|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | HALE ÇOTUK (halecotuk@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ALİ KAYA, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı özel gereksinimli bireylerde dil ve iletişim becerilerinin desteklenmesine yönelik bilgi ve becerileri kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 |
PÇ-2 Alanındaki bilimsel dayanaklı kuramsal
ve uygulamalı bilgilere sahiptir PÇ-6 Öğrencilerin gelişim ve öğrenme özellikleriyle ilgili bilgiye sahiptir. PÇ-8 Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma, bilimsel yöntem ve tekniklerle inceleme, verileri yorumlama, değerlendirme, sorunları tanımlama, analiz etme, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirme becerisine sahiptir. PÇ-13 Öğrencinin performansına ve kazanımlarına ilişkin anında dönüt sunar PÇ-14 Öğrencinin gereksinimini karşılamak üzere ailelerle, meslektaşlarla, farklı disiplinlerden uzmanlarla ve toplum temsilcileriyle işbirliği ve eş güdüm içinde çalışır. PÇ-16 Genel ve özel eğitimde uygulanan öğretim programlarında öğrencinin gereksinimlerine ve gösterdiği performansa göre uyarlamalar yapar. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
İletişim ve dilin tanımı, dil edinim kuramları, dil, iletişim ve konuşma kavramlarının açıklanması, özel gereksinimli bireylerde görülen temel dil, iletişim ve konuşma özellikleri ve sorunları, dil, iletişim ve konuşma sorunlarının değerlendirilmesi, dilin bileşenlerine göre amaçlarının belirlenmesi, iletişim becerisi kazandırmada kullanılan doğal ve yapılandırılmış bilimsel dayanaklı yöntemler, iletişim becerilerinin geliştirilmesinde aile desteği | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | İletişim ve dilin tanımı, dil edinim kuramları | Anlatma, Soru cevap, Kavram haritası yapma |
2 | Dil, iletişim ve konuşma özellikleri ve sorunları | Anlatma, Soru cevap, Kavram haritası yapma |
3 | Özel gereksinimli çocuklarda görülen temel dil, iletişim ve konuşma özellikleri ve sorunları | Anlatma, Soru cevap, Kavram haritası yapma |
4 | Özel gereksinimli çocuklarda görülen temel dil, iletişim ve konuşma özellikleri ve sorunları | Kaynak tarama, Örnek Olay |
5 | Özel gereksinimli çocuklarda görülen temel dil, iletişim ve konuşma özellikleri ve sorunları | Kaynak tarama, Örnek Olay |
6 | Dil, iletişim ve konuşma sorunlarının değerlendirilmesi | Anlatma, Soru cevap, Kavram haritası yapma |
7 | Dil, iletişim ve konuşma sorunlarının değerlendirilmesi | Anlatma, Soru cevap, Kavram haritası yapma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Dilin bileşenlerine göre amaçların belirlenmesi | Anlatma, Soru cevap, Kavram haritası yapma |
10 | Dilin bileşenlerine göre amaçların belirlenmesi | Anlatma, Soru cevap, Kavram haritası yapma |
11 | Dilin bileşenlerine göre amaçların belirlenmesi | Anlatma, Soru cevap, Kavram haritası yapma |
12 | İletişim becerisi kazandırmada kullanılan doğal ve yapılandırılmış bilimsel etkili/yöntemler | Proje Sunumu, Makale Eleştirisi |
13 | İletişim becerisi kazandırmada kullanılan doğal ve yapılandırılmış bilimsel etkili/yöntemler | Proje Sunumu,Makale Eleştirisi |
14 | İletişim becerilerinin geliştirilmesiyle ilgili aile rehberliği | Planlı Grup Çalışması, tartışma |
15 | İletişim becerilerinin geliştirilmesiyle ilgili aile rehberliği | Planlı Grup Çalışması, tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Yetersizliği olan bireylerin dil ve iletişim becerilerinin desteklenmesi Funda Acarlar, Özlem Diken | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitapları |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 14 | 3 | |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 7 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 8 | 24 |
c) Performans Ödevi | 3 | 6 | 18 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |