Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / İŞLD670 - İŞLETME (DOKTORA)

Kodu: İŞLD670 Adı: DİJİTAL PAZARLAMADA MODERN YAKLAŞIMLAR Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Seçmeli
Bölümü İŞLETME (DOKTORA)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı SUZAN ÇOBAN (suzan@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı internetin pazarlama amaçlı kullanımına yönelik teorik altyapıyı oluşturmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 İnternetin sunduğu pazarlama fırsatlarını açıklayabilir. PÇ-1 İşletme biliminin temel kavramlarını ve işletmenin temel fonksiyonlarını uzmanlık düzeyinde kavrar, analiz eder, yorumlar ve bunları yönetim ve organizasyon, pazarlama, üretim yönetimi, sayısal yöntemler, muhasebe ve finans alanlarının en az birinde uzmanlık düzeyinde uygulayabilir.
PÇ-4 İşletme alanında özgün bilimsel çalışmalar ortaya koyarak işletme bilimine yenilik getirir, yeni bir bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilir, ulusal ve uluslararası literatüre katkıda bulunur.
PÇ-12 Akademik ve profesyonel olarak bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri takip eder ve ilgili konulara ve süreçlere katkıda bulunur.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 İnternet bilgi ve becerilerini pazarlama alanında uygulayabilir. PÇ-1 İşletme biliminin temel kavramlarını ve işletmenin temel fonksiyonlarını uzmanlık düzeyinde kavrar, analiz eder, yorumlar ve bunları yönetim ve organizasyon, pazarlama, üretim yönetimi, sayısal yöntemler, muhasebe ve finans alanlarının en az birinde uzmanlık düzeyinde uygulayabilir.
PÇ-4 İşletme alanında özgün bilimsel çalışmalar ortaya koyarak işletme bilimine yenilik getirir, yeni bir bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilir, ulusal ve uluslararası literatüre katkıda bulunur.
PÇ-5 İşletme Anabilim Dalında yer alan bilim dallarının birbiriyle etkileşimini ve işletme Anabilim Dalının diğer anabilim dallarıyla etkileşimini kavrayabilir, yeni bakış açıları ile farklı konuları değerlendirebilir ve disiplinler arası çalışmalar yapabilir.
PÇ-12 Akademik ve profesyonel olarak bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri takip eder ve ilgili konulara ve süreçlere katkıda bulunur.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-3 Online tüketici davranışlarını açıklayabilir PÇ-5 İşletme Anabilim Dalında yer alan bilim dallarının birbiriyle etkileşimini ve işletme Anabilim Dalının diğer anabilim dallarıyla etkileşimini kavrayabilir, yeni bakış açıları ile farklı konuları değerlendirebilir ve disiplinler arası çalışmalar yapabilir.
PÇ-6 İşletme alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşır ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri sahibi olur.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu derste iletişim teknolojisi ve internet ele alınacaktır. Derste ağırlıklı olarak internetin gelişimi, pazarlama açısından internetin sunduğu fırsatlar, internette pazarlama ile ilgili sorunlar ve çözüm yolları, pazarlama aracı olarak internet, reklam ve satış aracı olarak internet ve internetin benzer ortamlarda kıyaslanması konularına da değinilecektir.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Giriş Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi
2 İnternetin tarihçesi ve gelişimi, İnternet ve iş dünyası, başlıca göstergeler Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi, soru cevap
3 İnternette pazarlama kavramı, ve Avantaj-Dezavantajları, yapısal özellikleri ve geleceği Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi soru cevap
4 Auction modeller, E-Perakende, E-İş modelleri, Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi
5 Online tüketici davranışları Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi soru cevap
6 İnternette hedef pazar seçimi ve pazarlama karması Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi soru cevap
7 internet pazarlama kanalları: Web sitesi tasarımı Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi soru cevap
8 Ara Sınav
9 e- posta ve arama motorları, mobil pazarlama Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi soru cevap
10 Sosyal medyanın kullanımı Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi soru cevap
11 İnternette tutundurma yöntemler Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi soru cevap
12 Fiyat ve ödeme şekilleri Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi soru cevap
13 Başlıca uygulamalar: e- araştırma, e- müşteri ilişkileri yönetimi, e-lojistik, e-tedarik zinciri yönetimi. Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi soru cevap
14 İnternette pazarlamada etiksel sorunlar Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi soru cevap
15 Öğrenci sunumları Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi soru cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Kırçova, İbrahim; İnternette pazarlama, İstanbul: Beta yay. 2012
2 Marangoz Mehmet; İnternette Pazarlama İstanbul: Beta Yay., 2014.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Projeksiyon, ders kitabı, dergiler.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 10 30
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 10 30
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 6 5 30
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 3 7 21
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 4 4 16
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 171