|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | HATİCE KÜBRA KOÇAK (haticekubrakocak@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
HALİME MİRAY SÜMER, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, özel eğitimde değerlendirmeye yönelik temel temel bilgi ve becerileri kazanmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Özel eğitimde değerlendirme süreçlerini (tarama, tanılama, yerleştirme, programlama ve program değerlendirme vb.) açıklayabilir. |
PÇ-11 Öğrencinin gereksinimlerine uygun
materyal geliştirir. PÇ-12 Öğrencinin gereksinimlerini ve kazanımlarını çok yönlü değerlendirmek için formal ve informal ölçme-değerlendirme araçlarını ve yöntemlerini kullanır ve sonuçlarını yorumlar. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | Öğrenciler müfredata dayalı değerlendirme tekniklerini açıklayabilirler. |
PÇ-12 Öğrencinin gereksinimlerini ve
kazanımlarını çok yönlü değerlendirmek için formal ve
informal ölçme-değerlendirme araçlarını ve
yöntemlerini kullanır ve sonuçlarını yorumlar. PÇ-13 Öğrencinin performansına ve kazanımlarına ilişkin anında dönüt sunar |
Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | Öğrenciler gözlem, beceri analizi, ölçüt bağımlı testler, çalışma örneği analizi tekniklerini açıklayabilirler. |
PÇ-12 Öğrencinin gereksinimlerini ve
kazanımlarını çok yönlü değerlendirmek için formal ve
informal ölçme-değerlendirme araçlarını ve
yöntemlerini kullanır ve sonuçlarını yorumlar. PÇ-13 Öğrencinin performansına ve kazanımlarına ilişkin anında dönüt sunar PÇ-14 Öğrencinin gereksinimini karşılamak üzere ailelerle, meslektaşlarla, farklı disiplinlerden uzmanlarla ve toplum temsilcileriyle işbirliği ve eş güdüm içinde çalışır. PÇ-15 Genel ve özel eğitim uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
Performans Ödevi |
DÖÇ-4 | Öğrenciler performans değerlendirebilirler. Değerlendirme sürecini raporlaştırabilirler. |
PÇ-15 Genel ve özel eğitim uygulamalarında
karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları
çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk
alır. PÇ-16 Genel ve özel eğitimde uygulanan öğretim programlarında öğrencinin gereksinimlerine ve gösterdiği performansa göre uyarlamalar yapar. |
Performans Ödevi |
DÖÇ-5 | Öğrenciler çeşitli öğretim alanlarında öğrencilerin performanslarını ve gelişimlerini belirleyebilmek için ölçü aracı hazırlayabilirler. |
PÇ-11 Öğrencinin gereksinimlerine uygun
materyal geliştirir. PÇ-17 Kendi öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. |
Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-6 | Öğrenciler değerlendirmede gönderme öncesi süreç, gönderme ve ayrıntılı değerlendirme sürecini açıklayabilir. |
PÇ-7 Alanıyla ilgili özgün bilgi kaynaklarını
kullanır. PÇ-8 Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma, bilimsel yöntem ve tekniklerle inceleme, verileri yorumlama, değerlendirme, sorunları tanımlama, analiz etme, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirme becerisine sahiptir. PÇ-9 Alanıyla ilgili özgün bilgi kaynaklarını kullanır. |
Sözlü Sınav |
DÖÇ-7 | Öğrenciler formal ve informal değerlendirme yöntemlerini açıklayabilirler. |
PÇ-12 Öğrencinin gereksinimlerini ve
kazanımlarını çok yönlü değerlendirmek için formal ve
informal ölçme-değerlendirme araçlarını ve
yöntemlerini kullanır ve sonuçlarını yorumlar. PÇ-13 Öğrencinin performansına ve kazanımlarına ilişkin anında dönüt sunar |
Sözlü Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Temel kavramlar, değerlendirme süreci, değerlendirme yöntemleri, ölçü araçları geliştirme | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Ders Tanıtımı | Anlatma, kaynak tarama, soru cevap |
2 | • Değerlendirme İle İlgili Temel Kavramlar • Değerlendirmenin Yasal Ve Felsefi Temelleri | Anlatma, kaynak tarama, soru cevap |
3 | Değerlendirme İle İlgili Olması Gerekenler • Uygun Araç Seçimi • Test Sonucunu Etkileyen Faktörler • Test İle İlgili Faktörler Değerlendirme Sürecine Katılanlar | Anlatma, kaynak tarama, soru cevap |
4 | Değerlendirme Modelleri • Tıbbi Değerlendirme • Eğitsel Değerlendirme Değerlendirme Yöntemleri • Formal Değerlendirme • İnformal Değerlendirme | Anlatma, kaynak tarama, soru cevap |
5 | Değerlendirme Yöntemler • Formal Değerlendirme • İnformal Değerlendirme | Anlatma, kaynak tarama, soru cevap |
6 | Çevresel Değerlendirme Oyuna Dayalı Değerlendirme | Anlatma, kaynak tarama, soru cevap |
7 | Akademik Başarının Değerlendirilmesi Performans (Alternatif) Değerlendirme Dinamik Değerlendirme | Anlatma, kaynak tarama, soru cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Özel Gereksinimi Olan Bireylerin Tanı Ve Değerlendirilmesi • | Anlatma, kaynak tarama, soru cevap |
10 | Özel Gereksinimi Olan Bireylerin Tanı Ve Değerlendirilmesi • Duygu Ve Davranış Bozuklukları Olan Bireylerin Tanı Ve Değerlendirilmesi • Öğrenme Güçlüğü Olan Bireylerin Tanı Ve Değerlendirilmesi • Otizmi Olan Bireylerin Tanı Ve Değerlendirilmesi • Özel Yetenekli Olan Bireylerin Tanı Ve Değerlendirilmesi • Çoklu Yetersizliği Olan Bireylerin Tanı Ve Değerlendirilmesi | Anlatma, kaynak tarama, soru cevap |
11 | Değerlendirme Sürecinin Raporlaştırılması | Anlatma, kaynak tarama, soru cevap |
12 | Proje Sunum | Proje sunumu |
13 | Proje Sunum | Proje sunumu |
14 | Proje Sunum | Proje sunumu |
15 | Genel Değerlendirme | Proje sunumu |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitapları, ölçek ve test örnekleri |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 13 | 1 | |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | 14 | 3 | |
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 2 | 6 | 12 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 7 | 14 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |