Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / ÖEÖAE 309 - ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: ÖEÖAE 309 Adı: ÖZEL EĞİTİMDE FİZİKSEL EĞİTİM VE SPOR Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 3 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı DENİZ AYŞEGÜL SÖĞÜT (dsogut@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
ALİ KAYA,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı özel eğitim öğretmen adaylarına özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin spor ihtiyaçlarını tanımak ve bu konuda eğitim vermesinin sağlanmasıdır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Farklı özel eğitim ihtiyacı olan bireylerde fiziksel eğitim ve spor özelliklerini bilir PÇ-
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Fiziksel eğitim ve spor özelliklerini destekleme amaçlı planlama ve program yapar PÇ-
DÖÇ-3 Fiziksel eğitimi ve sporu özel eğitim ihtiyacı olan bireylere göre uyarlamalar yapar. PÇ-
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Temel kavramlar: bozukluk, özür, engel, nedenler, önleme, fiziksel eğitim ve spor; farklı özel eğitim ihtiyacı olan bireylerde fiziksel eğitim ve spor özellikleri; özel eğitim ihtiyacı olan bireylerde fiziksel eğitim ve spor özelliklerini ölçme ve değerlendirme; özel eğitim ihtiyacı olan bireylerde fiziksel eğitim ve spor özelliklerini destekleme amaçlı planlama ve program yapma; fiziksel eğitim ve sporda kullanılabilecek öğretimsel yaklaşımlar; fiziksel eğitimi ve sporu özel eğitim ihtiyacı olan bireylere uyarlama süreci.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Temel kavramlar Beyin Fırtınası Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
2 özel eğitim ihtiyacı olan bireylerde fiziksel eğitim ve spor özelliklerini ölçme ve değerlendirme Beyin Fırtınası Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
3 özel eğitim ihtiyacı olan bireylerde fiziksel eğitim ve spor özelliklerini ölçme ve değerlendirme Beyin Fırtınası Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
4 özel eğitim ihtiyacı olan bireylerde fiziksel eğitim ve spor özelliklerini ölçme ve değerlendirme Beyin Fırtınası Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
5 özel eğitim ihtiyacı olan bireylerde fiziksel eğitim ve spor özelliklerini ölçme ve değerlendirme Beyin Fırtınası Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
6 özel eğitim ihtiyacı olan bireylerde fiziksel eğitim ve spor özelliklerini ölçme ve değerlendirme Beyin Fırtınası Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
7 özel eğitim ihtiyacı olan bireylerde fiziksel eğitim ve spor özelliklerini ölçme ve değerlendirme Beyin Fırtınası Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
8 Ara Sınav
9 Özel eğitim ihtiyacı olan bireylerde fiziksel eğitim ve spor özelliklerini destekleme amaçlı planlama ve program yapma Beyin Fırtınası Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
10 Özel eğitim ihtiyacı olan bireylerde fiziksel eğitim ve spor özelliklerini destekleme amaçlı planlama ve program yapma Beyin Fırtınası Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
11 Özel eğitim ihtiyacı olan bireylerde fiziksel eğitim ve spor özelliklerini destekleme amaçlı planlama ve program yapma Beyin Fırtınası Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
12 Özel eğitim ihtiyacı olan bireylerde fiziksel eğitim ve spor özelliklerini destekleme amaçlı planlama ve program yapma Beyin Fırtınası Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
13 Özel eğitim ihtiyacı olan bireylerde fiziksel eğitim ve spor özelliklerini destekleme amaçlı planlama ve program yapma Beyin Fırtınası Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
14 Fiziksel eğitim ve sporda kullanılabilecek öğretimsel yaklaşımlar; fiziksel eğitimi ve sporu özel eğitim ihtiyacı olan bireylere uyarlama süreci. Beyin Fırtınası Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
15 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Özel Eğitim. (2014). Cavkaytar, A. Vize Yayıncılık.
2 Yanardağ, M., Yılmaz, İ. Özel Gereksinimli Bireyler İçin Fiziksel Eğitim ve Spor. Pegem Akademi, 2017, Ankara
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Sunum cihazı, ders kitapları, yazı tahtası

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 14 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 7 14
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 3 3 9
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 7 14
Ara Sınav 0
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 5 10
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 90