|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Doktora | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | İŞLETME (DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | DURDU MEHMET BİÇKES (dmbickes@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ŞEVKİ ÖZGENER, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Dersin amacı, her bir doktora öğrencisinin, uzmanlık alanına yönelik yönetim yazını konularında, akademik denetim ve yönlendirme çerçevesinde araştırma ve yazma yeteneklerini geliştirmelerini sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Öğrenciler uzmanlık alanları ile ilgili birikim sağlayacaktır. |
PÇ-1 İşletme biliminin temel kavramlarını ve işletmenin temel fonksiyonlarını uzmanlık düzeyinde kavrar, analiz eder, yorumlar ve bunları yönetim ve organizasyon, pazarlama, üretim yönetimi, sayısal yöntemler, muhasebe ve finans alanlarının en az birinde uzmanlık düzeyinde uygulayabilir. PÇ-2 Yönetim ve organizasyon, örgütsel davranış, pazarlama, finans, muhasebe, insan kaynakları, üretim yönetimi, sayısal yöntemler vb. alanlarda geliştirilmiş bulunan çok sayıda kuram, model ve paradigmalara ilişkin farklı bakış açılarını öğrenir, bu konularda çeşitli bilimsel toplantılarda sunulan bilimsel çalışma ve araştırmaları değerlendirme, yorumlama ve eleştirme bilgi ve becerisi kazanır. PÇ-5 İşletme Anabilim Dalında yer alan bilim dallarının birbiriyle etkileşimini ve işletme Anabilim Dalının diğer anabilim dallarıyla etkileşimini kavrayabilir, yeni bakış açıları ile farklı konuları değerlendirebilir ve disiplinler arası çalışmalar yapabilir. PÇ-8 Bilgilerini güncel tutar, alanında ulusal ve uluslararası literatürü yakından takip eder, yalnızca işletme alanında değil, diğer toplumsal konularda da kendini geliştirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Öğrenciler araştırma yeteneklerini geliştireceklerdir. |
PÇ-3 İşletme ve genel olarak sosyal bilimlerde en son yenilikleriyle araştırma yöntemlerini kullanarak, bağımsız olarak ya da diğer araştırmacılarla ortaklaşa özgün bilimsel/akademik araştırmalar yapma, araştırmalarının sonuçlarını kitap, makale ve raporlar halinde yayınlama ve bilimsel ortamlarda tartışılmak üzere sunma bilgi, beceri ve sorumluluğu kazanır. PÇ-4 İşletme alanında özgün bilimsel çalışmalar ortaya koyarak işletme bilimine yenilik getirir, yeni bir bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilir, ulusal ve uluslararası literatüre katkıda bulunur. PÇ-6 İşletme alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşır ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri sahibi olur. PÇ-7 İşletme alanında kazanılan teorik ve pratik bilgi ve becerileri araştırabilecek, uygulama ve saha analizlerinde nasıl kullanıldığını belirleyebilecek, uyarlayabilecek, analiz edebilecek, birleştirebilecek, kritik kararlar verebilecek ve senteze ulaşarak uygulayabilecektir. PÇ-10 Kamu ve özel sektör temsilcileri ile iyi ilişkiler kurar ve geliştirir, disiplin içi ve disiplinler arası gruplarda çalışabilir. PÇ-13 İşletme alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel, yönetimsel ve etik sorunları tespit eder, çözüm üretir ve bu konulardaki değerlerin gelişimine katkıda bulunur. PÇ-15 Akademik kariyer haricinde, edindiği bilgi birikimi ile üniversitelerde, kamu ve özel sektörde istihdam edilebilir, güçlü araştırmacı yönü ile kendi araştırma ve/veya danışmanlık şirketlerini kurabilirler. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Tez aşamasına yönelik teorik altyapı oluşturacaklardır. |
PÇ-1 İşletme biliminin temel kavramlarını ve işletmenin temel fonksiyonlarını uzmanlık düzeyinde kavrar, analiz eder, yorumlar ve bunları yönetim ve organizasyon, pazarlama, üretim yönetimi, sayısal yöntemler, muhasebe ve finans alanlarının en az birinde uzmanlık düzeyinde uygulayabilir. PÇ-2 Yönetim ve organizasyon, örgütsel davranış, pazarlama, finans, muhasebe, insan kaynakları, üretim yönetimi, sayısal yöntemler vb. alanlarda geliştirilmiş bulunan çok sayıda kuram, model ve paradigmalara ilişkin farklı bakış açılarını öğrenir, bu konularda çeşitli bilimsel toplantılarda sunulan bilimsel çalışma ve araştırmaları değerlendirme, yorumlama ve eleştirme bilgi ve becerisi kazanır. PÇ-5 İşletme Anabilim Dalında yer alan bilim dallarının birbiriyle etkileşimini ve işletme Anabilim Dalının diğer anabilim dallarıyla etkileşimini kavrayabilir, yeni bakış açıları ile farklı konuları değerlendirebilir ve disiplinler arası çalışmalar yapabilir. PÇ-6 İşletme alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşır ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri sahibi olur. PÇ-8 Bilgilerini güncel tutar, alanında ulusal ve uluslararası literatürü yakından takip eder, yalnızca işletme alanında değil, diğer toplumsal konularda da kendini geliştirir. PÇ-9 İyi bir araştırmacı ve akademisyen adayı olarak, yeni öğrendiği konulara, işletme alanındaki yeni gelişmelere ve ilgili diğer konulara eleştirel gözle bakmayı öğrenir, sorgulayıcı ve keşfedici yönlerini geliştirir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | Yönetim ve örgüt teorilerini yorumlayabileceklerdir. |
PÇ-2 Yönetim ve organizasyon, örgütsel davranış, pazarlama, finans, muhasebe, insan kaynakları, üretim yönetimi, sayısal yöntemler vb. alanlarda geliştirilmiş bulunan çok sayıda kuram, model ve paradigmalara ilişkin farklı bakış açılarını öğrenir, bu konularda çeşitli bilimsel toplantılarda sunulan bilimsel çalışma ve araştırmaları değerlendirme, yorumlama ve eleştirme bilgi ve becerisi kazanır. PÇ-4 İşletme alanında özgün bilimsel çalışmalar ortaya koyarak işletme bilimine yenilik getirir, yeni bir bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilir, ulusal ve uluslararası literatüre katkıda bulunur. PÇ-5 İşletme Anabilim Dalında yer alan bilim dallarının birbiriyle etkileşimini ve işletme Anabilim Dalının diğer anabilim dallarıyla etkileşimini kavrayabilir, yeni bakış açıları ile farklı konuları değerlendirebilir ve disiplinler arası çalışmalar yapabilir. PÇ-6 İşletme alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşır ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri sahibi olur. PÇ-7 İşletme alanında kazanılan teorik ve pratik bilgi ve becerileri araştırabilecek, uygulama ve saha analizlerinde nasıl kullanıldığını belirleyebilecek, uyarlayabilecek, analiz edebilecek, birleştirebilecek, kritik kararlar verebilecek ve senteze ulaşarak uygulayabilecektir. PÇ-9 İyi bir araştırmacı ve akademisyen adayı olarak, yeni öğrendiği konulara, işletme alanındaki yeni gelişmelere ve ilgili diğer konulara eleştirel gözle bakmayı öğrenir, sorgulayıcı ve keşfedici yönlerini geliştirir. PÇ-12 Akademik ve profesyonel olarak bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri takip eder ve ilgili konulara ve süreçlere katkıda bulunur. PÇ-13 İşletme alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel, yönetimsel ve etik sorunları tespit eder, çözüm üretir ve bu konulardaki değerlerin gelişimine katkıda bulunur. PÇ-15 Akademik kariyer haricinde, edindiği bilgi birikimi ile üniversitelerde, kamu ve özel sektörde istihdam edilebilir, güçlü araştırmacı yönü ile kendi araştırma ve/veya danışmanlık şirketlerini kurabilirler. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders, yönetim ve örgüt kuramı alanında yönlendirilmiş akademik okuma parçalarının öğrencilere verilmesini içermektedir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Yönetim ve organizasyon literatürü | Konu anlatımı ve tartışma |
2 | Yönetim ve örgüt bilimi ile ilgili yeni trendler | Konu anlatımı ve tartışma |
3 | Sosyal teori, sosyal araştırma ve sosyal araştırma teorisi | Konu anlatımı ve tartışma |
4 | Kurumsal benzeşim ve organizasyonel alanlarda kollektif rasyonellik | Konu anlatımı ve tartışma |
5 | Ekonomik ve sosyal davranış | Konu anlatımı ve tartışma |
6 | Karmaşık örgütlerde farklılaşma ve entegrasyon | Konu anlatımı ve tartışma |
7 | Örgütsel öğrenme | Konu anlatımı ve tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Örgütlerarası işbirliği ve yeniliğin odaklanması | Konu anlatımı ve tartışma |
10 | Yönetimsel ve örgütsel algılama | Konu anlatımı ve tartışma |
11 | İşlem maliyetleri yaklaşımı | Konu anlatımı ve tartışma |
12 | Bürokratik örgütler | Konu anlatımı ve tartışma |
13 | Örgütsel adaptasyon yaklaşımları | Konu anlatımı ve tartışma |
14 | Örgütsel topluluklar | Konu anlatımı ve tartışma |
15 | Çalışma Haftası | Konu anlatımı ve tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Pfeffer, Jeffrey (1997) New Directions for Organization Theory: Problems and Prospects, USA: Oxford University Press. | |
2 | Yönetim Alanındaki Güncel Makaleler | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
İşletme Yönetimi ile ilgili çeşitli bilimsel makale ve kitaplar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 15 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 4 | 10 | 40 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 4 | 12 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 4 | 12 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |