|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİ(YÜSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SEVGİ GÜNEŞ DURAK (sgdurak@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, içme suları ile ilgili arıtım yöntemleri hakkında bilgi edinerek içme sularının kullanımına yönelik yöntemlerin ve alternatiflerin belirlenmesidir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Suların arıtımı ile ilgili temel kavramları açıklayabilir. |
PÇ-3 PÇ-3 Sahip olduğu bilgiyi analiz ederek, karşılaştırarak ve sorgulayarak problemlerin çözümünde kullanır ve ilgili alanda orijinal bir araştırmayı bağımsız olarak yürütür |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Suların arıtımında kullanılan yöntemleri ayrıntılı olarak açıklayabilir. |
PÇ-8 PÇ-8 Çevre Mühendisliğindeki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Arıtma üniteleri tasarlayabilir. |
PÇ-1 PÇ-1 Çevre Mühendisliği alanındaki güncel ve en iyi uygulamaları da içeren ileri bilgiye sahiptir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Su arıtımında kullanılan prosesler, arıtım yöntemleri. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Su Kaynakları ve Korunması | Anlatma yöntemi |
2 | Ön Arıtım Yöntemleri | Anlatma yöntemi |
3 | Koagülasyon-Flokülasyon Yöntemleri | Anlatma yöntemi |
4 | Arıtım yöntemlerinin sınıflandırılması | Anlatma yöntemi |
5 | Arıtım ile ilgili yapılmış çalışmaların ve makalelerin incelenmesi | Anlatma yöntemi, makale eleştirisi |
6 | Konuyla ilgili yapılmış bir çalışmanın öğrenci tarafından incelenerek rapor edilmesi | Anlatma yöntemi, makale eleştirisi |
7 | Konuyla ilgili yapılmış bir çalışmanın öğrenci tarafından incelenerek rapor edilmesi | Anlatma yöntemi, makale eleştirisi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Arıtım ile ilgili yapılmış çalışmaların ve makalelerin incelenmesi | Anlatma yöntemi, makale eleştirisi |
10 | Arıtım ile ilgili yapılmış çalışmaların ve makalelerin incelenmesi | Anlatma yöntemi, makale eleştirisi |
11 | Suların arıtımında geliştirilen yeni metotların araştırılması | Makale eleştirisi, rapor hazırlama |
12 | Suların arıtımında geliştirilen yeni metotların araştırılması | Makale eleştirisi, rapor hazırlama |
13 | Konuyla ilgili yapılmış bir çalışmanın öğrenci tarafından incelenerek rapor edilmesi | Anlatma yöntemi, makale eleştirisi |
14 | Konuyla ilgili yapılmış bir çalışmanın öğrenci tarafından incelenerek rapor edilmesi | Anlatma yöntemi, makale eleştirisi |
15 | Anlatılan konuların soru cevap şeklinde pekiştirilmesinin sağlanması | Soru Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Su Tasfiyesi, Veysel Eroğlu, İstanbul Teknik Üniversitesi, İnşaat Fakültesi. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı, internet kaynakları. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | 1 | 40 | |
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 14 | 70 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 14 | 56 |
c) Performans Ödevi | 1 | 1 | 1 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 1 | 1 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 1 | 4 | 4 |
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |