11. Ulusal ve Uluslararası çağdaş sorunları izleyebilir. PÇ-15 15. Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranma ve katılma ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olabilir. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Bilginin toplumsal boyutları ele alınır. Ayrıca Bilgi Sosyolojisi alanındaki farklı teorik yaklaşımlar irdelenir. Bilgi sosyolojisi alanında çalışan düşünürlerin teori ve kavramları öğretilir. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Bilgi sosyolojisi temel kavramları | Sözlü anlatım-soru- cevap |
| 2 | Bilginin üretilmesi | Sözlü anlatım-soru- cevap |
| 3 | Bilginin toplumsal boyutu | Sözlü anlatım-soru- cevap |
| 4 | Bilgi türleri | Sözlü anlatım-soru- cevap |
| 5 | Bilgi ve zaman ilişkisi | Sözlü anlatım-soru- cevap |
| 6 | Zımni bilgi | Sözlü anlatım-soru- cevap |
| 7 | Bilgi ve eğitim ilişkisi | Sözlü anlatım-soru- cevap |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Eğitim ve bilgi | Sözlü anlatım-soru- cevap |
| 10 | Karl Mannheim | Sözlü anlatım-soru- cevap |
| 11 | MaxScheler | Sözlü anlatım-soru- cevap |
| 12 | Robert Merton | Sözlü anlatım-soru- cevap |
| 13 | Thomas Kuhn | Sözlü anlatım-soru- cevap |
| 14 | C. Wright Mills | Sözlü anlatım-soru- cevap |
| 15 | Genel tekrar | Sözlü anlatım-soru- cevap |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Arslan, H. (2015). Epistemik Cemaat: Bir Bilim Sosyolojisi Denemesi. İstanbul: Paradigma Yayıncılık. | |
| 2 | McCarthy, E. D. (2002). Bilgi Kültürü: Yeni Bilgi Sosyolojisi. (çev. A.F. Yılmaz). İstanbul: Chiviyazıları Yayınevi | |
| 3 | Mills, C. W. (2005). Bilgi, Sosyoloji ve Bilgi Sosyolojisi Üzerine. (Der/ Çev. V. S. Öğütle). Ankara: Paragraf Yayınevi.) | |
| 4 | Hüseyin Bal, Bilgi Sosyolojisi, Sentez Yayınları | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Kitap, makale | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 14 | 14 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 98 | ||