Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / ÖEÖAE 104 - ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: ÖEÖAE 104 Adı: İŞİTME VE GÖRME YETERSİZLİĞİ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı HALE ÇOTUK (halecotuk@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı işitme ve görme yetersizliği olan bireylerle ilgili temel kavramlar ile işitme ve görme yetersizliğinin nedenleri, bu bireyler ve ailelerine yönelik tutumlar, ailelere sunulan hizmetler, destekler ve yasal haklar konusunda bilgi ve beceri kazanmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Öğrenciler işitme ve görme yetersizliği ile ilgili temel kavramları açıklayabilir. PÇ-2 Alanındaki bilimsel dayanaklı kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir
PÇ-15 Genel ve özel eğitim uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
PÇ-16 Genel ve özel eğitimde uygulanan öğretim programlarında öğrencinin gereksinimlerine ve gösterdiği performansa göre uyarlamalar yapar.
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Temel kavramlar, nedenler, tarama ve tanılama, bilimsel dayanıklı uygulamalar, ailelerin özellikleri, destekler ve yasal haklar
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Temel Kavramlar: İşitme yetersizliği olan bireyler, işitmenin doğası, görme yetersizliği olan bireyler;görmenin doğası Kaynak tarama, örnek olay yöntemi, tartışma
2 İşitme ve görme yetersizliği olan bireylerde sınıflandırma Kaynak tarama, örnek olay yöntemi, tartışma
3 İşitme ve görme yetersizliğinin nedenleri Kaynak tarama, örnek olay yöntemi, tartışma
4 Tarama ve tanılama: tıbbi, gelişimsel ve eğitsel tarama Anlatma, grup çalışması
5 Tanılama; akademik ve akademik olmayan özellikler Anlatma, grup çalışması
6 Tanılama; akademik ve akademik olmayan özellikler Anlatma, grup çalışması
7 Ekip ve işbirliği, eğitim ve öğretim ortamları Anlatma, grup çalışması
8 Ara Sınav
9 Bilimsel dayanıklı uygulamalar Makale Eleştirisi
10 Bilimsel dayanıklı uygulamalar Makale Eleştirisi
11 Bilimsel dayanıklı uygulamalar Makale Eleştirisi
12 İşitme ve görme yetersizliğine sahip ailelerin özellikleri Anlatma, grup çalışması
13 Ailelere sunulan hizmetler Anlatma, grup çalışması
14 Destek hizmetleri Anlatma, grup çalışması
15 Yasal haklar Anlatma, grup çalışması
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 İşitme ve görme yetersizliği
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Kitaplar

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz) 6 1
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi 13 2
8.Dönem Ödevi
9.Proje 14 3
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 7 14
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 8 24
       c) Performans Ödevi 2 6 12
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 3 6 18
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 1 2 2
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 5 10
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 5 10
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 120