|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ORGANİK TARIM | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ATA ESKİN (ataeskin@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ATA ESKİN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Kültür bitkileri ve ürünlerinde ekonomik kayba sebep olan zararlılar, hastalıklar ve yabancı otlarla ilgili temel bilgiler vermek ve bunların mücadele yöntemlerini öğretmek. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Bitki hastalıkları ve zararlıları ile ilgili temel kavramları açıklayabilir. |
PÇ-8 Biyolojik çeşitlilik ve çevre bilincine sahiptir. PÇ-9 Organik Tarım Programı ile ilgili pratik uygulamalarda kullanılacak gerekli ekipmanı kullanma yeteneği sergiler. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Hastalık ve zararlıların çevre faktörleri ile ilişkisini açıklayabilir. |
PÇ-11 Tarımsal kaynakların sürdürülebilir yönetimi ve kullanımına engel olabilecek sorunları çözer. PÇ-14 Edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir. PÇ-15 Edindiği bilgi ve becerileri kullanarak alanıyla ilgili olay ve olguları tanımlar, sorunları genel ölçekte tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Bitki hastalıklarının belirtileri ve sınıflandırılması hakkında bilgi sahibi olarak bu konuda bilgi verebilir. |
PÇ-6 Organik tarımda üretim aşamasındaki ekolojik koşulları da dikkate alarak en uygun yetiştirme tekniğini uygular. PÇ-22 Alanında verileri toplar ve sonuçlarını uygulamaya aktarır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Bitki koruma ile ilgili bilgilere ulaşabilir, analiz edebilir ve yorumlayabilir. |
PÇ-15 Edindiği bilgi ve becerileri kullanarak alanıyla ilgili olay ve olguları tanımlar, sorunları genel ölçekte tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir. PÇ-20 Çalışma alanlarının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Organik (Ekolojik) tarımda bitki koruma ilke ve yöntemlerinin genel esasları, yasal mevzuat ve sertifikasyonu ile organik ürünlerde görülen hastalık ve zararlılarla mücadelede kullanılan ekolojik bitki koruma yöntemlerinin öğretilmesidir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Bitki Koruma ve entomolojinin önemi ve tarihçesi, böcek gurupları. | Anlatma Yöntemi, soru cevap, problem çözme yöntemi |
2 | Böceklerde genel morfolojik yapı. | Anlatma Yöntemi, soru cevap, problem çözme yöntemi |
3 | Böceklerde Anatomi ve Fizyoloji. | Anlatma Yöntemi, soru cevap, problem çözme yöntemi |
4 | Böceklerde üreme ve Başkalaşım | Anlatma Yöntemi, soru cevap, problem çözme yöntemi |
5 | Önemli böcek takımları ve önemli familyaları. | Anlatma Yöntemi, soru cevap, problem çözme yöntemi |
6 | Önemli böcek takımları ve önemli familyaları. | Anlatma Yöntemi, soru cevap, problem çözme yöntemi |
7 | Organik tarımda kimyasal mücadele ve Entegre mücadele. | Anlatma Yöntemi, soru cevap, problem çözme yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Bitkilerde hastalık kavramı ve simptomatoloji | Anlatma Yöntemi, soru cevap, problem çözme yöntemi |
10 | Paraziter olmayan bitki hastalıkları | Anlatma Yöntemi, soru cevap, problem çözme yöntemi |
11 | Fitopatojen funguslar | Anlatma Yöntemi, soru cevap, problem çözme yöntemi |
12 | Fitopatojen bakteriler ve virüsler | Anlatma Yöntemi, soru cevap, problem çözme yöntemi |
13 | Yabancı otlar ve çiçekli parazit bitkiler | Anlatma Yöntemi, soru cevap, problem çözme yöntemi |
14 | Bitki zararlısı akarlar. | Anlatma Yöntemi, soru cevap, problem çözme yöntemi |
15 | Organik tarımda bitki hastalıkları ile mücadele yöntemleri | Anlatma Yöntemi, soru cevap, problem çözme yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Temel Kitap: Prof. Dr. Bülent YAŞAR. Ziraat Mühendisliğinde Bitki Koruma. ISPARTA (2018). | |
2 | Yardımcı Kitap: Özdemir Alaoğlu, Nuh Boyraz, Ahmet Güncan, Kubilay Kurtuluş Baştaş, 2020, Atlas Akademi.. Bitki Koruma, | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Laptop, projektör, böcek örnekleri (canlı ve ölü). |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 10 | 20 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 6 | 12 |
c) Performans Ödevi | 2 | 1 | 2 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 7 | 14 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 80 |