|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | SURE KÖME (sure.kome@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Temel matematik işlemlerini, teoremlerini ve tanımlarını iyi bir şekilde öğrenip branş derslerinde uygulamasını yapabilme ve geliştirebilme yeteneğini kazandırmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Kısmi integrasyon metodu, Rasyonel ve irrasyonel fonksiyonların integralleri öğrenecek Belirli integralin uygulamaları ve özellikleri öğrenmek |
PÇ-1 Temel matematik, fen bilimleri ve inşaat mühendisliği alanında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri inşaat mühendisliği problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
PÇ-2 Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
| DÖÇ-2 | Türev yardımıyla eğri grafiği çizebilir. |
PÇ-1 Temel matematik, fen bilimleri ve inşaat mühendisliği alanında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri inşaat mühendisliği problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
PÇ-2 Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. PÇ-3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Türev, geometrik anlamı ve özellikleri, Temel elementer fonksiyonların türevleri, Yüksek mertebeden türev ve diferansiyel, Türevin uygulamaları, Türevle ilgili temel teoremler | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Türev uygulamaları; fonksiyonların grafikler çizilmesi, | Anlatma Yöntemi |
| 2 | İntegraller ve İntegral Uygulamaları, | Anlatma Yöntemi |
| 3 | Binomiyal integral, trigonometrik ve hiperbolik fonksiyonların integrali | Anlatma Yöntemi |
| 4 | Integrasyon uygulamaları: alan, hacim, | Anlatma Yöntemi |
| 5 | Genelleştirilmiş integraller, | Anlatma Yöntemi |
| 6 | Vektör değer fonksiyonları; limitler, türev, integraller ve uygulamaları, | Anlatma Yöntemi |
| 7 | Frenet formülü, Üç katlı integraller, | Anlatma Yöntemi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Yön için Türev, Eğim, sapma ve dönüş, | Anlatma Yöntemi |
| 10 | Orta değer teoremi, | Anlatma Yöntemi |
| 11 | Taylor formülü ve Maclaurin formülü, | Anlatma Yöntemi |
| 12 | Yüksek mertebeden türev ve diferansiyel denklemler, | Anlatma Yöntemi |
| 13 | Türevin uygulamaları: türev, teğet ve normal uzaklıkların geometrik anlamı, | Anlatma Yöntemi |
| 14 | Fonksiyonların asimptotları, | Anlatma Yöntemi |
| 15 | Final Sınavına Hazırlık | Anlatma Yöntemi |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Prof. Dr. H. Hilmi HACISALİHOĞLU, Bilim Yayınları, 1996. | |
| 2 | Prof. Dr. Mustafa BALCI, Balcı Yayınları, 1997. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 8 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 8 | 32 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 150 | ||