|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ÖMER BİLHAN (omerbilhan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Akışkanlar Mekaniği prensiplerinin İnşaat Mühendisliği’nde uygulanması, boyut analizinin hidrolik problemlere uygulamasını incelemek, model teorisinin esaslarını vermek, basınçlı akımların temel denklemlerini ve mühendislik uygulamalarını incelemek, serbest yüzeyli akımların temel denklemlerini ve mühendislik uygulamalarını vermek. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Basınçlı akımların projelendirme esaslarını öğrenmek ve öğrendiklerini uygulayabilme becerilerini kazanmak |
PÇ-1 Temel matematik, fen bilimleri ve inşaat mühendisliği alanında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri inşaat mühendisliği problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
PÇ-2 Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. PÇ-4 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi kullanabilme |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Serbest yüzeyli akımların projelendirme esaslarını öğrenmek ve öğrendiklerini uygulayabilme becerilerini kazanmak |
PÇ-4 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi kullanabilme PÇ-5 Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. PÇ-7 Fikirlerini ve çözüm önerilerini sözlü, yazılı ve grafik anlatım teknikleri kullanarak anlatabilme, 3 Boyutlu düşünebilme, tasarım konularında yaratıcı olabilme PÇ-10 Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Fiziksel olayı ifade eden bağıntıların elde edilmesini öğrenmek ve öğrendiklerini uygulayabilme becerilerini kazanmak |
PÇ-5 Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. PÇ-7 Fikirlerini ve çözüm önerilerini sözlü, yazılı ve grafik anlatım teknikleri kullanarak anlatabilme, 3 Boyutlu düşünebilme, tasarım konularında yaratıcı olabilme |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Prototip ve model arasındaki ilişkiyi öğrenmek ve öğrendiklerini uygulayabilme becerilerini kazanmak |
PÇ-4 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi kullanabilme PÇ-5 Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. PÇ-7 Fikirlerini ve çözüm önerilerini sözlü, yazılı ve grafik anlatım teknikleri kullanarak anlatabilme, 3 Boyutlu düşünebilme, tasarım konularında yaratıcı olabilme |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Basınçlı Akımlar, Serbest Yüzeyli Akımlar, Boyut Analizi, Model Benzeşimi | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Basınçlı akımlar | Anlatma Yöntemi |
2 | Sürekli ve yersel yük kayıpları | Anlatma Yöntemi |
3 | Boru sistemlerinin çözümü | Anlatma Yöntemi |
4 | Çok hazneli boru şebekeleri | Anlatma Yöntemi |
5 | Serbest yüzeyli akımlar / Üniform akım | Anlatma Yöntemi |
6 | Enkesit boyutlandırması / Hidrolik yönden en uygun kesit | Anlatma Yöntemi |
7 | Özgül enerji | Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Ani ve tedrici değişken hareketler | Anlatma Yöntemi |
10 | Yüzeysel (hidrolik) sıçrama | Anlatma Yöntemi |
11 | Tedrici değişken akımlarda su yüzeyinin değişimleri | Anlatma Yöntemi |
12 | Tedrici değişken akımlarda su yüzeyinin hesabı | Anlatma Yöntemi |
13 | Kanal Kontrolleri / Orifis ve savaklar | Anlatma Yöntemi |
14 | Boyut analizi ve Pi Teoremi | Anlatma Yöntemi |
15 | Model benzeşimi | Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Prof. Dr. B. Mutlu SÜMER, Prof. Dr. İstemi ÜNSAL, Prof. Dr. Mehmetçik BAYAZIT – Hidrolik | |
2 | Prof. Dr. Yalçın YÜKSEL - Akışkanlar Mekaniği ve Hidrolik | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Prof. Dr. B. Mutlu SÜMER, Prof. Dr. İstemi ÜNSAL, Prof. Dr. Mehmetçik BAYAZIT – Hidrolik Prof. Dr. Yalçın YÜKSEL - Akışkanlar Mekaniği ve Hidrolik |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 1 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 1 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 8 | 3 | 24 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 8 | 3 | 24 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 150 |