|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | PINAR DEMİRYÜREK (pdemiryurek@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
HALİME MİRAY SÜMER, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı bütünleştirme yönelik bilgi ve beceri kazanmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Öğrenciler özel eğitimde yerleştirme yaklaşımlarını açıklayabilir. |
PÇ-2 Alanındaki bilimsel dayanaklı kuramsal
ve uygulamalı bilgilere sahiptir PÇ-8 Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma, bilimsel yöntem ve tekniklerle inceleme, verileri yorumlama, değerlendirme, sorunları tanımlama, analiz etme, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirme becerisine sahiptir. |
Kısa Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | Öğrenciler bütünleştirmenin tanımı, tarihçesi ve yasal dayanaklarını açıklayabilirler |
PÇ-2 Alanındaki bilimsel dayanaklı kuramsal
ve uygulamalı bilgilere sahiptir PÇ-22 Milli Eğitim Temel Kanunu’nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincindedir. |
Sözlü Sınav Kısa Sınav |
DÖÇ-3 | Öğrenciler destekleyici özel eğitim hizmetlerini açıklayabilirler. |
PÇ-19 Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve
kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara
ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. PÇ-22 Milli Eğitim Temel Kanunu’nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincindedir. |
Sözlü Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-4 | Öğrenciler Türkiye'deki bütünleştirme sürecinin geçmişini ve günümüz uygulamalarını açıklayabilir. |
PÇ-22 Milli Eğitim Temel Kanunu’nda ifade
edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincindedir. |
Sözlü Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-5 | Öğrenciler bütünleştirmenin başarısını etkileyen etmenleri açıklayabilirler. |
PÇ-2 Alanındaki bilimsel dayanaklı kuramsal
ve uygulamalı bilgilere sahiptir PÇ-7 Alanıyla ilgili özgün bilgi kaynaklarını kullanır. PÇ-11 Öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir. PÇ-12 Öğrencinin gereksinimlerini ve kazanımlarını çok yönlü değerlendirmek için formal ve informal ölçme-değerlendirme araçlarını ve yöntemlerini kullanır ve sonuçlarını yorumlar. PÇ-13 Öğrencinin performansına ve kazanımlarına ilişkin anında dönüt sunar PÇ-17 Kendi öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. PÇ-22 Milli Eğitim Temel Kanunu’nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincindedir. |
Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Özel eğitimde yerleştirme yaklaşımları, bütünleştirmenin tanımı, tarihçesi yasal dayanaklar, bütünleştirme türleri, özel eğitim hizmetleri, Türkiye^de bütünleştirme süreci, yasal düzenlemeler, bütünleştirmenin başarısını etkileyen faktörler ve ilgili araştırmalar | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Özel eğitimde yerleştirme yaklaşımları | Anlatma, Soru cevap, kaynak tarama |
2 | Özel eğitimde yerleştirme yaklaşımları | Anlatma, Soru cevap, kaynak tarama |
3 | Bütünleştirmenin tanımı, en az kısıtlayıcı ortam kavramı | Anlatma, Soru cevap, kaynak tarama |
4 | Bütünleştirmenin tarihçesi, yasal dayanakları ve türleri | Anlatma, Soru cevap, kaynak tarama |
5 | Destekleyici özel eğitim hizmetleri, danışmanlık | Anlatma, Soru cevap, kaynak tarama |
6 | Sınıf içi destek ve kaynak oda | Anlatma, Soru cevap, kaynak tarama |
7 | Bütünleştirmede işbirliği tanımı, önemi ve türleri | Anlatma, Soru cevap, kaynak tarama |
8 | Ara Sınav | |
9 | Geçmişte ve günümüzde bütünleştirme süreci, Türkiye'de bütünleştirme süreci | Anlatma, Soru cevap, kaynak tarama |
10 | Türkiye'de bütünleştirme süreci, geçmişte ve günümüzde bütünleştirme süreci | Anlatma, Soru cevap, kaynak tarama |
11 | Türkiye'de bütünleştirme ile ilgili yasal düzenlemeler yasal düzenlemeler | Anlatma, Soru cevap, kaynak tarama |
12 | Türkiye'de bütünleştirme ile ilgili yasal düzenlemeler yasal düzenlemeler | Anlatma, Soru cevap, kaynak tarama |
13 | Bütünleştirmenin başarısını etkileyen etmenler | Anlatma, Soru cevap, kaynak tarama |
14 | Bütünleştirme ile ilgili araştırmalar | Kaynak tarama |
15 | Bütünleştirme ile ilgili araştırmalar | Kaynak tarama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Özel Eğitimde Bütünleştirme. Ünlü, Ö. (2021). Eğiten | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitaplar, makaleler |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | 6 | 1 | |
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 8 | 1 | |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 13 | 1 | |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 5 | 10 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 60 |