|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ÖZLEM KILINÇER (ozlem.kilincer@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
TANSEL YAZICIOĞLU, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, öğrencilere özel eğitimde oyun ve müzik ilgili temel kavramları öğretebilme ve özel eğitimde etkili kullanımına ilişkin becerileri kazandırmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Oyunun önemini açıklar. |
PÇ-6 Öğrencilerin gelişim ve öğrenme
özellikleriyle ilgili bilgiye sahiptir. PÇ-11 Öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir. |
Uygulama Sınavı |
| DÖÇ-2 | Oyunla ilgili kuramsal bilgi verir. |
PÇ-2 Alanındaki bilimsel dayanaklı kuramsal
ve uygulamalı bilgilere sahiptir PÇ-7 Alanıyla ilgili özgün bilgi kaynaklarını kullanır. |
Uygulama Sınavı |
| DÖÇ-3 | Özel eğitim ihtiyacı olan çocukların eğitiminde oyunun kullanımı ve uyarlanması konusunda bilgi verir. |
PÇ-11 Öğrencinin gereksinimlerine uygun
materyal geliştirir. PÇ-24 Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. |
Sözlü Sınav Uygulama Sınavı |
| DÖÇ-4 | Müziğin önemini açıklar. |
PÇ-17 Kendi öğrenme gereksinimlerini belirler
ve öğrenmesini yönlendirir. |
Sözlü Sınav Uygulama Sınavı |
| DÖÇ-5 | Özel eğitim ihtiyacı olan çocukların eğitiminde müziğin kullanımı ve uyarlanması konusunda bilgi verir. |
PÇ-2 Alanındaki bilimsel dayanaklı kuramsal
ve uygulamalı bilgilere sahiptir PÇ-6 Öğrencilerin gelişim ve öğrenme özellikleriyle ilgili bilgiye sahiptir. PÇ-7 Alanıyla ilgili özgün bilgi kaynaklarını kullanır. |
Uygulama Sınavı |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Temel kavramlar: oyun ve müzik; oyunun tanımı ve önemi; oyunun kuramsal açıklamaları; çocuklarda oyun gelişimi ve özellikleri: bilişsel ve sosyal oyun gelişimi; özel eğitime ihtiyacı olan çocuklarda oyun gelişimi ve oyun özellikleri; özel eğitimde oyun aracılığıyla öğretim; özel eğitim ihtiyacı olan çocuklarla oyunun kullanımı ve uyarlanması; oyun temelli öğretimsel uygulamalar/etkinlikler; oyun aracılığıyla desteklenebilecek gelişimsel alanlar; oyunun içine öğretimi gömme uygulamaları; oyunun özel eğitimde etkili kullanımına ilişkin araştırma sonuçları; müziğin tanımı ve önemi; müziğin gelişimi ve özellikleri; özel eğitim ihtiyacı olan öğrencilerin müzik özellikleri; özel eğitimde müzik aracılığıyla öğretim; özel eğitim ihtiyacı olan çocuklarla müziğin kullanımı ve uyarlanması; müzik temelli öğretimsel uygulamalar/etkinlikler; müzik aracılığıyla desteklenebilecek gelişimsel alanlar; müziğin içine öğretimi gömme uygulamaları; müziğin özel eğitimde etkili kullanımına ilişkin araştırma sonuçları. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Temel kavramlar: oyun ve müzik; oyunun tanımı ve önemi; oyunun kuramsal açıklamaları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 2 | Çocuklarda oyun gelişimi ve özellikleri: bilişsel ve sosyal oyun gelişimi; özel eğitime ihtiyacı olan çocuklarda oyun gelişimi ve oyun özellikleri; | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 3 | Özel eğitimde oyun aracılığıyla öğretim; özel eğitim ihtiyacı olan çocuklarla oyunun kullanımı ve uyarlanması | Drama Rol Yapma |
| 4 | Oyun temelli öğretimsel uygulamalar/etkinlikler; oyun aracılığıyla desteklenebilecek gelişimsel alanlar | Kaynak Tarama Bireysel Çalışma Yöntemi |
| 5 | Oyunun içine öğretimi gömme uygulamaları; oyunun özel eğitimde etkili kullanımına ilişkin araştırma sonuçları | Kaynak Tarama Bireysel Çalışma Yöntemi |
| 6 | Müziğin tanımı ve önemi; müziğin gelişimi ve özellikleri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 7 | Özel eğitim ihtiyacı olan öğrencilerin müzik özellikleri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Özel eğitimde müzik aracılığıyla öğretim | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 10 | Özel eğitim ihtiyacı olan çocuklarla müziğin kullanımı ve uyarlanması | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 11 | Müzik temelli öğretimsel uygulamalar/etkinlikler | Kaynak Tarama Rapor Hazırlama |
| 12 | Müzik aracılığıyla desteklenebilecek gelişimsel alanlar | Kaynak Tarama Rapor Hazırlama |
| 13 | Müziğin içine öğretimi gömme uygulamaları | Kaynak Tarama Rapor Hazırlama |
| 14 | Müziğin özel eğitimde etkili kullanımına ilişkin araştırma sonuçları. | Örnek Olay Yöntemi Kaynak tarama |
| 15 | Müziğin özel eğitimde etkili kullanımına ilişkin araştırma sonuçları. | Örnek Olay Yöntemi Kaynak tarama |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | ÖZEL EĞİTİMDE OYUN MÜZİK/AYDAN AYDIN/PAGEM AKADEMİ | |
| 2 | Eğiten Kitap Özel Eğitimde Oyun ve Müzik - Rıdvan Karabulut, Serdal Deniz. Eğiten Kitap Eğiten | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders kitapları, enstrümantaller ( Flüt, saz, gitar, melodika vb) | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | 12 | 3 | |
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 14 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 0 | ||
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
| c) Performans Ödevi | 3 | 4 | 12 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 3 | 6 |
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 3 | 6 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 3 | 6 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 60 | ||