|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | AHMET KAYA (ahmetkaya@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Mühendislik ve bilimde kullanılan sayısal yöntemlerin dili, mantığı ve matematiğinin verilmesi. Bilim, endüstri ve toplumda çok geniş bir alanda oluşan problemlerin çözümünde sayısal yöntemlerin nasıl yapılacağının öğretilmesidir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Mühendislikte bir problemin analizinde sayısal yöntemleri kullanma becerisine sahip olacak |
PÇ-1 Temel matematik, fen bilimleri ve inşaat mühendisliği alanında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri inşaat mühendisliği problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
PÇ-3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. PÇ-4 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi kullanabilme |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Belirli bir konuda doğru çözüm yöntemi seçme becerisine sahip olacak |
PÇ-6 Bireysel, disiplin içinde ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme PÇ-9 Mesleki sorumluluk ve etik değerlere sahip olabilme PÇ-11 Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Hata hesabı, lineer ve lineer olmayan denklemlerin ve denklem sistemlerin çözümü, sayısal türev ve integral, ara değer bulma, eğri uydurma | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Giriş, hata hesabı | Anlatma Yöntemi |
2 | Taylor / McLaurin Serileri | Anlatma Yöntemi |
3 | Lineer olmayan denklemlerin kökleri: İkiye Bölme, Lineer İterasyon | Anlatma Yöntemi |
4 | Lineer olmayan denklemlerin kökleri: Newton-Raphson | Anlatma Yöntemi |
5 | Lineer olmayan denklemlerin kökleri: Secant | Anlatma Yöntemi |
6 | Matrislerin tersinin bulunması: Gauss eliminasyon | Anlatma Yöntemi |
7 | Matrislerin tersinin bulunması: L.U metodu | Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Lineer olmayan denklem sistemleri: Lineer iterasyon | Anlatma Yöntemi |
10 | Lineer olmayan denklem sistemleri: Newton metodu | Anlatma Yöntemi |
11 | Özdeğer problemleri | Anlatma Yöntemi |
12 | Lineer regresyon ve eğri uydurma | Anlatma Yöntemi |
13 | Sayısal türev ve integral (Trapez, Gauss ve Simpson yöntemi) | Anlatma Yöntemi |
14 | Sayısal türev ve integral (Trapez, Gauss ve Simpson yöntemi) | Anlatma Yöntemi |
15 | Diferansiyel denklemler | Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Karagöz İ. Sayısal Analiz, Nobel Yayınevi, 2008. | |
2 | Bakioğlu M. Sayısal Analiz, Beta Yayınevi, 2013 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Karagöz İ. Sayısal Analiz, Nobel Yayınevi, 2008. Bakioğlu M. Sayısal Analiz, Beta Yayınevi, 2013 Bakioğlu M, Çelik M. Mühendisler için EXCEL uygulamaları, Nobel Yayınevi,2013. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 1 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 1 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 14 | 56 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |