Dersin İçeriği |
Bireyselleştirilmiş Eğitim Programları (BEP); BEP’in Öğeleri; BEP’in Tarihsel Gelişimi ve Yasal Dayanakları; BEP Ekibi; Özel Gereksinimli Çocukların Değerlendirilmesi; Var Olan Performans Düzeyini Belirleme; Davranışsal Amaç Yazma: Uzun ve kısa dönemli amaçlar; Tüm Hizmet Planları; Öğretim Süreçlerini Belirleme, Gelişimi ve İlerlemeleri Kayıt Etme; BEP’i Değerlendirme ve İzleme; BEP Örnekleri; Geçişle İlgili Temel Kavramlar: Tanımı, Geçiş dönemleri ve özellikleri; Geçiş Planları: Geçiş planı, Geçiş planlarının basamakları, Geçiş için gerekli becerilerin öğretimi, İzleme ve değerlendirme. , |
Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Bireyselleştirilmiş eğitim programının tanımı, amaçları ve hazırlama basamakları |
Sunum cihazı, ders kitapları, yazı tahtası |
2 |
Performans düzeyinin belirlenmesi:çocukla ilgili bilgi toplanması |
Sunum cihazı, ders kitapları, yazı tahtası |
3 |
Performans düzeyinin belirlenmesi:alan ve alt alanların belirlenmesi |
Sunum cihazı, ders kitapları, yazı tahtası |
4 |
Performans düzeyinin belirlenmesi:her alandaki zayıf becerilerin belirlenmesi ve listelenmesi |
Sunum cihazı, ders kitapları, yazı tahtası |
5 |
Performans düzeyinin belirlenmesi:zayıf becerilerin öncelik sırasına dizilmesi |
Sunum cihazı, ders kitapları, yazı tahtası |
6 |
Performans düzeyinin belirlenmesi: beceri analizlerinin yapılması |
Sunum cihazı, ders kitapları, yazı tahtası |
7 |
Performans düzeyinin belirlenmesi: beceri analizlerinin öğretime katkısı |
Sunum cihazı, ders kitapları, yazı tahtası |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Performans düzeyinin belirlenmesi: beceri analizi yapma yolları |
Sunum cihazı, ders kitapları, yazı tahtası |
10 |
Performans düzeyinin belirlenmesi: bilişsel, akademik ve sosyal becerilerin analizlerinin yapılması |
Sunum cihazı, ders kitapları, yazı tahtası |
11 |
Performans düzeyinin belirlenmesi: tekli ve çoklu fırsat yöntemlerine göre değerlendirme |
Sunum cihazı, ders kitapları, yazı tahtası |
12 |
Uzun ve kısa dönemli hedeflerin bölümleri |
Sunum cihazı, ders kitapları, yazı tahtası |
13 |
Kısa dönemli hedef yazma stratejileri ve kısa dönemli amaçların düzenlenmesi |
Sunum cihazı, ders kitapları, yazı tahtası |
14 |
Bireyselleştirilmiş eğitim programı hazırlanmasındaki diğer basamaklar |
Sunum cihazı, ders kitapları, yazı tahtası |
15 |
Bireyselleştirilmiş eğitim programı örneklerinin incelenmesi |
Sunum cihazı, ders kitapları, yazı tahtası |
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
1 |
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI (BEP) - Hakan Sarı & Ş.Şenay İlik |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
Sunum cihazı, ders kitapları, yazı tahtası |