Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / ÖEÖAE 206 - ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: ÖEÖAE 206 Adı: BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM VE GEÇİŞ PLANLARININ HAZIRLANMASI Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 2
Sınıf/Yarıyıl 2 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ALİ KAYA (alikaya@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
HALİME MİRAY SÜMER,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Özel Gereksinimli çocuklara yönelik bireyselleştirilmiş eğitim programı geliştirme bilme ve uygulayabilme becerisi kazandırmak.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Farklı türde beceriler için uygun beceri analizi geliştirir PÇ-
DÖÇ-2 Ölçüt bağımlı test geliştirir ve özel gereksinimli bireyin eğitsel performans düzeyini değerlendirir PÇ-
DÖÇ-3 Performans düzeyine dayalı olarak uzun ve kısa dönemli hedefler oluşturur PÇ-
DÖÇ-4 Bireyselleştirilmiş eğitim programı geliştirir PÇ-
DÖÇ-5 Bireyselleştirilmiş eğitim programları geçiş planlarını da kapsar PÇ-
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bireyselleştirilmiş Eğitim Programları (BEP); BEP’in Öğeleri; BEP’in Tarihsel Gelişimi ve Yasal Dayanakları; BEP Ekibi; Özel Gereksinimli Çocukların Değerlendirilmesi; Var Olan Performans Düzeyini Belirleme; Davranışsal Amaç Yazma: Uzun ve kısa dönemli amaçlar; Tüm Hizmet Planları; Öğretim Süreçlerini Belirleme, Gelişimi ve İlerlemeleri Kayıt Etme; BEP’i Değerlendirme ve İzleme; BEP Örnekleri; Geçişle İlgili Temel Kavramlar: Tanımı, Geçiş dönemleri ve özellikleri; Geçiş Planları: Geçiş planı, Geçiş planlarının basamakları, Geçiş için gerekli becerilerin öğretimi, İzleme ve değerlendirme. ,
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Bireyselleştirilmiş eğitim programının tanımı, amaçları ve hazırlama basamakları Sunum cihazı, ders kitapları, yazı tahtası
2 Performans düzeyinin belirlenmesi:çocukla ilgili bilgi toplanması Sunum cihazı, ders kitapları, yazı tahtası
3 Performans düzeyinin belirlenmesi:alan ve alt alanların belirlenmesi Sunum cihazı, ders kitapları, yazı tahtası
4 Performans düzeyinin belirlenmesi:her alandaki zayıf becerilerin belirlenmesi ve listelenmesi Sunum cihazı, ders kitapları, yazı tahtası
5 Performans düzeyinin belirlenmesi:zayıf becerilerin öncelik sırasına dizilmesi Sunum cihazı, ders kitapları, yazı tahtası
6 Performans düzeyinin belirlenmesi: beceri analizlerinin yapılması Sunum cihazı, ders kitapları, yazı tahtası
7 Performans düzeyinin belirlenmesi: beceri analizlerinin öğretime katkısı Sunum cihazı, ders kitapları, yazı tahtası
8 Ara Sınav
9 Performans düzeyinin belirlenmesi: beceri analizi yapma yolları Sunum cihazı, ders kitapları, yazı tahtası
10 Performans düzeyinin belirlenmesi: bilişsel, akademik ve sosyal becerilerin analizlerinin yapılması Sunum cihazı, ders kitapları, yazı tahtası
11 Performans düzeyinin belirlenmesi: tekli ve çoklu fırsat yöntemlerine göre değerlendirme Sunum cihazı, ders kitapları, yazı tahtası
12 Uzun ve kısa dönemli hedeflerin bölümleri Sunum cihazı, ders kitapları, yazı tahtası
13 Kısa dönemli hedef yazma stratejileri ve kısa dönemli amaçların düzenlenmesi Sunum cihazı, ders kitapları, yazı tahtası
14 Bireyselleştirilmiş eğitim programı hazırlanmasındaki diğer basamaklar Sunum cihazı, ders kitapları, yazı tahtası
15 Bireyselleştirilmiş eğitim programı örneklerinin incelenmesi Sunum cihazı, ders kitapları, yazı tahtası
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI (BEP) - Hakan Sarı & Ş.Şenay İlik
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Sunum cihazı, ders kitapları, yazı tahtası

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 14 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 3 6 18
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 5 10
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 5 10
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 68