|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK Y.L. | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MUSA KAR (musa.kar@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı öğrencilere hücre iskeletinin yapısal ve moleküler özelliklerini, hücre döngüsünü ve hücre bölünmesinin moleküler mekanizmalarını, hücreler arası iletişimi, bir organizmanın gelişimini öğretmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Hücre moleküler biyolojisini ileri düzeyde tanımlar. |
PÇ-1 Temel Moleküler Biyoloji bilgisi edinir PÇ-2 Moleküler biyoloji ve genetik alanındaki güncel konular hakkında bilgi sahibi olur PÇ-9 Diğer disiplinlerin problemleri içindeki moleküler biyoloji ve genetik ögelerini tanır ve açıklar |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Hücrenin çoğalmasının gerçekleştiği hücre döngüsünün moleküler mekanizmasını açıklar. Hücrenin yaşamı ve ölümünün hücresel mekanizmalarını tarif eder. |
PÇ-1 Temel Moleküler Biyoloji bilgisi edinir PÇ-2 Moleküler biyoloji ve genetik alanındaki güncel konular hakkında bilgi sahibi olur PÇ-10 Dünya çapındaki moleküler biyoloji ve moleküler genetik literatürünü okur ve eleştirel tartışır |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Hücre iskeleti, hücre döngüsü, hücre bölünmesi, hücre kavşakları, hücre yapışması, hücre iletişimi, eşey hücrelerin oluşumu, döllenme, gelişim. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Hücre iskeleti | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi |
2 | Hücre döngüsünün genel stratejisi, embriyonik hücre döngüsü ve MPF'nin rolü | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi |
3 | Hücre döngüsü kontrolünün moleküler genetiği ve çok hücreli organizmalarda hücre bölünme kontrolleri | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi |
4 | Hücre bölünmesinin mekaniği | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi |
5 | Hücre yapışması | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi |
6 | Hayvan hücrelerinde hücre dışı matriks, hayvan hücrelerinde hücre dışı matriks proteinleri, integrinler | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi |
7 | Eşey hücreleri ve döllenme | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Gelişimin hücresel mekanizmaları: Morfojen hareketleri ve vücut planının oluşumu, hayvan embriyosunda hücre farklılaşması | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi |
10 | Hücre hafızası, hücre tanımlanması ve konum kavramı | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi |
11 | Gelişimi kontrol eden genler, hücre davranışının kuralları ve kalıp oluşumunun moleküler genetiği | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi |
12 | Homeotik genler, vucut kısımlarının oluşumu ve sinir gelişimi | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi |
13 | Farklılaşmış hücreler ve dokuların korunumu I: Plüripotent kök hücreler tarafından yenilenme ve kan hücrelesi oluşumu | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi |
14 | Fibroblastlar ve transformasyonu: Bağ dokusu ailesi | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi |
15 | Ders tekrarı | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Hücrenin moleküler biyolojisi, TÜBA, 2008 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 10 | 30 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 14 | 42 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |