|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | DENİZ AYŞEGÜL SÖĞÜT (dsogut@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
HALİME MİRAY SÜMER, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı,öğrencilere özel eğitimde okuma-yazma öğretimi ile ilgili bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 |
PÇ-5 Öğretim strateji, yöntem, teknikler ile
ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-9 Alanıyla ilgili özgün bilgi kaynaklarını kullanır. PÇ-11 Öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir. PÇ-13 Öğrencinin performansına ve kazanımlarına ilişkin anında dönüt sunar PÇ-14 Öğrencinin gereksinimini karşılamak üzere ailelerle, meslektaşlarla, farklı disiplinlerden uzmanlarla ve toplum temsilcileriyle işbirliği ve eş güdüm içinde çalışır. PÇ-16 Genel ve özel eğitimde uygulanan öğretim programlarında öğrencinin gereksinimlerine ve gösterdiği performansa göre uyarlamalar yapar. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Okuma ve yazmanın tanımı ve yapısı; özel eğitim ihtiyacı olan bireylerde okuma-yazma özellikleri; okumaya hazırlık programlarıyla ilgili yaklaşımlar; okumaya hazırlığın değerlendirilmesi ve okumaya hazırlığın desteklenmesi; yazma mekaniğinin öğretimi; işlevsel okuma-yazmanın değerlendirilmesi ve işlevsel okuma-yazmanın öğretimi: ses temelli okuma-yazma öğretimi, cümle temelli okuma-yazma öğretimi, hece temelli okuma-yazma öğretimi, kelime temelli okuma-yazma öğretimi, kaynaştırma sınıfında okuma-yazma için yapılabilecek uyarlamalar; farklı özel eğitim ihtiyacı olan gruplarda spesifik okuma-yazma öğretim teknikleri/stratejileri, okuma-yazma öğretiminde bilimsel dayanaklı uygulamalar; özel eğitim ihtiyacı olan gruplara okuma-yazma öğretimini uyarlama süreci. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Okuma-yazma gelişimi; özel gereksinimli öğrencilerin okuma-yazma sorunları | Kaynak tarama, anlatma, soru cevap |
2 | Okuma-yazma gelişimi; özel gereksinimli öğrencilerin okuma-yazma sorunları | Anlatma, soru cevap, kaynak tarama |
3 | Erken okuryazarlık bilgi, becerileri değerlendirilmesi ve desteklenmesi; okuma-yazma hazırlık programlarıyla ilgili yaklaşımlar | Rapor Hazırlama,Kavram Haritası Yapma |
4 | İErken okuryazarlık bilgi, becerileri değerlendirilmesi ve desteklenmesi; okuma-yazma hazırlık programlarıyla ilgili yaklaşımlar | Renk ve Semboller Kullanma, Grup Çalışması |
5 | El yazısı becerileri ve yazma mekaniği öğretimi; | Renk ve Semboller Kullanma,Grup Çalışması |
6 | Ses temelli ilk okuma-yazma öğretimi | Renk ve Semboller Kullanma,Grup Çalışması |
7 | Ses temelli ilk okuma-yazma öğretimi | Renk ve Semboller Kullanma,Grup Çalışması |
8 | Ara Sınav | |
9 | Cümle yöntemine dayalı ilk okuma-yazma öğretimi | Anlatma, kaynak tarama |
10 | Cümle yöntemine dayalı ilk okuma-yazma öğretimi | Anlatma, kaynak tarama |
11 | Sözcük okuma öğretimi ve işlevsel okuma-yazma | Renk ve Semboller Kullanma, Grup Çalışması |
12 | Sözcük okuma öğretimi ve işlevsel okuma-yazma | Kaynak Tarama Rapor Hazırlama |
13 | Okuma akıcılığı ve desteklenmesi | Kaynak Tarama Rapor Hazırlama |
14 | Okuma akıcılığı ve desteklenmesi | Kaynak Tarama Rapor Hazırlama |
15 | Özel eğitim ihtiyacı olan gruplara okuma-yazma öğretimini uyarlama süreci. | Benzetim Proje Sunumu |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Avcıoğlu, H. (Ed.) (2016). Özel eğitimde okuma-yazma öğretimi. Ankara: Eğiten Kitap | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Okuma yazma ders kitapları |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 13 | 2 | |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 7 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 8 | 24 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 3 | 6 | 18 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |