Dersin İçeriği |
Temel kavramlar: bozukluk, özür, engel, nedenler, önleme, fiziksel eğitim ve spor; farklı özel eğitim ihtiyacı olan bireylerde fiziksel eğitim ve spor özellikleri; özel eğitim ihtiyacı olan bireylerde fiziksel eğitim ve spor özelliklerini ölçme ve değerlendirme; özel eğitim ihtiyacı olan bireylerde fiziksel eğitim ve spor özelliklerini destekleme amaçlı planlama ve program yapma; fiziksel eğitim ve sporda kullanılabilecek öğretimsel yaklaşımlar; fiziksel eğitimi ve sporu özel eğitim ihtiyacı olan bireylere uyarlama süreci. |
Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Temel kavramlar |
Beyin Fırtınası
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
Soru Cevap
|
2 |
özel eğitim ihtiyacı olan bireylerde fiziksel eğitim ve spor özelliklerini ölçme ve değerlendirme |
Beyin Fırtınası
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
Soru Cevap
|
3 |
özel eğitim ihtiyacı olan bireylerde fiziksel eğitim ve spor özelliklerini ölçme ve değerlendirme |
Beyin Fırtınası
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
Soru Cevap
|
4 |
özel eğitim ihtiyacı olan bireylerde fiziksel eğitim ve spor özelliklerini ölçme ve değerlendirme |
Beyin Fırtınası
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
Soru Cevap
|
5 |
özel eğitim ihtiyacı olan bireylerde fiziksel eğitim ve spor özelliklerini ölçme ve değerlendirme |
Beyin Fırtınası
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
Soru Cevap
|
6 |
özel eğitim ihtiyacı olan bireylerde fiziksel eğitim ve spor özelliklerini ölçme ve değerlendirme |
Beyin Fırtınası
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
Soru Cevap
|
7 |
özel eğitim ihtiyacı olan bireylerde fiziksel eğitim ve spor özelliklerini ölçme ve değerlendirme |
Beyin Fırtınası
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
Soru Cevap
|
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Özel eğitim ihtiyacı olan bireylerde fiziksel eğitim ve spor özelliklerini destekleme amaçlı planlama ve program yapma |
Beyin Fırtınası
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
Soru Cevap
|
10 |
Özel eğitim ihtiyacı olan bireylerde fiziksel eğitim ve spor özelliklerini destekleme amaçlı planlama ve program yapma |
Beyin Fırtınası
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
Soru Cevap
|
11 |
Özel eğitim ihtiyacı olan bireylerde fiziksel eğitim ve spor özelliklerini destekleme amaçlı planlama ve program yapma |
Beyin Fırtınası
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
Soru Cevap
|
12 |
Özel eğitim ihtiyacı olan bireylerde fiziksel eğitim ve spor özelliklerini destekleme amaçlı planlama ve program yapma |
Beyin Fırtınası
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
Soru Cevap
|
13 |
Özel eğitim ihtiyacı olan bireylerde fiziksel eğitim ve spor özelliklerini destekleme amaçlı planlama ve program yapma |
Beyin Fırtınası
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
Soru Cevap
|
14 |
Fiziksel eğitim ve sporda kullanılabilecek öğretimsel yaklaşımlar; fiziksel eğitimi ve sporu özel eğitim ihtiyacı olan bireylere uyarlama süreci. |
Beyin Fırtınası
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
Soru Cevap
|
15 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
1 |
Özel Eğitim. (2014). Cavkaytar, A. Vize Yayıncılık. |
2 |
Yanardağ, M., Yılmaz, İ. Özel Gereksinimli Bireyler İçin Fiziksel Eğitim ve Spor. Pegem Akademi, 2017, Ankara |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
Sunum cihazı, ders kitapları, yazı tahtası |