|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | İSMAİL İSA ATABEY (ismailatabey@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
İSMAİL İSA ATABEY, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Betonun bileşenleri ve özellikleri hakkında temel bilgilerin kazandırılması. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Yapı malzemeleri hakkında genel bilgiler sahibi olmak |
PÇ-3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. PÇ-5 Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. PÇ-8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi PÇ-11 Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Beton karışım tasarımı yapabilmek |
PÇ-3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. PÇ-5 Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Taze ve sertleşmiş beton deneylerini yapıp, sonuçlarını belirleyebilmek |
PÇ-3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. PÇ-5 Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Çimentolar, agregalar; özelikleri, deneyleri, beton mukavemetini etkileyen faktörler, taze betonun özelikleri, beton karışımın hesabı, beton üretimi, betonun dayanımı. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Giriş | Sözlü Anlatım ve Uygulama |
2 | Çimentolar | Sözlü Anlatım ve Uygulama |
3 | Agregalar ve Su | Sözlü Anlatım ve Uygulama |
4 | Agregalar ve Su | Sözlü Anlatım ve Uygulama |
5 | Beton Katkı Malzemeleri | Sözlü Anlatım ve Uygulama |
6 | Taze Betonun Özellikleri | Sözlü Anlatım ve Uygulama |
7 | Beton karışım tasarımı hesap esasları (TS 802) | Sözlü Anlatım ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | |
9 | Beton karışım tasarımı hesap esasları (TS 802) | Sözlü Anlatım ve Uygulama |
10 | Hazır Beton | Sözlü Anlatım ve Uygulama |
11 | Betonun bakımı, sıcak ve soğuk havada beton dökümü | Sözlü Anlatım ve Uygulama |
12 | Betonun Dayanımı | Sözlü Anlatım ve Uygulama |
13 | Betonun Dayanımı | Sözlü Anlatım ve Uygulama |
14 | Betonun Davranışı | Sözlü Anlatım ve Uygulama |
15 | Betonun Dayanıklılığı | Sözlü Anlatım ve Uygulama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Beton, Turhan Y. Erdoğan, ODTÜ Yayıncılık, 2010. | |
2 | Beton, Prof.Dr. Bülent BARADAN, Halit YAZICI, Serdar AYDIN, Dokuz Eylül Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Yayınları, 2012. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 10 | 30 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |