|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | HALE ÇOTUK (halecotuk@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı işitme ve görme yetersizliği olan bireylerle ilgili temel kavramlar ile işitme ve görme yetersizliğinin nedenleri, bu bireyler ve ailelerine yönelik tutumlar, ailelere sunulan hizmetler, destekler ve yasal haklar konusunda bilgi ve beceri kazanmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Öğrenciler işitme ve görme yetersizliği ile ilgili temel kavramları açıklayabilir. |
PÇ-2 Alanındaki bilimsel dayanaklı kuramsal
ve uygulamalı bilgilere sahiptir PÇ-15 Genel ve özel eğitim uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. PÇ-16 Genel ve özel eğitimde uygulanan öğretim programlarında öğrencinin gereksinimlerine ve gösterdiği performansa göre uyarlamalar yapar. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Temel kavramlar, nedenler, tarama ve tanılama, bilimsel dayanıklı uygulamalar, ailelerin özellikleri, destekler ve yasal haklar | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Temel Kavramlar: İşitme yetersizliği olan bireyler, işitmenin doğası, görme yetersizliği olan bireyler;görmenin doğası | Kaynak tarama, örnek olay yöntemi, tartışma |
2 | İşitme ve görme yetersizliği olan bireylerde sınıflandırma | Kaynak tarama, örnek olay yöntemi, tartışma |
3 | İşitme ve görme yetersizliğinin nedenleri | Kaynak tarama, örnek olay yöntemi, tartışma |
4 | Tarama ve tanılama: tıbbi, gelişimsel ve eğitsel tarama | Anlatma, grup çalışması |
5 | Tanılama; akademik ve akademik olmayan özellikler | Anlatma, grup çalışması |
6 | Tanılama; akademik ve akademik olmayan özellikler | Anlatma, grup çalışması |
7 | Ekip ve işbirliği, eğitim ve öğretim ortamları | Anlatma, grup çalışması |
8 | Ara Sınav | |
9 | Bilimsel dayanıklı uygulamalar | Makale Eleştirisi |
10 | Bilimsel dayanıklı uygulamalar | Makale Eleştirisi |
11 | Bilimsel dayanıklı uygulamalar | Makale Eleştirisi |
12 | İşitme ve görme yetersizliğine sahip ailelerin özellikleri | Anlatma, grup çalışması |
13 | Ailelere sunulan hizmetler | Anlatma, grup çalışması |
14 | Destek hizmetleri | Anlatma, grup çalışması |
15 | Yasal haklar | Anlatma, grup çalışması |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | İşitme ve görme yetersizliği | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitaplar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | 6 | 1 | |
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 13 | 2 | |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | 14 | 3 | |
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 7 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 8 | 24 |
c) Performans Ödevi | 2 | 6 | 12 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 3 | 6 | 18 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 1 | 2 | 2 |
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |