Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / MB 202 - ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: MB 202 Adı: ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 2 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı HASAN HÜSEYİN KILINÇ (hhkilinc@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
HASAN HÜSEYİN KILINÇ,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Öğretimle ilgili temel kavramların anlam bilgisini açıklar. PÇ-2 Alanındaki bilimsel dayanaklı kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Öğrenme ve öğretme sürecinde kullanılan öğretim stratejilerini tanımlar. PÇ-2 Alanındaki bilimsel dayanaklı kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Öğrenme ve öğretme sürecinde kullanılan öğretim yöntemleri ve tekniklerini kavrar ve uygular. PÇ-5 Öğretim strateji, yöntem, teknikler ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Eğitimle İlgili Temel Kavramlar: Eğitim, Öğrenme, Öğretim, Eğitim Programı, Öğretim Programı Anlatma, Tartışma
2 Öğretim Stratejileri Anlatma, Tartışma
3 Öğretim İlkeleri Anlatma, Tartışma
4 Öğretim İlkeleri Anlatma, Tartışma
5 Öğretim Yöntemleri: Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi Anlatma, Tartışma
6 Gösterip Yaptırma Yöntemi, Örnek Olay, Problem Çözme, İşbirliğine Dayalı Öğrenme Anlatma, Tartışma, Grup Çalışması
7 Beyin Fırtınası, Soru Cevap, Mikro Öğretim, Benzetim, Gösteri, Rol Oynama, Drama, Eğitsel Oyunlar Anlatma, Tartışma, Grup Çalışması
8 Ara Sınav
9 Altı Şapkalı Düşünme Tekniği, Altı Ayakkabılı Uygulama Tekniği, İstasyon Tekniği, Konuşma Halkası, Balık Kılçığı Anlatma, Tartışma, Grup Çalışması
10 Kartopu tekniği, Akvaryum tekniği, Görüş geliştirme, Bireyselleştirilmiş öğretim, mobil öğretim, Tutor destekli öğretim Anlatma, Tartışma, Grup Çalışması
11 Sınıf dışı öğretim teknikleri, Kavram haritaları, zihin haritaları Anlatma, Tartışma, Grup Çalışması
12 Beyin Temelli Öğrenme, Aktif Öğrenme, Basamaklı Öğretim, Bilgisayar Destekli Öğretim, Anlamlı Öğrenme Anlatma, Tartışma, Grup Çalışması
13 Yapılandırmacılık, 5-E ve 7-E Modeli, Anlatma, Tartışma, Grup Çalışması
14 Çoklu Zeka Kuramı, Uzaktan Eğitim Anlatma, Tartışma, Grup Çalışması
15 Programlı Öğretim, Tam Öğrenme Modeli Anlatma, Tartışma, Grup Çalışması
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Gömleksiz, M. N. (2018). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Asos Yayınları, Ankara.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 7 14
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 6 12
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 5 10
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 5 10
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 90