Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / ÖEÖAE 101 - ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: ÖEÖAE 101 Adı: ÖZEL EĞİTİM Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı HALE ÇOTUK (halecotuk@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
HALE ÇOTUK,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı özel eğitim ile ilgili temel bilgi ve kavramları kazandırmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 PÇ-1 Ortaöğretimde kazandığı yeterliklere dayalı olarak alanıyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar.
PÇ-2 Alanındaki bilimsel dayanaklı kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir
PÇ-6 Öğrencilerin gelişim ve öğrenme özellikleriyle ilgili bilgiye sahiptir.
PÇ-7 Alanıyla ilgili özgün bilgi kaynaklarını kullanır.
DÖÇ-2 Özel eğitim ile ilgili temel kavramları açıklayabilir. PÇ-25 Özel eğitim ile ilgili temel kavramları bilir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-3 Öğrenciler özel eğitim ile ilgili temel kavramları açıklayabilir. PÇ-2 Alanındaki bilimsel dayanaklı kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir
PÇ-6 Öğrencilerin gelişim ve öğrenme özellikleriyle ilgili bilgiye sahiptir.
PÇ-16 Genel ve özel eğitimde uygulanan öğretim programlarında öğrencinin gereksinimlerine ve gösterdiği performansa göre uyarlamalar yapar.
Yazılı Sınav
Kısa Sınav
Performans Ödevi
DÖÇ-4 Öğrenciler özel eğitim ile ilgili temel kavramları açıklayabilir. PÇ-2 Alanındaki bilimsel dayanaklı kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir
PÇ-7 Alanıyla ilgili özgün bilgi kaynaklarını kullanır.
PÇ-8 Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma, bilimsel yöntem ve tekniklerle inceleme, verileri yorumlama, değerlendirme, sorunları tanımlama, analiz etme, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirme becerisine sahiptir.
Yazılı Sınav
Kısa Sınav
Performans Ödevi
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-5 Öğrenciler özel eğitim ile ilgili temel kavramları açıklayabilir. PÇ-6 Öğrencilerin gelişim ve öğrenme özellikleriyle ilgili bilgiye sahiptir.
PÇ-25 Özel eğitim ile ilgili temel kavramları bilir.
Yazılı Sınav
Kısa Sınav
Performans Ödevi
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-6 PÇ-2 Alanındaki bilimsel dayanaklı kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir
PÇ-7 Alanıyla ilgili özgün bilgi kaynaklarını kullanır.
PÇ-8 Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma, bilimsel yöntem ve tekniklerle inceleme, verileri yorumlama, değerlendirme, sorunları tanımlama, analiz etme, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirme becerisine sahiptir.
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Özel eğitim ve temelleri, tarihi, ailelere sunulan hizmetler destekler, değişik yetersizlik türleri, yaygınlık oranları ve nedenleri
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Özel eğitim ve temelleri Anlatma, Tartışma, Soru cevap
2 Özel eğitim ve temelleri Anlatma, Tartışma, Soru cevap
3 Özel eğitimin tarihsel gelişimi Anlatma, Tartışma, Soru cevap
4 Değişik yetersizlik türleri yaygınlık oranları, uygun eğitsel uygulamalar ve sorunlar Anlatma, Tartışma, Soru cevap
5 Değişik yetersizlik türleri yaygınlık oranları, uygun eğitsel uygulamalar ve sorunlar Anlatma, Tartışma, Soru cevap
6 Çoklu yetersizlik kategorisinin nedenleri yaygınlık oranları, uygun eğitsel uygulamalar ve sorunlar Planlı grup çalışması, anlatma
7 İşitme bozukluğu kategorisinin nedenleri yaygınlık oranları, uygun eğitsel uygulamalar ve sorunlar Planlı grup çalışması, anlatma
8 Ara Sınav
9 Görme bozukluğu kategorisinin nedenleri yaygınlık oranları, uygun eğitsel uygulamalar ve sorunlar Planlı grup çalışması, anlatma
10 Dil ve konuşma bozukluğu kategorisinin nedenleri yaygınlık oranları, uygun eğitsel uygulamalar ve sorunlar Planlı grup çalışması, anlatma
11 Fiziksel yetersizlikler ve kronik bozukluklar kategorisinin nedenleri yaygınlık oranları, uygun eğitsel uygulamalar ve sorunlar Planlı grup çalışması, anlatma
12 Duygusal-davranışsal bozukluk kategorisinin nedenleri yaygınlık oranları, uygun eğitsel uygulamalar ve sorunlar Planlı grup çalışması, anlatma
13 Üstün zekalılar ve üstün yetenekliler kategorisinin nedenleri yaygınlık oranları, uygun eğitsel uygulamalar ve sorunlar Planlı grup çalışması, anlatma
14 Aile kavramı ve özel eğitim ihtiyacı olan çocuğa sahip ailelerin özellikleri Anlatma, Tartışma, Soru cevap
15 Ailelere sunulan hizmetler, destekler ve yasal haklar Anlatma, Tartışma, Soru cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLAR VE ÖZEL EĞİTİM PROF. DR. NECATE BAYKOÇ
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Kitap, makale

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 7 21
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 8 24
       c) Performans Ödevi 2 3 6
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 3 6 18
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 4 8
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 5 10
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 117