|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | BAHAR TUBA FINDIK (btfindik@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrencilere kimyanın temel kavramlarını öğretmek,kritik düşünmeyi ve öğrendikleri temel bilgileri kendi bölümleri ve günlük hayatlarında kullanma becerisi kazandırmak |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Kimyanın İnşaat mühendisliğindeki yeri ve öneminin anlaşılması |
PÇ-1 Temel matematik, fen bilimleri ve inşaat mühendisliği alanında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri inşaat mühendisliği problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
PÇ-4 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi kullanabilme PÇ-6 Bireysel, disiplin içinde ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Kimyasal hesaplamaların öğrenilmesi. Katılar ve özellikleri ile kristal yapılar hakkında bilgi edinilmesi. Kimyasal olayların termodinamik ve kinetik açıdan değerlendirilmesi. |
PÇ-1 Temel matematik, fen bilimleri ve inşaat mühendisliği alanında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri inşaat mühendisliği problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
PÇ-2 Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. PÇ-4 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi kullanabilme PÇ-5 Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. PÇ-6 Bireysel, disiplin içinde ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Çözeltiler, özellikleri ve sulu çözeltilerde oluşan dengelerin kavratılması. |
PÇ-1 Temel matematik, fen bilimleri ve inşaat mühendisliği alanında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri inşaat mühendisliği problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
PÇ-4 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi kullanabilme PÇ-5 Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. PÇ-6 Bireysel, disiplin içinde ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Madde ve malzemenin yapısını ve yapısında meydana gelen değişimlerin öğretilmesi, öğrencilerin ihtiyacı olan çözeltileri hazırlayabilmesi ve çözeltilerin özelliklerinin öğretilmesi, öğrenciye kimyanın İnşaat mühendisliğinde kullanılabilirliğini sağlamak. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Kimyanın İnşaat Mühendisliğindeki yeri ve önemi, madde ve kimya. | Sözlü Anlatım |
2 | Atomlar ve Atom Kuramı | Sözlü Anlatım |
3 | Kimyasal Bileşikler | Sözlü Anlatım |
4 | Kimyasal Tepkimeler-I | Sözlü Anlatım |
5 | Kimyasal Tepkimeler-II | Sözlü Anlatım |
6 | Sulu Çözelti Tepkimelerine Giriş | Sözlü Anlatım |
7 | Atomun Elektron Yapısı, Periyodik Çizelge ve Atom Özellikleri | Sözlü Anlatım |
8 | Ara Sınav | |
9 | Çözeltiler ve Fiziksel Özellikleri | Sözlü Anlatım |
10 | Konsantrasyon hesaplamaları (Molarite, normalite,%,molalite, ppm). | Sözlü Anlatım |
11 | Kimyasal Denge | Sözlü Anlatım |
12 | Kimyasal Dengeye etki eden faktörler | Sözlü Anlatım |
13 | Asitler ve Bazlar | Sözlü Anlatım |
14 | Asit-Baz Dengeleri | Sözlü Anlatım |
15 | Elektrokimya | Sözlü Anlatım |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | 1. Petrucci,R.H., Herring, F.G., Madura, J.D., Bissonnette, C., (10. Baskıdan Çeviri Uyar, T., Aksoy, S., İnam, R.), Palme Yayıncılık, Ankara, 2015 | |
2 | 2. Erdik E., Sarıkaya Y., Temel Üniversite Kimyası, Gazi Kitapevi, Ankara, 2005 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
1-Temel Üniversite Kimyası, Ender Erik ve Yüksel Sarıkaya, Gazi Kitabevi, Ankara, 2009. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 14 | 56 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 3 | 4 | 12 |
Ara Sınav İçin Hazırlık | 6 | 2 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 6 | 2 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 150 |