|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | MATEMATİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | HAYRULLAH ÖZİMAMOĞLU (h.ozimamoglu@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
SEZER SORGUN, HAYRULLAH ÖZİMAMOĞLU, HATİCE TOPCU, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu ders, temel matematik konularını ve matematiksel ispat yapabilmeyi öğretmek için planlanmıştır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Fonksiyon tanımını ve özelliklerini öğrenir. Bileşke ve ters bulabilir. Permütasyon kavramını temel anlamda öğrenir. İşlem kavramını ve fonksiyon ile arasındaki ilişkiyi öğrenir. |
PÇ-1 Matematiğin temel alanlarından Analiz, Geometri ve Cebirin temel kavramlarını bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla tanımlar. PÇ-2 Matematiksel verileri yorumlar, çözümler, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendirir. PÇ-3 Günlük hayattaki bazı problemlerin Matematiksel modellerini tanımlar, eleştirel bir açı ile değerlendirir, teorik ve uygulamalı bilgilerle analiz eder. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Doğal sayıların ve tamsayıların nasıl yapılandırıldığını öğrenir. Tamsayılarda bölme ve özelliklerini kullanabilir. Tümevarımla ispat yapabilir. |
PÇ-1 Matematiğin temel alanlarından Analiz, Geometri ve Cebirin temel kavramlarını bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla tanımlar. PÇ-2 Matematiksel verileri yorumlar, çözümler, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendirir. PÇ-3 Günlük hayattaki bazı problemlerin Matematiksel modellerini tanımlar, eleştirel bir açı ile değerlendirir, teorik ve uygulamalı bilgilerle analiz eder. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Learn the construction of real and rational numbers. |
PÇ-1 Matematiğin temel alanlarından Analiz, Geometri ve Cebirin temel kavramlarını bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla tanımlar. PÇ-2 Matematiksel verileri yorumlar, çözümler, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendirir. PÇ-3 Günlük hayattaki bazı problemlerin Matematiksel modellerini tanımlar, eleştirel bir açı ile değerlendirir, teorik ve uygulamalı bilgilerle analiz eder. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Sonlu,sonsuz,sayılabilir,sayılamaz küme kavramlarını ve aralarındaki ilişkileri öğrenir. Kardinalite kavramını öğrenir. |
PÇ-1 Matematiğin temel alanlarından Analiz, Geometri ve Cebirin temel kavramlarını bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla tanımlar. PÇ-2 Matematiksel verileri yorumlar, çözümler, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendirir. PÇ-3 Günlük hayattaki bazı problemlerin Matematiksel modellerini tanımlar, eleştirel bir açı ile değerlendirir, teorik ve uygulamalı bilgilerle analiz eder. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Fonksiyon tanımı, birebir ve örten fonksiyonlar, Fonksiyonların bileşkesi ve tersi, Permütasyonlar, İşlemler, Doğal sayıların inşası, Tamsayıların inşası, Tamsayılarda bölme ve özellikleri, Tümevarımla ispat, Rasyonel sayıların inşası, Reel sayıların inşası, Sonlu ve Sonsuz kümeler, Sayılabilir ve sayılamaz kümeler, Kardinalite | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Fonksiyon tanımı, birebir ve örten fonksiyonlar | Anlatım |
2 | Fonksiyonların bileşkesi ve tersi | Anlatım |
3 | Permütasyonlar | Anlatım |
4 | İşlemler | Anlatım |
5 | Doğal sayıların inşası | Anlatım |
6 | Tamsayıların inşası | Anlatım |
7 | Tamsayılarda bölme ve özellikleri | Anlatım |
8 | Ara Sınav | |
9 | Tümevarımla ispat | Anlatım |
10 | Rasyonel sayıların inşası | Anlatım |
11 | Reel sayıların inşası | Anlatım |
12 | Sonlu ve Sonsuz kümeler | Anlatım |
13 | Sayılabilir ve sayılamaz kümeler | Anlatım |
14 | Kardinalite | Anlatım |
15 | Final sınavına hazırlık | |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Soyut matematik, Ahmet Arıkan, Sait Halıcıoğlu, Palme yayınevi, 2016 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı, ders notları |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 2 | 4 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 150 |