|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | UMUT YÜCEL (umut.yucel@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, yapısal sistemlerin dinamik yüklemeler altındaki davranışlarını incelemektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Yapı dinamiğinin temellerini ve bileşenlerini kavrayabilir. |
PÇ-1 Temel matematik, fen bilimleri ve inşaat mühendisliği alanında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri inşaat mühendisliği problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
PÇ-2 Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. PÇ-8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Yapısal sistemlerin farklı dinamik yüklemeler altındaki davranışlarını analiz edebilir. |
PÇ-1 Temel matematik, fen bilimleri ve inşaat mühendisliği alanında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri inşaat mühendisliği problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
PÇ-2 Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. PÇ-8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Yapısal sistemlerin deprem etkisi altındaki davranışlarını belirleyebilir ve depreme dayanıklı yapılar tasarlayabilir. |
PÇ-1 Temel matematik, fen bilimleri ve inşaat mühendisliği alanında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri inşaat mühendisliği problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
PÇ-2 Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. PÇ-8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders, yapı dinamiğine giriş, tek serbestlik dereceli sistemlerin serbest titreşimi, tek serbestlik dereceli sistemlerin zorlanmış titreşimleri, doğrusal sistemlerin deprem davranışı konularını kapsamaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Yapı dinamiğine giriş, dinamik sistemin esas elemanları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
2 | Dinamik hareket denkleminin elde edilmesi, dinamik hareket denklemine yer çekiminin etkisi, dinamik hareket denklemine mesnet zorlamasının etkisi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
3 | Sönümsüz tek serbestlik dereceli sistemin serbest titreşimi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
4 | Viskoz sönümlü tek serbestlik dereceli sistemin serbest titreşimi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
5 | Sönümsüz sistemlerin harmonik titreşimi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
6 | Viskoz sönümlü sistemlerin harmonik titreşimi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
7 | Periyodik yüklü sistemler | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Zamanda gelişigüzel değişen kuvvetler etkisinde hareket, birim itki tepkisi, basamak kuvveti etkisinde hareket | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
10 | Rampa kuvveti etkisinde hareket, yükselip sabitleşen basamak kuvveti etkisinde hareket | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
11 | Darbe türü yüklemeler etkisinde hareket | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
12 | Deprem etkisi ve tepkisi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
13 | Davranış spektrumu kavramı ve özellikleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
14 | Elastik tasarım spektrumu | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
15 | Hız ve ivme davranış spektrumları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Chopra, A. K. (2015). Dynamics of Structures. Pearson . | |
2 | Clough, R. W., Penzien, J. (1995). Dynamics of Structures. Computers & Structures. | |
3 | Celep, Z. (2020). Yapı Dinamiği. Beta Basım Yayım. | |
4 | Kasımzade, A. A. (2018). Yapı Dinamiği – Temelleri ve Deprem Mühendisliğinde Uygulamaları. Nobel Akademik Yayıncılık. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders notları ve sunumlar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 1 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 1 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 10 | 20 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 150 |