|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SEZEN AKSÖZ (sezenaksoz@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
İnşaat Mühendisliğine temel oluşturmak üzere klasik mekaniğin temel kavram ve prensiplerini öğrenciye açık bir şekilde vermek ve özellikle kinematik ve dinamik ile ilgili konularda öğrencilerin bilgi ve becerilerini arttırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Ölçme deneyimi ve becerilerini göstermek ve kullanmak |
PÇ-1 Temel matematik, fen bilimleri ve inşaat mühendisliği alanında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri inşaat mühendisliği problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
PÇ-2 Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. PÇ-3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. PÇ-4 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi kullanabilme |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Vektörler, Bir boyutta hareket, Düzlemde hareket işlemlerinin göstermek Parçacık Dinamiği-I, Parçaçık Dinamiği-II konularının öğretmek |
PÇ-2 Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
PÇ-3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. PÇ-4 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi kullanabilme |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Ölçme, Vektörler, Bir Boyutta Hareket, Bir Düzlemde Hareket, Parçacık Dinamiği-I, Parçacık Dinamiği-II, İş ve Enerji, Enerjinin Söyleşmesi, Parçacık Sistemlerinin Dinamiği, Çarpışmalar, Dönme Kinematiği, Dönme Dinamiği, Denge Rijit Cisimler, Salınımlar, Gravitasyon, Akışkanlar Mekaniği, Elastik Ortamlarda Dalgalar, Ses Dalgaları, Sıcaklık, Isı ve Termodinamiğin Birinci Yasası, Gazların Kinetik Teorisi, Entropi ve Termodinamiğin İkinci Yasası. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Ölçme ve vektörler. | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Soru Cevap |
2 | Bir boyutta ve düzlemde hareket. | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Soru Cevap |
3 | Newton'un hareket kanunları ve uygulamaları. | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Soru Cevap |
4 | Öteleme hareketinde iş ve enerji teoremleri, güç. | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Soru Cevap |
5 | Potansiyel enerji ve enerjinin korunumu. | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Soru Cevap |
6 | Çizgisel momentum ve çarpışmalar. | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Soru Cevap |
7 | Kütle merkezi ve parçacıklar sisteminin dinamiği. | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Soru Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Dönme hareketinin kinematiği. | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Soru Cevap |
10 | Dönme hareketinin dinamiği, tork, ve açısal momentum. | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Soru Cevap |
11 | Dönme hareketinde iş ve enerji. | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Soru Cevap |
12 | Yuvarlanma hareketi. | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Soru Cevap |
13 | Statik, denge ve katıların esneklik özelliği. | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Soru Cevap |
14 | Titreşim ve dalga hareketi. | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Soru Cevap |
15 | Evrensel çekim kanunu, kepler kanunları, gezegen ve uydu hareketleri. | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Soru Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | H. RESNICK, Vol I, John Wiley & Sons, 1981. Serway,R・A・and Beichner,RJ PhySics For Scientist and Engineers with Modern Physics, Sounders College Publishhg,2000. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
H. RESNICK, Vol I, John Wiley & Sons, 1981. Serway,R・A・and Beichner,RJ PhySics For Scientist and Engineers with Modern Physics, Sounders College Publishhg,2000. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 8 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 8 | 32 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 150 |