|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | NEŞE BÖRÜ (nboru@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ARZU SALDIRAY, MUHAMMET ŞEVKİ AYDIN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrencilerin ahlaki ve etik kurallar çerçevesinde karşılaşılan durumları analiz ederek, hem kişisel olarak alacağı kararlarda hem de mesleğinin iyi bir çalışanı olabilmesine rehberlik etmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Ahlâk ve etikle ilgili temel kavramları tanımlar. |
PÇ-4 Demokrasi, insan hakları, toplumsal,
bilimsel ve mesleki etik değerlere sahiptir. PÇ-18 Alanıyla ilgili konularda bilimsel toplantı ve etkinliklere katılarak mesleki gelişimini sürdürür. PÇ-23 Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Yöneticiler, veliler ve öğrencilerin ahlaki/etik sorumluklarını açıklar. |
PÇ-4 Demokrasi, insan hakları, toplumsal,
bilimsel ve mesleki etik değerlere sahiptir. PÇ-22 Milli Eğitim Temel Kanunu’nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincindedir. PÇ-23 Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Sosyal, kültürel, ahlaki ve etik yönleriyle öğretmenlik mesleğini analiz eder. |
PÇ-4 Demokrasi, insan hakları, toplumsal,
bilimsel ve mesleki etik değerlere sahiptir. PÇ-22 Milli Eğitim Temel Kanunu’nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincindedir. PÇ-23 Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Eğitimde ahlak ve etikle ilgili sorunları analiz eder. |
PÇ-4 Demokrasi, insan hakları, toplumsal,
bilimsel ve mesleki etik değerlere sahiptir. PÇ-22 Milli Eğitim Temel Kanunu’nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincindedir. PÇ-23 Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. |
Performans Ödevi |
DÖÇ-5 | Eğitimde ahlak ve etikle ilgili sorunlara çözüm yolları üretir. |
PÇ-4 Demokrasi, insan hakları, toplumsal,
bilimsel ve mesleki etik değerlere sahiptir. PÇ-22 Milli Eğitim Temel Kanunu’nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincindedir. PÇ-23 Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Ahlâk ve etikle ilgili temel kavramlar ve teoriler; etik ilke, etik kural, iş ve meslek ahlakı/etiği; sosyal, kültürel, ahlaki, etik yönleriyle öğretmenlik mesleği; eğitim ve öğrenme hakkı eğitim, öğretim, öğrenme ve değerlendirme sürecinde etik ilkeler; eğitim paydaşlarıyla (işverenler/yöneticiler, meslektaşlar, veli- ler, meslek kuruluşları ve toplumla) ilişkilerde etik ilkeler; eğitim/okul yöneticileri, veliler ve öğrencilerin ahlaki/etik sorumlukları; iş ve meslek hayatında etik dışı davranışlar; Türkiye’de kamu yönetimi, eğitim ve öğretmenlerle ilgili etik düzenlemeler; okulda ve eğitimde etik dışı davranışlar, etik ikilemler, sorunlar ve çözüm yolları; okulda ahlak/etik eğitimi ve etik kurullar; ahlaki/etik bir lider olarak okul müdürü ve öğretmen. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Tanışma ve dersin amacı, kapsamı ve metodolojisi hakkında bilgilendirme | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
2 | Ahlâk ve etikle ilgili temel kavramlar ve teoriler | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
3 | Etik ilke, etik kural, iş ve meslek ahlakı/etiği | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
4 | Sosyal, kültürel, ahlaki, etik yönleriyle öğretmenlik mesleği | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
5 | Eğitim ve öğrenme hakkı | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
6 | Eğitim, öğretim, öğrenme ve değerlendirme sürecinde etik ilkeler | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
7 | Eğitim paydaşlarıyla (işverenler/yöneticiler, meslektaşlar, veliler, meslek kuruluşları ve toplumla) ilişkilerde etik ilkeler | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Eğitim/okul yöneticileri, veliler ve öğrencilerin ahlaki/etik sorumlukları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
10 | İş ve meslek hayatında etik dışı davranışlar | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
11 | Türkiye’de kamu yönetimi, eğitim ve öğretmenlerle ilgili etik düzenlemeler | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
12 | Okulda ve eğitimde etik dışı davranışlar, etik ikilemler, sorunlar ve çözüm yolları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
13 | Okulda ahlak/etik eğitimi ve etik kurullar | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
14 | Ahlaki/ etik bir lider olarak okul müdürü ve öğretmen | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
15 | Genel değerlendirme | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Eğitimde Ahlak ve Eğitim, Behçet Oral, Ahmet Çoban, Mehmet Bars, Pegem Yayınları | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 9-14 | 1 | 20 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 5 | 20 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 4 | 12 |
c) Performans Ödevi | 2 | 3 | 6 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 5 | 15 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 3 | 9 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 92 |