|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | AHMET KAYA (ahmetkaya@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Mühendislik ve bilimde kullanılan sayısal yöntemlerin dili, mantığı ve matematiğinin verilmesi. Bilim, endüstri ve toplumda çok geniş bir alanda oluşan problemlerin çözümünde sayısal yöntemlerin nasıl yapılacağının öğretilmesidir. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Mühendislikte bir problemin analizinde sayısal yöntemleri kullanma becerisine sahip olacak |
PÇ-1 Temel matematik, fen bilimleri ve inşaat mühendisliği alanında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri inşaat mühendisliği problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
PÇ-3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. PÇ-4 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi kullanabilme |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Belirli bir konuda doğru çözüm yöntemi seçme becerisine sahip olacak |
PÇ-6 Bireysel, disiplin içinde ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme PÇ-9 Mesleki sorumluluk ve etik değerlere sahip olabilme PÇ-11 Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Hata hesabı, lineer ve lineer olmayan denklemlerin ve denklem sistemlerin çözümü, sayısal türev ve integral, ara değer bulma, eğri uydurma | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Giriş, hata hesabı | Anlatma Yöntemi |
| 2 | Taylor / McLaurin Serileri | Anlatma Yöntemi |
| 3 | Lineer olmayan denklemlerin kökleri: İkiye Bölme, Lineer İterasyon | Anlatma Yöntemi |
| 4 | Lineer olmayan denklemlerin kökleri: Newton-Raphson | Anlatma Yöntemi |
| 5 | Lineer olmayan denklemlerin kökleri: Secant | Anlatma Yöntemi |
| 6 | Matrislerin tersinin bulunması: Gauss eliminasyon | Anlatma Yöntemi |
| 7 | Matrislerin tersinin bulunması: L.U metodu | Anlatma Yöntemi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Lineer olmayan denklem sistemleri: Lineer iterasyon | Anlatma Yöntemi |
| 10 | Lineer olmayan denklem sistemleri: Newton metodu | Anlatma Yöntemi |
| 11 | Özdeğer problemleri | Anlatma Yöntemi |
| 12 | Lineer regresyon ve eğri uydurma | Anlatma Yöntemi |
| 13 | Sayısal türev ve integral (Trapez, Gauss ve Simpson yöntemi) | Anlatma Yöntemi |
| 14 | Sayısal türev ve integral (Trapez, Gauss ve Simpson yöntemi) | Anlatma Yöntemi |
| 15 | Diferansiyel denklemler | Anlatma Yöntemi |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Karagöz İ. Sayısal Analiz, Nobel Yayınevi, 2008. | |
| 2 | Bakioğlu M. Sayısal Analiz, Beta Yayınevi, 2013 | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Karagöz İ. Sayısal Analiz, Nobel Yayınevi, 2008. Bakioğlu M. Sayısal Analiz, Beta Yayınevi, 2013 Bakioğlu M, Çelik M. Mühendisler için EXCEL uygulamaları, Nobel Yayınevi,2013. | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 1 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 4 | 14 | 56 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 1 | 2 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 90 | ||