|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SERHAT ÇELİKTEN (scelikten@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Dış etkiler altında hiperstatik yapı sistemlerinin belirlenmesi. Sabit ve hareketli yükler etkisinde hiperstatik yapı sistemlerinin analizi. Hiperstatik sistemlerde yerdeğiştirme ve şekildeğiştirmelerin belirlenmesi |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Hiperstatik sistemlerin tanıtılması ile ilgili kabiliyet kazandırmak |
PÇ-1 Temel matematik, fen bilimleri ve inşaat mühendisliği alanında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri inşaat mühendisliği problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
PÇ-2 Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. PÇ-4 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi kullanabilme |
Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | Hiperstatik sistemlerde kesit tesirlerinin belirlenmesi becerisinin kazandırılması |
PÇ-1 Temel matematik, fen bilimleri ve inşaat mühendisliği alanında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri inşaat mühendisliği problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
PÇ-2 Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. PÇ-4 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi kullanabilme |
Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | Hiperstatik sistemlerin kuvvet metodu ve deplasman metotlarına göre hesap yapabilme becerisinin kazandırılması |
PÇ-1 Temel matematik, fen bilimleri ve inşaat mühendisliği alanında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri inşaat mühendisliği problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
PÇ-2 Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. |
Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-4 | Hiperstatik sistemlerde deplasman hesaplarını yapabilme kabiliyetinin kazandırılması |
PÇ-1 Temel matematik, fen bilimleri ve inşaat mühendisliği alanında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri inşaat mühendisliği problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
PÇ-2 Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. PÇ-3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. |
Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Hiperstatik sistemlerin dış yükler, sıcaklık değişmesi ve mesnet çökmeleri etkisinde Kuvvet Yöntemiyle çözümü. Yapı sistemlerinin hesabında yerdeğiştirme yöntemleri: Düğüm noktası sabit sistemlerde Açı ve Cross yöntemleri. Hiperstatik sistemlerde yerdeğiştirme hesabı. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Giriş; Yapı sistemleri, Hiperstatik sistemlere giriş, | Sözlü Anlatım |
2 | Kuvvet metodunun tanımı | Sözlü Anlatım, Problem Çözme |
3 | Kuvvet metodunun çerçevelere uygulanışı | Sözlü Anlatım, Problem Çözme |
4 | Kuvvet metodunun kafes sistemlere uygulanışı | Sözlü Anlatım, Problem Çözme |
5 | Ankastre çerçeveler | Sözlü Anlatım, Problem Çözme |
6 | Deplasman metotları, Açı metodu | Sözlü Anlatım, Problem Çözme |
7 | Açı metodu | Sözlü Anlatım, Problem Çözme |
8 | Ara Sınav | |
9 | Cross Metodu | Sözlü Anlatım |
10 | Cross Metodu | Sözlü Anlatım, Problem Çözme |
11 | Cross Metodunun düğüm noktaları hareketli sistemlere tatbiki | Sözlü Anlatım, Problem Çözme |
12 | Hiperstatik sistemlerde tesir çizgisi | Sözlü Anlatım, Problem Çözme |
13 | Relatif Redör Metodu | Sözlü Anlatım, Problem Çözme |
14 | Hiperstatik sistemlerde deplasman hesapları:İş-Enerji yöntemi ile yer değiştirme hesabı | Sözlü Anlatım, Problem Çözme |
15 | Hiperstatik sistemlerde deplasman hesapları: Castigliano teoremleri, Virtüel iş yöntemi | Sözlü Anlatım, Problem Çözme |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Çakıroğlu, A., Hiperstatik sistemlerin Hesap Metotları, İTÜ Kütüphanesi, Sayı 977, İstanbul, 1974. | |
2 | R.C. Hibbeler, Yapı Statiği, Pame Yayınevi | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
1- Ghali, A., Veville, A.M., Structural Analysis, Second Edition, John Wiley and Sons., New York, 1978. 2- Çakıroğlu, A., Hiperstatik sistemlerin Hesap Metotları, İTÜ Kütüphanesi, Sayı 977, İstanbul, 1974. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 2 | 40 | |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 1 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 14 | 56 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 8 | 3 | 24 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 8 | 3 | 24 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 150 |