Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / ÖEÖAE 305 - ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: ÖEÖAE 305 Adı: ÖZEL EĞİTİMDE MATEMATİK ÖĞRETİMİ Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 3 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı HATİCE KÜBRA KOÇAK (haticekubrakocak@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
HALİME MİRAY SÜMER,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Matematik öğretimi ile ilgili temel bilgileri kavrar, normal gelişim gösteren ve özel gereksinimli çocukların matematik öğrenme özelliklerini karşılaştırır ve yorumlar. Özel gereksinimli çocuklara matematik öğretim programı düzenler, çocuğun özelliklerine uygun bireysel olarak uyarlama yapar ve programını değerlendirir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Matematik öğretimini farklı özel eğitim gruplarına uygulayabilir. PÇ-6 Öğrencilerin gelişim ve öğrenme özellikleriyle ilgili bilgiye sahiptir.
PÇ-7 Alanıyla ilgili özgün bilgi kaynaklarını kullanır.
PÇ-9 Alanıyla ilgili özgün bilgi kaynaklarını kullanır.
PÇ-11 Öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir.
PÇ-12 Öğrencinin gereksinimlerini ve kazanımlarını çok yönlü değerlendirmek için formal ve informal ölçme-değerlendirme araçlarını ve yöntemlerini kullanır ve sonuçlarını yorumlar.
PÇ-13 Öğrencinin performansına ve kazanımlarına ilişkin anında dönüt sunar
PÇ-14 Öğrencinin gereksinimini karşılamak üzere ailelerle, meslektaşlarla, farklı disiplinlerden uzmanlarla ve toplum temsilcileriyle işbirliği ve eş güdüm içinde çalışır.
PÇ-15 Genel ve özel eğitim uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
PÇ-16 Genel ve özel eğitimde uygulanan öğretim programlarında öğrencinin gereksinimlerine ve gösterdiği performansa göre uyarlamalar yapar.
PÇ-25 Özel eğitim ile ilgili temel kavramları bilir.
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-2 Matematik öğretimini farklı özel eğitim gruplarına uygulayabilir. PÇ-9 Alanıyla ilgili özgün bilgi kaynaklarını kullanır.
PÇ-11 Öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir.
PÇ-12 Öğrencinin gereksinimlerini ve kazanımlarını çok yönlü değerlendirmek için formal ve informal ölçme-değerlendirme araçlarını ve yöntemlerini kullanır ve sonuçlarını yorumlar.
PÇ-13 Öğrencinin performansına ve kazanımlarına ilişkin anında dönüt sunar
PÇ-14 Öğrencinin gereksinimini karşılamak üzere ailelerle, meslektaşlarla, farklı disiplinlerden uzmanlarla ve toplum temsilcileriyle işbirliği ve eş güdüm içinde çalışır.
PÇ-15 Genel ve özel eğitim uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
PÇ-16 Genel ve özel eğitimde uygulanan öğretim programlarında öğrencinin gereksinimlerine ve gösterdiği performansa göre uyarlamalar yapar.
PÇ-25 Özel eğitim ile ilgili temel kavramları bilir.
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-3 Matematik öğretimini farklı özel eğitim gruplarına uygulayabilir. PÇ-5 Öğretim strateji, yöntem, teknikler ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
PÇ-6 Öğrencilerin gelişim ve öğrenme özellikleriyle ilgili bilgiye sahiptir.
PÇ-7 Alanıyla ilgili özgün bilgi kaynaklarını kullanır.
PÇ-9 Alanıyla ilgili özgün bilgi kaynaklarını kullanır.
PÇ-11 Öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir.
PÇ-12 Öğrencinin gereksinimlerini ve kazanımlarını çok yönlü değerlendirmek için formal ve informal ölçme-değerlendirme araçlarını ve yöntemlerini kullanır ve sonuçlarını yorumlar.
PÇ-13 Öğrencinin performansına ve kazanımlarına ilişkin anında dönüt sunar
PÇ-14 Öğrencinin gereksinimini karşılamak üzere ailelerle, meslektaşlarla, farklı disiplinlerden uzmanlarla ve toplum temsilcileriyle işbirliği ve eş güdüm içinde çalışır.
PÇ-15 Genel ve özel eğitim uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
PÇ-16 Genel ve özel eğitimde uygulanan öğretim programlarında öğrencinin gereksinimlerine ve gösterdiği performansa göre uyarlamalar yapar.
PÇ-25 Özel eğitim ile ilgili temel kavramları bilir.
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
Dönem Ödevi - Proje
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Matematik beceri ve kavramların değerlendirilmesi; matematik öğretimi ve planlaması; basamaklandırılmış öğretim ve doğrudan öğretim yaklaşımları; problem çözme becerileri geliştirme; matematik programını uygulama, sayma, toplama, çıkarma, çarpma, bölme işlemlerinin öğretimi; matematik öğretiminde hata türleri ve analizi; işlevsel matematik becerilerinin öğretimi: değer (para), zaman, uzunluk ve ağırlık ölçüleri; geometri kavram ve becerilerinin öğretim yolları; kaynaştırma sınıfında matematik öğretimi için yapılabilecek uyarlamalar; özel eğitim ihtiyacı olan gruplarda spesifik matematik öğretim teknikleri/stratejileri; matematik öğretiminde bilimsel dayanaklı uygulamalar; matematik öğretimini farklı özel eğitim gruplarına uyarlama
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Ders Tanıtımı Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi
2 • Matematik Öğretiminde Temel Beceriler • Matematik Öğretimini ve Öğrenimini Etkileyen Faktörler Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi
3 • Matematik Beceri Ve Kavramlarının Değerlendirilmesi • Etkili Matematik Öğretimini Planlama • Matematik Öğretiminde Kullanılacak Araçlar Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi
4 • Sayı Öncesi Erken Matematik Becerileri • Sayı Hissi Ve Sayma • Basamak Değeri Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi
5 • Dört İşlem Becerileri Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi
6 • Temel İşlemlerde Akıcılığı Geliştirme • Problem Çözme Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi
7 • Temel Ölçme Becerileri • Geometri Becerileri Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi
8 Ara Sınav
9 Farklı Yetersizlik Grupları İçin Matematikte Öğretimsel Uyarlamalar Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi
10 Doğrudan Öğretim Modeli İle Matematik Becerilerinin Öğretimi Etkileşim Ünitelerine Dayalı Olarak Matematik Becerilerinin Öğretimi Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi
11 Yanlışsız Öğretim Uygulamaları İle Matematik Becerilerinin Öğretimi Doğal Öğretim Uygulamaları İle Matematik Becerilerinin Öğretimi Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi
12 Proje sunma Proje Sunumu
13 Proje sunma Proje Sunumu
14 Proje sunma Proje Sunumu
15 Genel Değerlendirme Anlatma Yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Alptekin, S. (2020). Özel Eğitimde Matematik Öğretimi. Eğiten Kitap
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Sunum cihazı, ders kitapları, yazı tahtası

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 14 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 7 21
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 3 4 12
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 5 10
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 5 10
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 97