|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ORGANİK TARIM | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | FATİH TÜRE (fatihture@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
AYBEY İMAMOĞLU, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Budamanın tanımı, amaçları ve etkilerini kavrayabilir. |
PÇ-7 Alanı ile ilgili modern tarım tekniklerini takip eder ve pratiğe aktarır. PÇ-22 Alanında verileri toplar ve sonuçlarını uygulamaya aktarır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Budamanın hangi zamanda yapılacağına karar verebilir |
PÇ-22 Alanında verileri toplar ve sonuçlarını uygulamaya aktarır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Meyve ağaçlarına uygulanan terbiye şekillerini pratiğe aktarabilir. |
PÇ-23 Alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Budama alet ve makineleri hakkında bilgi elde edebilir |
PÇ-15 Edindiği bilgi ve becerileri kullanarak alanıyla ilgili olay ve olguları tanımlar, sorunları genel ölçekte tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir. PÇ-16 Alanı ile ilgili bir çalışmayı gerçekleştirmede ve uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmede sorumluluk alır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Budamanın tanımı, budamanın amaçları, budamada kullanılan alet ve ekipmanların tanıtılması, Değişik tür ve çeşitlerde doğal büyüme düzeni ve çiçek gözü oluşumu, Budamayı Gerekli Kılan Çevresel ve Kültürel Nedenler, Terbiye sistemlerinin tanıtılması | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | anlatım, soru ve cevap | Budamanın tanımı, budamanın amaçları, budamada kullanılan alet ve ekipmanların tanıtılması |
2 | anlatım, soru ve cevap | Değişik tür ve çeşitlerde doğal büyüme düzeni ve çiçek gözü oluşumu |
3 | anlatım, soru ve cevap | Budamayı Gerekli Kılan Çevresel ve Kültürel Nedenler |
4 | anlatım, soru ve cevap | Budamanın verim ve kaliteye etkileri |
5 | anlatım, soru ve cevap | Budama zamanları,kış ve yaz budama uygulamalarının gösterilmesi |
6 | anlatım, soru ve cevap | Budama Şekilleri, dikim, şekil,verim, gençleştirme budaması |
7 | anlatım, soru ve cevap | Bağlama- açı açma-daraltma işlemlerinin gösterilmesi |
8 | Ara Sınav | |
9 | anlatım, soru ve cevap | Bilezik Alma- Boğma-Çizme- Kertikleme- Uç Alma gösterilmesi |
10 | anlatım, soru ve cevap | Terbiye sistemlerinin tanıtılması |
11 | anlatım, soru ve cevap | Terbiye sistemlerinin tanıtılması |
12 | anlatım, soru ve cevap | Ürün budaması |
13 | anlatım, soru ve cevap | Ürün budaması |
14 | anlatım, soru ve cevap | Bağlarda budama |
15 | anlatım, soru ve cevap | Bağlarda budama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | 1- Prof. Dr. Muhsin Yılmaz, Adana, 1990, Ağaçlarda Budama. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 7 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 6 | 6 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 6 | 6 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |