|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | HALE ÇOTUK (halecotuk@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
HALE ÇOTUK, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı özel eğitim ile ilgili temel bilgi ve kavramları kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 |
PÇ-1 Ortaöğretimde kazandığı yeterliklere
dayalı olarak alanıyla ilgili kavramları ve kavramlar
arası ilişkileri kavrar. PÇ-2 Alanındaki bilimsel dayanaklı kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir PÇ-6 Öğrencilerin gelişim ve öğrenme özellikleriyle ilgili bilgiye sahiptir. PÇ-7 Alanıyla ilgili özgün bilgi kaynaklarını kullanır. |
||
DÖÇ-2 | Özel eğitim ile ilgili temel kavramları açıklayabilir. |
PÇ-25 Özel eğitim ile ilgili temel kavramları
bilir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | Öğrenciler özel eğitim ile ilgili temel kavramları açıklayabilir. |
PÇ-2 Alanındaki bilimsel dayanaklı kuramsal
ve uygulamalı bilgilere sahiptir PÇ-6 Öğrencilerin gelişim ve öğrenme özellikleriyle ilgili bilgiye sahiptir. PÇ-16 Genel ve özel eğitimde uygulanan öğretim programlarında öğrencinin gereksinimlerine ve gösterdiği performansa göre uyarlamalar yapar. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-4 | Öğrenciler özel eğitim ile ilgili temel kavramları açıklayabilir. |
PÇ-2 Alanındaki bilimsel dayanaklı kuramsal
ve uygulamalı bilgilere sahiptir PÇ-7 Alanıyla ilgili özgün bilgi kaynaklarını kullanır. PÇ-8 Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma, bilimsel yöntem ve tekniklerle inceleme, verileri yorumlama, değerlendirme, sorunları tanımlama, analiz etme, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-5 | Öğrenciler özel eğitim ile ilgili temel kavramları açıklayabilir. |
PÇ-6 Öğrencilerin gelişim ve öğrenme
özellikleriyle ilgili bilgiye sahiptir. PÇ-25 Özel eğitim ile ilgili temel kavramları bilir. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-6 |
PÇ-2 Alanındaki bilimsel dayanaklı kuramsal
ve uygulamalı bilgilere sahiptir PÇ-7 Alanıyla ilgili özgün bilgi kaynaklarını kullanır. PÇ-8 Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma, bilimsel yöntem ve tekniklerle inceleme, verileri yorumlama, değerlendirme, sorunları tanımlama, analiz etme, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Özel eğitim ve temelleri, tarihi, ailelere sunulan hizmetler destekler, değişik yetersizlik türleri, yaygınlık oranları ve nedenleri | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Özel eğitim ve temelleri | Anlatma, Tartışma, Soru cevap |
2 | Özel eğitim ve temelleri | Anlatma, Tartışma, Soru cevap |
3 | Özel eğitimin tarihsel gelişimi | Anlatma, Tartışma, Soru cevap |
4 | Değişik yetersizlik türleri yaygınlık oranları, uygun eğitsel uygulamalar ve sorunlar | Anlatma, Tartışma, Soru cevap |
5 | Değişik yetersizlik türleri yaygınlık oranları, uygun eğitsel uygulamalar ve sorunlar | Anlatma, Tartışma, Soru cevap |
6 | Çoklu yetersizlik kategorisinin nedenleri yaygınlık oranları, uygun eğitsel uygulamalar ve sorunlar | Planlı grup çalışması, anlatma |
7 | İşitme bozukluğu kategorisinin nedenleri yaygınlık oranları, uygun eğitsel uygulamalar ve sorunlar | Planlı grup çalışması, anlatma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Görme bozukluğu kategorisinin nedenleri yaygınlık oranları, uygun eğitsel uygulamalar ve sorunlar | Planlı grup çalışması, anlatma |
10 | Dil ve konuşma bozukluğu kategorisinin nedenleri yaygınlık oranları, uygun eğitsel uygulamalar ve sorunlar | Planlı grup çalışması, anlatma |
11 | Fiziksel yetersizlikler ve kronik bozukluklar kategorisinin nedenleri yaygınlık oranları, uygun eğitsel uygulamalar ve sorunlar | Planlı grup çalışması, anlatma |
12 | Duygusal-davranışsal bozukluk kategorisinin nedenleri yaygınlık oranları, uygun eğitsel uygulamalar ve sorunlar | Planlı grup çalışması, anlatma |
13 | Üstün zekalılar ve üstün yetenekliler kategorisinin nedenleri yaygınlık oranları, uygun eğitsel uygulamalar ve sorunlar | Planlı grup çalışması, anlatma |
14 | Aile kavramı ve özel eğitim ihtiyacı olan çocuğa sahip ailelerin özellikleri | Anlatma, Tartışma, Soru cevap |
15 | Ailelere sunulan hizmetler, destekler ve yasal haklar | Anlatma, Tartışma, Soru cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLAR VE ÖZEL EĞİTİM PROF. DR. NECATE BAYKOÇ | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitap, makale |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 7 | 21 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 8 | 24 |
c) Performans Ödevi | 2 | 3 | 6 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 3 | 6 | 18 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 117 |