Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / ÖEÖAE 205 - ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: ÖEÖAE 205 Adı: ÖZEL EĞİTİMDE DEĞERLENDİRME Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 2 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı HATİCE KÜBRA KOÇAK (haticekubrakocak@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
HALİME MİRAY SÜMER,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, özel eğitimde değerlendirmeye yönelik temel temel bilgi ve becerileri kazanmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Özel eğitimde değerlendirme süreçlerini (tarama, tanılama, yerleştirme, programlama ve program değerlendirme vb.) açıklayabilir. PÇ-11 Öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir.
PÇ-12 Öğrencinin gereksinimlerini ve kazanımlarını çok yönlü değerlendirmek için formal ve informal ölçme-değerlendirme araçlarını ve yöntemlerini kullanır ve sonuçlarını yorumlar.
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-2 Öğrenciler müfredata dayalı değerlendirme tekniklerini açıklayabilirler. PÇ-12 Öğrencinin gereksinimlerini ve kazanımlarını çok yönlü değerlendirmek için formal ve informal ölçme-değerlendirme araçlarını ve yöntemlerini kullanır ve sonuçlarını yorumlar.
PÇ-13 Öğrencinin performansına ve kazanımlarına ilişkin anında dönüt sunar
Performans Ödevi
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-3 Öğrenciler gözlem, beceri analizi, ölçüt bağımlı testler, çalışma örneği analizi tekniklerini açıklayabilirler. PÇ-12 Öğrencinin gereksinimlerini ve kazanımlarını çok yönlü değerlendirmek için formal ve informal ölçme-değerlendirme araçlarını ve yöntemlerini kullanır ve sonuçlarını yorumlar.
PÇ-13 Öğrencinin performansına ve kazanımlarına ilişkin anında dönüt sunar
PÇ-14 Öğrencinin gereksinimini karşılamak üzere ailelerle, meslektaşlarla, farklı disiplinlerden uzmanlarla ve toplum temsilcileriyle işbirliği ve eş güdüm içinde çalışır.
PÇ-15 Genel ve özel eğitim uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
Performans Ödevi
DÖÇ-4 Öğrenciler performans değerlendirebilirler. Değerlendirme sürecini raporlaştırabilirler. PÇ-15 Genel ve özel eğitim uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
PÇ-16 Genel ve özel eğitimde uygulanan öğretim programlarında öğrencinin gereksinimlerine ve gösterdiği performansa göre uyarlamalar yapar.
Performans Ödevi
DÖÇ-5 Öğrenciler çeşitli öğretim alanlarında öğrencilerin performanslarını ve gelişimlerini belirleyebilmek için ölçü aracı hazırlayabilirler. PÇ-11 Öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir.
PÇ-17 Kendi öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
Performans Ödevi
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-6 Öğrenciler değerlendirmede gönderme öncesi süreç, gönderme ve ayrıntılı değerlendirme sürecini açıklayabilir. PÇ-7 Alanıyla ilgili özgün bilgi kaynaklarını kullanır.
PÇ-8 Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma, bilimsel yöntem ve tekniklerle inceleme, verileri yorumlama, değerlendirme, sorunları tanımlama, analiz etme, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirme becerisine sahiptir.
PÇ-9 Alanıyla ilgili özgün bilgi kaynaklarını kullanır.
Sözlü Sınav
DÖÇ-7 Öğrenciler formal ve informal değerlendirme yöntemlerini açıklayabilirler. PÇ-12 Öğrencinin gereksinimlerini ve kazanımlarını çok yönlü değerlendirmek için formal ve informal ölçme-değerlendirme araçlarını ve yöntemlerini kullanır ve sonuçlarını yorumlar.
PÇ-13 Öğrencinin performansına ve kazanımlarına ilişkin anında dönüt sunar
Sözlü Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Temel kavramlar, değerlendirme süreci, değerlendirme yöntemleri, ölçü araçları geliştirme
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Ders Tanıtımı Anlatma, kaynak tarama, soru cevap
2 • Değerlendirme İle İlgili Temel Kavramlar • Değerlendirmenin Yasal Ve Felsefi Temelleri Anlatma, kaynak tarama, soru cevap
3 Değerlendirme İle İlgili Olması Gerekenler • Uygun Araç Seçimi • Test Sonucunu Etkileyen Faktörler • Test İle İlgili Faktörler Değerlendirme Sürecine Katılanlar Anlatma, kaynak tarama, soru cevap
4 Değerlendirme Modelleri • Tıbbi Değerlendirme • Eğitsel Değerlendirme Değerlendirme Yöntemleri • Formal Değerlendirme • İnformal Değerlendirme Anlatma, kaynak tarama, soru cevap
5 Değerlendirme Yöntemler • Formal Değerlendirme • İnformal Değerlendirme Anlatma, kaynak tarama, soru cevap
6 Çevresel Değerlendirme Oyuna Dayalı Değerlendirme Anlatma, kaynak tarama, soru cevap
7 Akademik Başarının Değerlendirilmesi Performans (Alternatif) Değerlendirme Dinamik Değerlendirme Anlatma, kaynak tarama, soru cevap
8 Ara Sınav
9 Özel Gereksinimi Olan Bireylerin Tanı Ve Değerlendirilmesi • Anlatma, kaynak tarama, soru cevap
10 Özel Gereksinimi Olan Bireylerin Tanı Ve Değerlendirilmesi • Duygu Ve Davranış Bozuklukları Olan Bireylerin Tanı Ve Değerlendirilmesi • Öğrenme Güçlüğü Olan Bireylerin Tanı Ve Değerlendirilmesi • Otizmi Olan Bireylerin Tanı Ve Değerlendirilmesi • Özel Yetenekli Olan Bireylerin Tanı Ve Değerlendirilmesi • Çoklu Yetersizliği Olan Bireylerin Tanı Ve Değerlendirilmesi Anlatma, kaynak tarama, soru cevap
11 Değerlendirme Sürecinin Raporlaştırılması Anlatma, kaynak tarama, soru cevap
12 Proje Sunum Proje sunumu
13 Proje Sunum Proje sunumu
14 Proje Sunum Proje sunumu
15 Genel Değerlendirme Proje sunumu
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders kitapları, ölçek ve test örnekleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi 13 1
8.Dönem Ödevi
9.Proje 14 3
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 2 6 12
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 2 7 14
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 5 10
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 5 10
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 90