Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
DÖÇ-1 |
Türkiye’de katılımcı bir demokratik düzenin oluşumu ve demokratikleşme çabalarını açıklar. |
PÇ-4 Demokrasi, insan hakları, toplumsal,
bilimsel ve mesleki etik değerlere sahiptir.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 |
Atatürk'ün Türkiye Cumhuriyeti Devleti'ni çağdaş uygarlık düzeyine ulaştırmak için yaptığı siyasal, sosyal, ekonomik, hukuki ve kültürel atılımlarının önemini değerlendirir. |
PÇ-4 Demokrasi, insan hakları, toplumsal,
bilimsel ve mesleki etik değerlere sahiptir.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 |
Cumhuriyet dönemi eğitim, kültür ve sanat çalışmalarının toplumsal hayata etkilerini yorumlar. |
PÇ-4 Demokrasi, insan hakları, toplumsal,
bilimsel ve mesleki etik değerlere sahiptir.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 |
Atatürk ilkelerinin ve inkılaplarının çağdaş Türkiye’nin oluşumundaki rolünü değerlendirir. |
PÇ-4 Demokrasi, insan hakları, toplumsal,
bilimsel ve mesleki etik değerlere sahiptir.
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği |
Bu ders, siyasi alanda yapılan inkılaplar , sosyal alanda yapılan inkılaplar , eğitim ve kültür alanında gerçekleştirilen inkılapları, hukuk alanında yapılan inkılaplar, Atatürk dönemi çok partili hayata geçiş denemeleri ve tepkiler , Atatürk dönemi çok partili siyasal hayata geçiş denemeleri , Cumhuriyet döneminde Türkiye’nin ekonomik kaynakları ve politikası , Atatürk dönemi Türk dış politikası , Atatürk dönemi Türk dış politikası , Atatürk düşünce sisteminin tanımı, kapsamı ve Atatürk ilkeleri; Atatürk’ten sonra Türkiye, Demokrat Parti’nin iktidar yılları, 1960 ve 1970’li yıllarda Türkiye, 1960 sonrası Türkiye’nin dış politikası konularını kapsamaktadır. |
Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Siyasi alanda yapılan inkılaplar (Saltanatın kaldırılması, Cumhuriyet’in ilanı, Halifeliğin kaldırılması vb) |
Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
2 |
Sosyal alanda yapılan inkılaplar (Şapka inkılabı, Tekke ve zaviyelerin kapatılması, Takvim, Saat ve Soyadı Kanunu) |
Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
3 |
Eğitim ve kültür alanında gerçekleştirilen inkılaplar (Tevhid-i Tedrisat Kanunu, Harf inkılabı, Türk Tarih ve Dil inkılabı) |
Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
4 |
Hukuk alanında yapılan inkılaplar |
Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
5 |
Atatürk dönemi çok partili hayata geçiş denemeleri ve tepkiler (Terakkiperver Cumhuriyet Fırka’nın kuruluşu ve kapatılması, Şeyh Sait isyanı ve Atatürk’e suikast girişimi) |
Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
6 |
Atatürk dönemi çok partili siyasal hayata geçiş denemeleri (Serbest Cumhuriyet Fırkası’nın kuruluşu, kapatılması ve Menemen Olayı) |
Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
7 |
Cumhuriyet döneminde Türkiye’nin ekonomik kaynakları ve politikası (İzmir İktisat Kongresi) |
Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Atatürk dönemi Türk dış politikası (Nüfus Mübadelesi, Milletler Cemiyeti’ne üyelik, Balkan Antantı ve Sadabat Paktı) |
Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
10 |
Atatürk dönemi Türk dış politikası (Montrö Boğazlar Sözleşmesi, Hatay’ın Anavatan’a katılması, Türkiye’nin diğer ülkelerle olan ikili münasebetleri) |
Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
11 |
Atatürk düşünce sisteminin tanımı, kapsamı ve Atatürk ilkeleri |
Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
12 |
Atatürk’ten sonra Türkiye |
Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
13 |
Demokrat Parti’nin iktidar yılları |
Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
14 |
1960 ve 1970’li yıllarda Türkiye |
Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
15 |
1960 sonrası Türkiye’nin dış politikası |
Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
1 |
Çapa, M., & Çiçek, R. 2006; Atatürk ilkeleri ve inkılap tarihi. Trabzon: Eser Ofset. |
2 |
Atatürk, M. K. (1999). Nutuk, 1919-1927. Ankara: Atatürk Araştırma Merkezi Yayınları. |
3 |
Korkmaz, A., Abanoz, F., Öz, E. & Sürmeli, B. (2019). Türk İstiklal Harbi ve Modern Türkiye'nin Doğuşu, Ankara: Detay yayıncılık. |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
Ders Notları, Bilgisayar |