Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / MB 303 - ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: MB 303 Adı: EĞİTİMDE AHLAK VE ETİK Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 3 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı NEŞE BÖRÜ (nboru@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
ARZU SALDIRAY, MUHAMMET ŞEVKİ AYDIN,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Öğrencilerin ahlaki ve etik kurallar çerçevesinde karşılaşılan durumları analiz ederek, hem kişisel olarak alacağı kararlarda hem de mesleğinin iyi bir çalışanı olabilmesine rehberlik etmektir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Ahlâk ve etikle ilgili temel kavramları tanımlar. PÇ-4 Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere sahiptir.
PÇ-18 Alanıyla ilgili konularda bilimsel toplantı ve etkinliklere katılarak mesleki gelişimini sürdürür.
PÇ-23 Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Yöneticiler, veliler ve öğrencilerin ahlaki/etik sorumluklarını açıklar. PÇ-4 Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere sahiptir.
PÇ-22 Milli Eğitim Temel Kanunu’nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincindedir.
PÇ-23 Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Sosyal, kültürel, ahlaki ve etik yönleriyle öğretmenlik mesleğini analiz eder. PÇ-4 Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere sahiptir.
PÇ-22 Milli Eğitim Temel Kanunu’nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincindedir.
PÇ-23 Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Eğitimde ahlak ve etikle ilgili sorunları analiz eder. PÇ-4 Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere sahiptir.
PÇ-22 Milli Eğitim Temel Kanunu’nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincindedir.
PÇ-23 Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.
Performans Ödevi
DÖÇ-5 Eğitimde ahlak ve etikle ilgili sorunlara çözüm yolları üretir. PÇ-4 Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere sahiptir.
PÇ-22 Milli Eğitim Temel Kanunu’nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincindedir.
PÇ-23 Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Ahlâk ve etikle ilgili temel kavramlar ve teoriler; etik ilke, etik kural, iş ve meslek ahlakı/etiği; sosyal, kültürel, ahlaki, etik yönleriyle öğretmenlik mesleği; eğitim ve öğrenme hakkı eğitim, öğretim, öğrenme ve değerlendirme sürecinde etik ilkeler; eğitim paydaşlarıyla (işverenler/yöneticiler, meslektaşlar, veli- ler, meslek kuruluşları ve toplumla) ilişkilerde etik ilkeler; eğitim/okul yöneticileri, veliler ve öğrencilerin ahlaki/etik sorumlukları; iş ve meslek hayatında etik dışı davranışlar; Türkiye’de kamu yönetimi, eğitim ve öğretmenlerle ilgili etik düzenlemeler; okulda ve eğitimde etik dışı davranışlar, etik ikilemler, sorunlar ve çözüm yolları; okulda ahlak/etik eğitimi ve etik kurullar; ahlaki/etik bir lider olarak okul müdürü ve öğretmen.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Tanışma ve dersin amacı, kapsamı ve metodolojisi hakkında bilgilendirme Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
2 Ahlâk ve etikle ilgili temel kavramlar ve teoriler Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
3 Etik ilke, etik kural, iş ve meslek ahlakı/etiği Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
4 Sosyal, kültürel, ahlaki, etik yönleriyle öğretmenlik mesleği Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
5 Eğitim ve öğrenme hakkı Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
6 Eğitim, öğretim, öğrenme ve değerlendirme sürecinde etik ilkeler Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
7 Eğitim paydaşlarıyla (işverenler/yöneticiler, meslektaşlar, veliler, meslek kuruluşları ve toplumla) ilişkilerde etik ilkeler Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
8 Ara Sınav
9 Eğitim/okul yöneticileri, veliler ve öğrencilerin ahlaki/etik sorumlukları Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
10 İş ve meslek hayatında etik dışı davranışlar Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
11 Türkiye’de kamu yönetimi, eğitim ve öğretmenlerle ilgili etik düzenlemeler Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
12 Okulda ve eğitimde etik dışı davranışlar, etik ikilemler, sorunlar ve çözüm yolları Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
13 Okulda ahlak/etik eğitimi ve etik kurullar Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
14 Ahlaki/ etik bir lider olarak okul müdürü ve öğretmen Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
15 Genel değerlendirme Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Eğitimde Ahlak ve Eğitim, Behçet Oral, Ahmet Çoban, Mehmet Bars, Pegem Yayınları
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders kitabı

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi 9-14 1 20
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 4 5 20
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 4 12
       c) Performans Ödevi 2 3 6
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 3 5 15
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 3 3 9
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 92