|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | HAYRULLAH ÖZİMAMOĞLU (h.ozimamoglu@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Temel matematik işlemlerini, teoremlerini ve tanımlarını iyi bir şekilde öğrenip branş derslerinde uygulamasını yapabilme ve geliştirebilme yeteneğini kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Kısmi integrasyon metodu, Rasyonel ve irrasyonel fonksiyonların integralleri öğrenecek Belirli integralin uygulamaları ve özellikleri öğrenmek |
PÇ-1 Temel matematik, fen bilimleri ve inşaat mühendisliği alanında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri inşaat mühendisliği problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
PÇ-4 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi kullanabilme PÇ-5 Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. PÇ-6 Bireysel, disiplin içinde ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-2 | Türev yardımıyla eğri grafiği çizebilir. |
PÇ-1 Temel matematik, fen bilimleri ve inşaat mühendisliği alanında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri inşaat mühendisliği problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
PÇ-4 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi kullanabilme PÇ-5 Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. PÇ-6 Bireysel, disiplin içinde ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Türev, geometrik anlamı ve özellikleri, Temel elementer fonksiyonların türevleri, Yüksek mertebeden türev ve diferansiyel, Türevin uygulamaları, Türevle ilgili temel teoremler | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Türev uygulamaları; fonksiyonların grafikler çizilmesi, | Anlatma Yöntemi |
2 | İntegraller ve İntegral Uygulamaları, | Anlatma Yöntemi |
3 | Binomiyal integral, trigonometrik ve hiperbolik fonksiyonların integrali | Anlatma Yöntemi |
4 | Integrasyon uygulamaları: alan, hacim, | Anlatma Yöntemi |
5 | Genelleştirilmiş integraller, | Anlatma Yöntemi |
6 | Vektör değer fonksiyonları; limitler, türev, integraller ve uygulamaları, | Anlatma Yöntemi |
7 | Frenet formülü, Üç katlı integraller, | Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Yön için Türev, Eğim, sapma ve dönüş, | Anlatma Yöntemi |
10 | Orta. değer teoremi, | Anlatma Yöntemi |
11 | Taylor formülü ve Maclaurin formülü, | Anlatma Yöntemi |
12 | Yüksek mertebeden türev ve diferansiyel denklemler, | Anlatma Yöntemi |
13 | Türevin uygulamaları: türev, teğet ve normal uzaklıkların geometrik anlamı, | Anlatma Yöntemi |
14 | Fonksiyonların asimptotları, | Anlatma Yöntemi |
15 | Final Sınavına Hazırlık | Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Genel Matematik, Osman Bizim, Ahmet Tekcan ve Betül Gezer, Dora Yayıncılık, Bursa, 2011. | |
2 | Temel ve Genel Matematik I-II, Prof. Dr. H. Hilmi HACISALİHOĞLU, Bilim Yayınları, 1996 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Genel Matematik, Osman Bizim, Ahmet Tekcan ve Betül Gezer, Dora Yayıncılık, Bursa, 2011. Temel ve Genel Matematik I-II, Prof. Dr. H. Hilmi HACISALİHOĞLU, Bilim Yayınları, 1996 |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 1 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 1 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 7 | 3 | 21 |
Ara Sınav | 2 | 2 | 4 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 7 | 3 | 21 |
Final Sınavı | 2 | 2 | 4 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |