Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / ÖEÖAE 207 - ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: ÖEÖAE 207 Adı: ÖZEL EĞİTİMDE BÜTÜNLEŞTİRME Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 2
Sınıf/Yarıyıl 2 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı PINAR DEMİRYÜREK (pdemiryurek@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
HALİME MİRAY SÜMER,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı bütünleştirme yönelik bilgi ve beceri kazanmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Öğrenciler özel eğitimde yerleştirme yaklaşımlarını açıklayabilir. PÇ-2 Alanındaki bilimsel dayanaklı kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir
PÇ-8 Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma, bilimsel yöntem ve tekniklerle inceleme, verileri yorumlama, değerlendirme, sorunları tanımlama, analiz etme, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirme becerisine sahiptir.
Kısa Sınav
Performans Ödevi
DÖÇ-2 Öğrenciler bütünleştirmenin tanımı, tarihçesi ve yasal dayanaklarını açıklayabilirler PÇ-2 Alanındaki bilimsel dayanaklı kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir
PÇ-22 Milli Eğitim Temel Kanunu’nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincindedir.
Sözlü Sınav
Kısa Sınav
DÖÇ-3 Öğrenciler destekleyici özel eğitim hizmetlerini açıklayabilirler. PÇ-19 Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
PÇ-22 Milli Eğitim Temel Kanunu’nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincindedir.
Sözlü Sınav
Performans Ödevi
DÖÇ-4 Öğrenciler Türkiye'deki bütünleştirme sürecinin geçmişini ve günümüz uygulamalarını açıklayabilir. PÇ-22 Milli Eğitim Temel Kanunu’nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincindedir.
Sözlü Sınav
Performans Ödevi
DÖÇ-5 Öğrenciler bütünleştirmenin başarısını etkileyen etmenleri açıklayabilirler. PÇ-2 Alanındaki bilimsel dayanaklı kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir
PÇ-7 Alanıyla ilgili özgün bilgi kaynaklarını kullanır.
PÇ-11 Öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir.
PÇ-12 Öğrencinin gereksinimlerini ve kazanımlarını çok yönlü değerlendirmek için formal ve informal ölçme-değerlendirme araçlarını ve yöntemlerini kullanır ve sonuçlarını yorumlar.
PÇ-13 Öğrencinin performansına ve kazanımlarına ilişkin anında dönüt sunar
PÇ-17 Kendi öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
PÇ-22 Milli Eğitim Temel Kanunu’nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincindedir.
Sözlü Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Özel eğitimde yerleştirme yaklaşımları, bütünleştirmenin tanımı, tarihçesi yasal dayanaklar, bütünleştirme türleri, özel eğitim hizmetleri, Türkiye^de bütünleştirme süreci, yasal düzenlemeler, bütünleştirmenin başarısını etkileyen faktörler ve ilgili araştırmalar
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Özel eğitimde yerleştirme yaklaşımları Anlatma, Soru cevap, kaynak tarama
2 Özel eğitimde yerleştirme yaklaşımları Anlatma, Soru cevap, kaynak tarama
3 Bütünleştirmenin tanımı, en az kısıtlayıcı ortam kavramı Anlatma, Soru cevap, kaynak tarama
4 Bütünleştirmenin tarihçesi, yasal dayanakları ve türleri Anlatma, Soru cevap, kaynak tarama
5 Destekleyici özel eğitim hizmetleri, danışmanlık Anlatma, Soru cevap, kaynak tarama
6 Sınıf içi destek ve kaynak oda Anlatma, Soru cevap, kaynak tarama
7 Bütünleştirmede işbirliği tanımı, önemi ve türleri Anlatma, Soru cevap, kaynak tarama
8 Ara Sınav
9 Geçmişte ve günümüzde bütünleştirme süreci, Türkiye'de bütünleştirme süreci Anlatma, Soru cevap, kaynak tarama
10 Türkiye'de bütünleştirme süreci, geçmişte ve günümüzde bütünleştirme süreci Anlatma, Soru cevap, kaynak tarama
11 Türkiye'de bütünleştirme ile ilgili yasal düzenlemeler yasal düzenlemeler Anlatma, Soru cevap, kaynak tarama
12 Türkiye'de bütünleştirme ile ilgili yasal düzenlemeler yasal düzenlemeler Anlatma, Soru cevap, kaynak tarama
13 Bütünleştirmenin başarısını etkileyen etmenler Anlatma, Soru cevap, kaynak tarama
14 Bütünleştirme ile ilgili araştırmalar Kaynak tarama
15 Bütünleştirme ile ilgili araştırmalar Kaynak tarama
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Özel Eğitimde Bütünleştirme. Ünlü, Ö. (2021). Eğiten
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Kitaplar, makaleler

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz) 6 1
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum 8 1
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi 13 1
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 5 10
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 5 10
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 5 10
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 60