|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | İSMAİL İSA ATABEY (ismailatabey@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
İSMAİL İSA ATABEY, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Teknik resmin temel prensiplerini açıklamak. Plan, kesit ve görünüş çizimleri yapabilmek. Teknik çizimleri okuyabilmek. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Teknik çizim kuralları ve basit teknik çizim yapılması |
PÇ-1 Temel matematik, fen bilimleri ve inşaat mühendisliği alanında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri inşaat mühendisliği problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
|
Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | AutoCAD yazılımı kullanma |
PÇ-3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. PÇ-4 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi kullanabilme |
Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | Üç boyutlu düşünme gücünü geliştirmek |
PÇ-1 Temel matematik, fen bilimleri ve inşaat mühendisliği alanında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri inşaat mühendisliği problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
PÇ-3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. PÇ-6 Bireysel, disiplin içinde ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme PÇ-7 Fikirlerini ve çözüm önerilerini sözlü, yazılı ve grafik anlatım teknikleri kullanarak anlatabilme, 3 Boyutlu düşünebilme, tasarım konularında yaratıcı olabilme |
Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-4 | Verilen değişik geometride şekiller çizebilmek |
PÇ-1 Temel matematik, fen bilimleri ve inşaat mühendisliği alanında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri inşaat mühendisliği problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
PÇ-3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. PÇ-6 Bireysel, disiplin içinde ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme PÇ-7 Fikirlerini ve çözüm önerilerini sözlü, yazılı ve grafik anlatım teknikleri kullanarak anlatabilme, 3 Boyutlu düşünebilme, tasarım konularında yaratıcı olabilme |
Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Çizim Aletleri ve Kullanılışı / Standart Yazı ve Rakamlar / Çizgi Tekniği / Çokgen Çizimleri / Ölçek Kavramı ve Ölçülendirme / İzdüşüm Kuralları / Perspektif Kavramı / Nokta, Doğru ve Düzlemler / Cisimlerin İzdüşümleri /Plan, Kesit ve Görünüşlerle İlgili Çalışmalar / Proje ve Uygulama Projeleri Çalışmalarında Gerekli Olan Kurallara İlişkin Çalışmalar / Yatay ve Düşey Kesit Alma | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Giriş; Teknik resmin tanımı, İşletim sitemi ve çizim paket programlarının tanıtımı, | Sözlü Anlatım, Bilgisayar uygulamaları |
2 | Draw menüsünün anlatılması ve pratik yapılması | Sözlü Anlatım, Bilgisayar uygulamaları |
3 | Draw menüsünün anlatılması ve pratik yapılması | Sözlü Anlatım, Bilgisayar uygulamaları |
4 | Modify menüsünün anlatılması ve pratik yapılması | Sözlü Anlatım, Bilgisayar uygulamaları |
5 | Modify menüsünün anlatılması ve pratik yapılması | Sözlü Anlatım, Bilgisayar uygulamaları |
6 | Dimensions menüsünün anlatılması ve pratik yapılması | Sözlü Anlatım, Bilgisayar uygulamaları |
7 | Dimensions menüsünün anlatılması ve pratik yapılması | Sözlü Anlatım, Bilgisayar uygulamaları |
8 | Ara Sınav | |
9 | Çizgi tipleri ve yazılar | Sözlü Anlatım, Bilgisayar uygulamaları |
10 | Geometrik Şekillerin Çizimi | Sözlü Anlatım, Bilgisayar uygulamaları |
11 | Ölçek ve Ölçülendirme | Sözlü Anlatım, Bilgisayar uygulamaları |
12 | İzdüşüm ve üç görünüş çıkartma | Sözlü Anlatım, Bilgisayar uygulamaları |
13 | İzdüşüm ve üç görünüş çıkartma | Sözlü Anlatım, Bilgisayar uygulamaları |
14 | Kesit çıkarma | Sözlü Anlatım, Bilgisayar uygulamaları |
15 | Kesit çıkarma | Sözlü Anlatım, Bilgisayar uygulamaları |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Temel Autocad Komutları, Harun ÖZKAYA, Seçkin Yayınevi, 2015. | |
2 | Bilgisayar Destekli Teknik Resim-AutoCAD, Nezihi ÖZKAN, Fatih Basımevi | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
1- Temel AutoCad Komutları, Harun Özkaya, Seçkin Yayınevi, 2015. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | 1 | 1 | 40 |
9.Proje | 1 | 1 | 60 |
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 5 | 6 | 30 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 2 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 2 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 150 |