|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | HATİCE KÜBRA KOÇAK (haticekubrakocak@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ALİ KAYA, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Özel gereksinimli çocukların eğitimden en iyi şekilde yararlanmaları ve günlük yaşamlarında gereksinimlerini karşılayabilmeleri için geliştirilen teknolojiler konusunda öğretmen adaylarına bilgi ve bu teknolojileri kullanma becerisi kazandırmak. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Özel eğitimde kullanılan teknolojik cihazları açıklar. |
PÇ-8 Alanıyla ilgili olay ve olguları
kavramsallaştırma, bilimsel yöntem ve tekniklerle
inceleme, verileri yorumlama, değerlendirme,
sorunları tanımlama, analiz etme, kanıtlara ve
araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirme
becerisine sahiptir. PÇ-16 Genel ve özel eğitimde uygulanan öğretim programlarında öğrencinin gereksinimlerine ve gösterdiği performansa göre uyarlamalar yapar. PÇ-24 Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. PÇ-25 Özel eğitim ile ilgili temel kavramları bilir. |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
| DÖÇ-2 | İleri düzey teknolojileri açıklar. |
PÇ-6 Öğrencilerin gelişim ve öğrenme
özellikleriyle ilgili bilgiye sahiptir. PÇ-7 Alanıyla ilgili özgün bilgi kaynaklarını kullanır. PÇ-15 Genel ve özel eğitim uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. PÇ-24 Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. PÇ-25 Özel eğitim ile ilgili temel kavramları bilir. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
| DÖÇ-3 | Düşük düzey teknolojileri açıklar. |
PÇ-2 Alanındaki bilimsel dayanaklı kuramsal
ve uygulamalı bilgilere sahiptir PÇ-7 Alanıyla ilgili özgün bilgi kaynaklarını kullanır. PÇ-24 Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. PÇ-25 Özel eğitim ile ilgili temel kavramları bilir. |
Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Özel eğitim ve teknolojiyle ilgili temel kavramlar; eğitimde ve özel eğitimde teknolojinin kullanımının önemi; farklı özel eğitim ihtiyacı olan öğrencilerde akademik ve akademik olmayan becerilere yönelik teknoloji destekli uygulamalar; farklı teknolojik araçların (örn., akıllı tahta, masaüstü, dizüstü, tablet, akıllı telefon) özel eğitimde kullanımı; akıllı tahta, masaüstü, dizüstü, tablet, akıllı telefon gibi teknolojik araçları teknoloji destekli öğretime uygulama örnekleri; düşük ve yüksek teknoloji gerektiren alternatif ve destekleyici teknoloji uygulamaları. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | ÖZEL EĞİTİM ve TEKNOLOJİ | Beyin Fırtınası Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 2 | OTİZMLİ ÇOCUKLAR ve TEKNOLOJİ | Beyin Fırtınası Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 3 | ZİHİNSEL YETERSİZLİK ve TEKNOLOJİ | Beyin Fırtınası Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 4 | ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN ÇOCUKLAR ve TEKNOLOJİ | Beyin Fırtınası Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 5 | GÖRME YETERSİZLİĞİ ve TEKNOLOJİ | Beyin Fırtınası Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 6 | İŞİTME YETERSİZLİĞİ ve TEKNOLOJİ | Beyin Fırtınası Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 7 | DİL ve KONUŞMA BOZUKLUKLARI OLAN ÇOCUKLAR ve TEKNOLOJİ | Beyin Fırtınası Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | FİZİKSEL YETERSİZLİĞİ OLAN ÇOCUKLAR ve TEKNOLOJİ | Beyin Fırtınası Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 10 | ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLAR ve TEKNOLOJİ | Beyin Fırtınası Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 11 | ÇOK ENGELLİ ÇOCUKLAR ve TEKNOLOJİ | Beyin Fırtınası Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 12 | ÖZEL EĞİTİMDE KULLANILAN İLERİ DÜZEY TEKNOLOJİLERİN ÇALIŞMA PRENSİPLERİ | Beyin Fırtınası Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 13 | dünyada ve türkiye'de uygulamalar | Beyin Fırtınası Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 14 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Kaya, A. (2016). Zihin yetersizliği olan bireyler ve teknoloji. Özge Eliçin (Ed.), Özel eğitimde teknoloji destekli öğretim içinde (s. 135-153). Ankara: Vize. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Sunum cihazı, ders kitapları, yazı tahtası | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | |||
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | 7 | 1 | 20 |
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | 14 | 1 | 80 |
| Final Sınavı | |||
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 7 | 14 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 8 | 24 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 10 | 20 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 10 | 20 |
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 128 | ||