Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
DÖÇ-1 |
Aile, Türk aile yapısı, Aile Eğitimi, Engelli Çocukların Aileleri, Ailenin Eğitim ve Özel Eğitimdeki Rolünü açıklar. |
PÇ-
|
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-2 |
Aile, Okul, Çocuk, Çevre, Toplum İlişkisi ve Etkileşim Aile, Çocuk ve Okul İlişkisi - Öğretmen aile ilişkisi ve iletişimi Aile ve Çevre İlişkisini açıklar. |
PÇ-
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 |
Öğretmen aile ilişkisi ve iletişimini açıklar. |
PÇ-
|
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-4 |
Ailelere sunulan hizmetler - Aile Katılımı - Temel kavramlar - Katılım Türleri - Okulda katılım konularını açıklar. |
PÇ-
|
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-5 |
Aile Eğitimi Programları - Ev Merkezli Programlar - Okul Merkezli Programlar - Ev/Okul Merkezli Programlar Uzaktan Öğretim Programlarını açıklar. |
PÇ-
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği |
Özel eğitim ihtiyacı olan çocukların eğitimine aile katılımının önemi, kuramsal ve yasal
dayanakları, yasalarda ailelere getirilen hak ve sorumluluklar; ailelerin özel eğitim ihtiyacı olan
öğrencinin eğitim sürecine katılımı; öğrencinin değerlendirilmesi; bireyselleştirilmiş aile eğitim planı
(BAHP), bireyselleştirilmiş eğitim planı (BEP) ve geçiş planlarına ailenin katılımı; ailelere öğretme
becerileri kazandırma; kurum, ev ve kurum-ev merkezli aile öğretim programlarının hazırlanması,
uygulanması ve değerlendirilmesi. |
Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Zihinsel engelli öğrencilerin ailelerinin geçirdikleri uyum evreleri |
Beyin Fırtınası
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
Soru Cevap
|
2 |
Zihinsel engelli öğrencilerin ailelerinin geçirdikleri evrelerin özellikleri |
Beyin Fırtınası
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
Soru Cevap
|
3 |
Özel eğitim yönetmeliğinde ailelere getirilen hak ve sorumluluklar |
Beyin Fırtınası
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
Soru Cevap |
4 |
Ailelerin ebeveynlik rolüyle ilgili olarak özel eğitim öğretmenlerinin yapabilecekleri çalışmalar |
Beyin Fırtınası
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
Soru Cevap
|
5 |
Ailelerin çocuklarının değerlendirilmesi |
Beyin Fırtınası
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
Soru Cevap
|
6 |
Ailelerin çocuklarının değerlendirilmesi |
Beyin Fırtınası
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
Soru Cevap
|
7 |
Bireyselleştirilmiş eğitim programlarına ailelerin katılımı |
Beyin Fırtınası
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
Soru Cevap
|
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
İlerleme toplantıları |
Beyin Fırtınası
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
Soru Cevap
|
10 |
Planlanmamış toplantılar |
Beyin Fırtınası
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
Soru Cevap
|
11 |
Ailelere öğretme becerilerini kazandırmaya yönelik gruba dayalı aile eğitim programlarının hazırlanması |
Beyin Fırtınası
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
Soru Cevap
|
12 |
Ev öğretim programlarının hazırlanması |
Beyin Fırtınası
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
Soru Cevap
|
13 |
Ev öğretim programlarının hazırlanması 2 |
Beyin Fırtınası
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
Soru Cevap
|
14 |
İyi uygulama örnekleri |
Beyin Fırtınası
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
Soru Cevap
|
15 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
1 |
Özel Eğitimde Aile Eğitimi ve Rehberliği. Cavkaytar, A. (2012). Vize. |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
Sunum cihazı, ders kitapları, yazı tahtası |