|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | OSMAN AKYÜREK (oakyurek@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu ders, hareketin ve harekete neden olan kuvvetin ve bunlar arasındaki ilişkilerin mühendislik öğrencisine kazandırılmaktadır. Newton kanunları, enerji ve momentum prensipleri ve adi diferansiyel denklemleri kullanan sistemlere giriş incelenmektedir | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Bir maddesel noktanın Doğrusal ve Eğrisel hareketlerinin kinematiği konusunda bilgi kazandırmak. |
PÇ-1 Temel matematik, fen bilimleri ve inşaat mühendisliği alanında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri inşaat mühendisliği problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
PÇ-2 Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. PÇ-4 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi kullanabilme |
Dönem Ödevi - Proje |
| DÖÇ-2 | Bir maddesel noktanın kinetiği: İş ve enerji, İmpuls ve momentum konusunda bilgi düzeyini arttırmak. |
PÇ-1 Temel matematik, fen bilimleri ve inşaat mühendisliği alanında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri inşaat mühendisliği problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
PÇ-2 Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. PÇ-3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. |
Dönem Ödevi - Proje |
| DÖÇ-3 | Titreşimler konusunda temel bilgi düzeyini sağlamak. |
PÇ-1 Temel matematik, fen bilimleri ve inşaat mühendisliği alanında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri inşaat mühendisliği problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
PÇ-2 Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. PÇ-11 Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Dönem Ödevi - Proje |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Bir maddesel noktanın doğrusal hareketi. Bir maddesel noktanın eğrisel hareketi: Kartezyen bileşenler, Normal ve teğetsel bileşenler, Silindirik bileşenler. İki maddesel noktanın bağıl hareketi. Bir maddesel noktanın kinetiği: Kuvvet ve ivme (Kartezyen, Teğet-normal, Silindirik bileşenler). Bir parçacığın kinetiği: İş ve enerji, İmpuls ve momentum. Rijit cisimlerin düzlemsel kinematiği: Ötelenme, dönme ve genel mutlak hareket. Rijit cisimlerin düzlemsel bağıl hareketi. Rijit cisimlerin düzlemsel kinetiği: Kuvvet ve ivme (Öteleme, dönme, genel hareket). Rijit cisimlerin düzlemsel kinetiği: Enerji metotları. Maddesel nokta ve rijit cisim titreşimleri. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Bir parçacığın doğrusal hareketi | Sözlü Anlatım-Soru Cevap(Uzaktan Eğitim) |
| 2 | Bir parçacığın eğrisel hareketinin Kartezyen bileşenleri. | Sözlü Anlatım-Soru Cevap(Uzaktan Eğitim) |
| 3 | Bir parçacığın eğrisel hareketinin Normal-Teğet ve Silindirik bileşenleri. | Sözlü Anlatım-Soru Cevap(Uzaktan Eğitim) |
| 4 | İki parçacığın bağıl hareketi | Sözlü Anlatım-Soru Cevap(Uzaktan Eğitim) |
| 5 | Bir parçacığın Kinetiği: Kuvvet ve İvme, Kartezyen bileşenler. | Sözlü Anlatım-Soru Cevap(Uzaktan Eğitim) |
| 6 | Bir parçacığın Kinetiği, Teğet-Normal, Silindirik bileşenler | Sözlü Anlatım-Soru Cevap(Uzaktan Eğitim) |
| 7 | Bir parçacığın Kinetiği: İş ve Enerji, İmpuls ve Momentum | Sözlü Anlatım-Soru Cevap(Uzaktan Eğitim) |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Rijit cisimlerin düzlemsel ötelenmesi ve dönmesi. | Sözlü Anlatım-Soru Cevap(Uzaktan Eğitim) |
| 10 | Rijit cisimlerin genel mutlak hareketi ve bağıl hareketi. | Sözlü Anlatım-Soru Cevap(Uzaktan Eğitim) |
| 11 | Rijit cisimlerin düzlemsel kinetiği: Kuvvet ve İvme, Öteleme ve dönme hareketlerinin kinetik denklemleri. | Sözlü Anlatım-Soru Cevap(Uzaktan Eğitim) |
| 12 | Hareket denklemleri: Genel düzlemsel hareket. | Sözlü Anlatım-Soru Cevap(Uzaktan Eğitim) |
| 13 | Hareket denklemleri: Enerji metotları. | Sözlü Anlatım-Soru Cevap(Uzaktan Eğitim) |
| 14 | Maddesel nokta ve rijit cisimlerin titreşimleri. | Sözlü Anlatım-Soru Cevap(Uzaktan Eğitim) |
| 15 | Maddesel nokta ve rijit cisimlerin titreşimleri. | Sözlü Anlatım-Soru Cevap(Uzaktan Eğitim) |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Prof. Dr. R.C. Hibeler ve S.C. FAN, “ Mühendislik Mekaniği, Dinamik”, Literatür yayıncılık, 2007. | |
| 2 | Prof. Dr. Ferdinand P. BEER ve Prof. Dr. E. Russel JHONSTON, JR, “Mühendisler İçin Mekanik, Dinamik”, Birsen yayınevi, Baskı:1993. | |
| 3 | Prof. Dr. Mehmet H. Omurtag Muhendsilik Mekanigi DINAMIK | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| 1-Prof. Dr. R.C. Hibeler ve S.C. FAN, “ Mühendislik Mekaniği, Dinamik”, Literatür yayıncılık, 2007. 2- Prof. Dr. Ferdinand P. BEER ve Prof. Dr. E. Russel JHONSTON, JR, “Mühendisler İçin Mekanik, Dinamik”, Birsen yayınevi, Baskı:1993. | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | |||
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | 1 | 1 | 40 |
| 9.Proje | 1 | 1 | 60 |
| Final Sınavı | |||
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 4 | 14 | 56 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 8 | 3 | 24 |
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 8 | 3 | 24 |
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 150 | ||