| Dersin İçeriği |
| Temel kavramlar: bozukluk, özür, engel, nedenler, önleme, fiziksel eğitim ve spor; farklı özel eğitim ihtiyacı olan bireylerde fiziksel eğitim ve spor özellikleri; özel eğitim ihtiyacı olan bireylerde fiziksel eğitim ve spor özelliklerini ölçme ve değerlendirme; özel eğitim ihtiyacı olan bireylerde fiziksel eğitim ve spor özelliklerini destekleme amaçlı planlama ve program yapma; fiziksel eğitim ve sporda kullanılabilecek öğretimsel yaklaşımlar; fiziksel eğitimi ve sporu özel eğitim ihtiyacı olan bireylere uyarlama süreci. |
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
| Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 |
Temel kavramlar |
Beyin Fırtınası
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
Soru Cevap
|
| 2 |
özel eğitim ihtiyacı olan bireylerde fiziksel eğitim ve spor özelliklerini ölçme ve değerlendirme |
Beyin Fırtınası
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
Soru Cevap
|
| 3 |
özel eğitim ihtiyacı olan bireylerde fiziksel eğitim ve spor özelliklerini ölçme ve değerlendirme |
Beyin Fırtınası
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
Soru Cevap
|
| 4 |
özel eğitim ihtiyacı olan bireylerde fiziksel eğitim ve spor özelliklerini ölçme ve değerlendirme |
Beyin Fırtınası
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
Soru Cevap
|
| 5 |
özel eğitim ihtiyacı olan bireylerde fiziksel eğitim ve spor özelliklerini ölçme ve değerlendirme |
Beyin Fırtınası
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
Soru Cevap
|
| 6 |
özel eğitim ihtiyacı olan bireylerde fiziksel eğitim ve spor özelliklerini ölçme ve değerlendirme |
Beyin Fırtınası
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
Soru Cevap
|
| 7 |
özel eğitim ihtiyacı olan bireylerde fiziksel eğitim ve spor özelliklerini ölçme ve değerlendirme |
Beyin Fırtınası
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
Soru Cevap
|
| 8 |
Ara Sınav |
|
| 9 |
Özel eğitim ihtiyacı olan bireylerde fiziksel eğitim ve spor özelliklerini destekleme amaçlı planlama ve program yapma |
Beyin Fırtınası
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
Soru Cevap
|
| 10 |
Özel eğitim ihtiyacı olan bireylerde fiziksel eğitim ve spor özelliklerini destekleme amaçlı planlama ve program yapma |
Beyin Fırtınası
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
Soru Cevap
|
| 11 |
Özel eğitim ihtiyacı olan bireylerde fiziksel eğitim ve spor özelliklerini destekleme amaçlı planlama ve program yapma |
Beyin Fırtınası
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
Soru Cevap
|
| 12 |
Özel eğitim ihtiyacı olan bireylerde fiziksel eğitim ve spor özelliklerini destekleme amaçlı planlama ve program yapma |
Beyin Fırtınası
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
Soru Cevap
|
| 13 |
Özel eğitim ihtiyacı olan bireylerde fiziksel eğitim ve spor özelliklerini destekleme amaçlı planlama ve program yapma |
Beyin Fırtınası
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
Soru Cevap
|
| 14 |
Fiziksel eğitim ve sporda kullanılabilecek öğretimsel yaklaşımlar; fiziksel eğitimi ve sporu özel eğitim ihtiyacı olan bireylere uyarlama süreci. |
Beyin Fırtınası
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
Soru Cevap
|
| 15 |
Final Sınavı |
|
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
| 1 |
Özel Eğitim. (2014). Cavkaytar, A. Vize Yayıncılık. |
| 2 |
Yanardağ, M., Yılmaz, İ. Özel Gereksinimli Bireyler İçin Fiziksel Eğitim ve Spor. Pegem Akademi, 2017, Ankara |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
| Sunum cihazı, ders kitapları, yazı tahtası |