|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | NEŞE BÖRÜ (nboru@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
BARIŞ ERİÇOK, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, öğrencilere sınıf yönetiminin temel kavramlarına, sınıfın, fiziksel, sosyal ve psikolojik boyutlarına, sınıf kurallarının oluşturulmasına, disiplin ve disiplin modellerine, sınıfta iletişim ve motivasyonun önemine, olumlu sınıf ve öğrenme ikliminin oluşturulmasına, zaman yönetimi becerisinin kazandırılmasına ve öğretmen-veli ilişkilerine yönelik bilgi kazandırmaktır. A |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Sınıf yönetiminin temel kavramlarını açıklayabilir. |
PÇ-1 Ortaöğretimde kazandığı yeterliklere
dayalı olarak alanıyla ilgili kavramları ve kavramlar
arası ilişkileri kavrar. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Sınıfın fiziksel, sosyal ve psikolojik boyutlarını açıklayabilir. |
PÇ-14 Öğrencinin gereksinimini karşılamak
üzere ailelerle, meslektaşlarla, farklı disiplinlerden
uzmanlarla ve toplum temsilcileriyle işbirliği ve eş
güdüm içinde çalışır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Olumlu sınıf iklimi ve öğrenme ortamı oluşturabilir. |
PÇ-6 Öğrencilerin gelişim ve öğrenme
özellikleriyle ilgili bilgiye sahiptir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | Sınıfta olumlu iletişim ve motivasyon etkenlerinden yararlanabilir. |
PÇ-8 Alanıyla ilgili olay ve olguları
kavramsallaştırma, bilimsel yöntem ve tekniklerle
inceleme, verileri yorumlama, değerlendirme,
sorunları tanımlama, analiz etme, kanıtlara ve
araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirme
becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-5 | Sınıfta yönetiminde disiplin modellerinden yararlanabilir. |
PÇ-12 Öğrencinin gereksinimlerini ve
kazanımlarını çok yönlü değerlendirmek için formal ve
informal ölçme-değerlendirme araçlarını ve
yöntemlerini kullanır ve sonuçlarını yorumlar. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders sınıf yönetiminin temel kavramları, sınıf yönetimi yaklaşımları, sınıfın fiziksel, sosyal ve psikolojik boyutları, sınıf kuralları, disiplin ve disiplin modelleri, öğrenci davranışlarının yönetimi, sınıfta iletişim ve öğrenci motivasyonu, olumlu sınıf ve öğrenme ikliminin oluşturulması, öğretmen-veli görüşmeleri, sınıfta zaman yönetimi ve öğretmen liderliği konularını içermektedir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Sınıf Yönetiminin Temel Kavramları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
2 | Sınıfın Fiziksel, Sosyal ve Psikolojik Boyutları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
3 | Sınıf Kurallarının Oluşturulması | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
4 | Sınıf Yönetiminde Disiplin Ve Disiplin Modelleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
5 | Sınıfta Öğrenci Davranışlarının Yönetimi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
6 | Sınıfta İletişim | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
7 | Sınıfta Öğrenci Motivasyonu | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Olumlu Sınıf iklimi ve Öğrenme ortamının Oluşturulması | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
10 | Öğretmen Veli Görüşmelerinin Yönetimi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
11 | Sınıfta Zaman Yönetimi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
12 | Öğretimin Yönetimi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
13 | Elektronik Öğrenmenin Yönetimi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
14 | Özel gereksinimli Öğrenciler ve Kaynaştırma Eğitiminde Sınıf Yönetimi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
15 | Öğretmen Liderliği | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Koçyiğit, M. (2019). Classroom Management. Eğitim Publication. | |
2 | Uğurlu, C.T. (2016). Classroom Management. Anı Publication. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Notları, Bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 9 | 18 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |