|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MURAT TEMUR (murattemur@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ALİ KAYA, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrencilerin öğrenme güçlüğü ve özel yetenek alanında bilgi edinmelerini sağlamak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Özel öğrenme güçlüğünü tanımlar. Özel öğrenme güçlüğünün türlerini bilir. Özel öğrenme güçlüğünün tanılama sürecini bilir. Özel yeteneğin tanımını bilir. Özel yeteneğin tanılama sürecini bilir. |
PÇ- |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Temel kavramlar; öğrenme güçlüğü/dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu olan bireyler; özel yetenekli bireyler; sınıflandırma: eğitsel, psikolojik, tıbbi; yaygınlık ve görülme sıklığı; nedenler: doğum öncesi, doğum anı, doğum sonrası; tarama/tanılama: tıbbi, gelişimsel ve eğitsel tarama/tanılama; akademik ve akademik olmayan özellikler; ekip ve işbirliği; eğitim-öğretim ortamları; bilimsel dayanaklı uygulamalar; ailelerin özellikleri; öğrenme güçlüğü/dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu olan bireye, özel yetenekli bireye ve ailelerine yönelik tutumlar; ailelere sunulan hizmetler, destekler ve yasal haklar. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Özel Öğrenme Güçlüğüne Giriş | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Beyin Fırtınası |
2 | Özel Öğrenme Güçlüğünün Nedenleri ve Özellikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Beyin Fırtınası |
3 | Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Beyin Fırtınası |
4 | Özel Öğrenme Güçlüğünün Tanılanması | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Beyin Fırtınası |
5 | Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Bireyler İçin Akademik Destek | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Beyin Fırtınası |
6 | Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Bireyler İçin Sosyal ve Duygusal Destek | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Beyin Fırtınası |
7 | Özel Yetenek Tanımı ve Kuramları | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | |
9 | Özel Yeteneklilerin Özellikleri ve Tanılanması | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Beyin Fırtınası |
10 | Özel Yeteneklilerin Eğitimi Modelleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Beyin Fırtınası |
11 | Özel Yeteneklilerin Eğitiminde Program Farklılaştırma | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Beyin Fırtınası |
12 | Özel Yeteneklilerin Sosyal, Duygusal ve Akademik Gelişimi | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Beyin Fırtınası |
13 | Türkiye'de Özel Yeteneklilerin Eğitimi | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Beyin Fırtınası |
14 | İki Kere Farklı: Özel Yetenekli Olup Özel Öğrenme Güçlüğü Yaşayan Bireyler | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Beyin Fırtınası |
15 | Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Bireyler İçin Sosyal ve Duygusal Destek | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Beyin Fırtınası |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Öğrenme Güçlüğü ve Özel Yetenek Prof. Dr. Ayşegül Ataman, Prof. Dr. Emine Rüya Özmen | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Kitabı, makaleler |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | 12 | 1 | |
Final Sınavı | 14 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 7 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 8 | 24 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 3 | 6 | 18 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 106 |