|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | İŞLETME (YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | NURİ ÖZGÜR DOĞAN (nodogan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu ders ile öğrencilerin; toplanan verileri amaca uygun olarak doğru istatistiksel yöntemlerle analiz yapabilme yeteneğini kazanması amaçlanmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Karar analizi kavramlarını ve problemlerini bilir ve uygular. |
PÇ-13 Öğrencilerin gerçek hayata ilişkin karar verme problemlerini, doğrusal programlama tekniklerini kullanarak modelleyebilme, simpleks ve ulaştırma problemlerini kullanarak çözebilme ve elde edilen sonuçları teknik ve ekonomik açıdan yorumlayabilme becerilerini kazanmalarını sağlar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Çok kriterli karar verme analizleri hakkında bilgi sahibidir. |
PÇ-12 Matematik, istatistik ve ekonometri alanlarında beceri kazanma, sayısal verilerden faydalanarak geliştirilecek olan istatistiksel ve ekonometrik çözümlemeler ile daha etkin kararlar alabilme, alınacak kararların sonuçlarını öngörebilme ve doğru tahminlerde bulunabilme ve sebep-sonuç ilişkilerini yorumlama becerisi kazanır. PÇ-13 Öğrencilerin gerçek hayata ilişkin karar verme problemlerini, doğrusal programlama tekniklerini kullanarak modelleyebilme, simpleks ve ulaştırma problemlerini kullanarak çözebilme ve elde edilen sonuçları teknik ve ekonomik açıdan yorumlayabilme becerilerini kazanmalarını sağlar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | SPSS paket programı ile analiz yapabilirler. |
PÇ-12 Matematik, istatistik ve ekonometri alanlarında beceri kazanma, sayısal verilerden faydalanarak geliştirilecek olan istatistiksel ve ekonometrik çözümlemeler ile daha etkin kararlar alabilme, alınacak kararların sonuçlarını öngörebilme ve doğru tahminlerde bulunabilme ve sebep-sonuç ilişkilerini yorumlama becerisi kazanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | İstatistiksel yöntemleri kullanabilirler. |
PÇ-12 Matematik, istatistik ve ekonometri alanlarında beceri kazanma, sayısal verilerden faydalanarak geliştirilecek olan istatistiksel ve ekonometrik çözümlemeler ile daha etkin kararlar alabilme, alınacak kararların sonuçlarını öngörebilme ve doğru tahminlerde bulunabilme ve sebep-sonuç ilişkilerini yorumlama becerisi kazanır. PÇ-13 Öğrencilerin gerçek hayata ilişkin karar verme problemlerini, doğrusal programlama tekniklerini kullanarak modelleyebilme, simpleks ve ulaştırma problemlerini kullanarak çözebilme ve elde edilen sonuçları teknik ve ekonomik açıdan yorumlayabilme becerilerini kazanmalarını sağlar. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Veri Analizine İlişkin Tanımlar ( Araştırma, Problem, Hipotez, Veri, Değişken, Ölçek, Veri Türüne Göre İstatistiksel Analiz Yöntemleri Verilerin Yeniden Tanımlanması (Dönüşümler), SPSS'te Veri Girişi ( Ham Veri Girişi, Sıklık ve Çapraz Tablo Biçiminde Veri Girişi ) SPSS'te Sıklık ve Çapraz Tabloların Oluşturulması, Tek Yönlü Varyans Analizi Çoklu Karşılaştırma Testleri SPSS'te Tek Yönlü Varyans Analizi | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Veri Analizine İlişkin Tanımlar ( Araştırma, Problem, Hipotez, Veri, Değişken, Ölçek, Veri Türüne Göre İstatistiksel Analiz Yöntemleri Verilerin Yeniden Tanımlanması (Dönüşümler) | Anlatma |
2 | SPSS'te Veri Girişi ve SPSS'te Sıklık ve Çapraz Tabloların Oluşturulması | Anlatma |
3 | Konum ve Değişim Ölçüleri SPSS'te Betimsel İstatistiklerin Hesaplanması | Anlatma |
4 | Konum ve Değişim Ölçüleri SPSS'te Betimsel İstatistiklerin Hesaplanması | Anlatma |
5 | Grafikler | Anlatma |
6 | Hipotez testleri | Anlatma |
7 | Hipotez testleri | Anlatma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Ki-Kare Analizi | Anlatma |
10 | Ki-Kare Analizi | Anlatma |
11 | SPSS'de Ki-Kare Analizi | Anlatma |
12 | SPSS'de Ki-Kare Analizi | Anlatma |
13 | Regresyon Analizi | Anlatma |
14 | Veri Zarflama Analizi | Anlatma |
15 | Veri Zarflama Analizi | Anlatma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Linear Programming for Decision Making. Anderson, D.R., D.J. Sweeney, and T.A.Williams St Paul, Minn | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
"D.R.Cox and E.J.Snell, 1981: Applied Statistics; Principles and Examples: Second Edition, London, Newyork". "SPSS Advanced 6.1: Marija J. Norusis / SPSS Inc., 1994, Chicago." |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 14 | 70 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 10 | 30 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 5 | 15 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 4 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 171 |