|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | MATEMATİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | HATİCE TOPCU (hatice.kamit@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
SEZER SORGUN, HATİCE TOPCU, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu ders, temel çizge kuramı konularını öğretmek için planlanmıştır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Çizge kuramının kenar, nokta, derece gibi temel kavramlarını öğrenir. Noktaların derecesini, iç derecesini dış derecesini bulabilir. Bir çizgenin alt çizgelerini bulabilir. Çizgelerde izomorfizm kavramını öğrenir. |
PÇ-1 Matematiğin temel alanlarından Analiz, Geometri ve Cebirin temel kavramlarını bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla tanımlar. PÇ-2 Matematiksel verileri yorumlar, çözümler, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendirir. PÇ-3 Günlük hayattaki bazı problemlerin Matematiksel modellerini tanımlar, eleştirel bir açı ile değerlendirir, teorik ve uygulamalı bilgilerle analiz eder. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Çizgeler ile matrisler arasındaki ilişkiyi temel düzeyde öğrenir. Bazı genel çizge matrislerinin tanımlarını öğrenir. Verilen çizgeye ait matrisi bulabilir ya da matrisi verilen bir çizgeyi çizebilir. |
PÇ-1 Matematiğin temel alanlarından Analiz, Geometri ve Cebirin temel kavramlarını bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla tanımlar. PÇ-2 Matematiksel verileri yorumlar, çözümler, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendirir. PÇ-3 Günlük hayattaki bazı problemlerin Matematiksel modellerini tanımlar, eleştirel bir açı ile değerlendirir, teorik ve uygulamalı bilgilerle analiz eder. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Basit çizge, yol, döngü devir kavramlarını öğrenir. Verilen çizge üzerinde bu kavramların kontrolünü sağlayabilir. Ağaçlar ve üreteç ağaçların özelliklerini öğrenir. |
PÇ-1 Matematiğin temel alanlarından Analiz, Geometri ve Cebirin temel kavramlarını bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla tanımlar. PÇ-2 Matematiksel verileri yorumlar, çözümler, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendirir. PÇ-3 Günlük hayattaki bazı problemlerin Matematiksel modellerini tanımlar, eleştirel bir açı ile değerlendirir, teorik ve uygulamalı bilgilerle analiz eder. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Euler ve Hamilton çizgelerin özelliklerini öğrenir. |
PÇ-1 Matematiğin temel alanlarından Analiz, Geometri ve Cebirin temel kavramlarını bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla tanımlar. PÇ-2 Matematiksel verileri yorumlar, çözümler, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendirir. PÇ-3 Günlük hayattaki bazı problemlerin Matematiksel modellerini tanımlar, eleştirel bir açı ile değerlendirir, teorik ve uygulamalı bilgilerle analiz eder. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Çizge kuramında temel kavramlar, Çizge izomorfizmi, Altçizgeler, derece, iç derece, dış derece, derece dizileri, Komşuluk matrisi, derece matrisi, insidans matris, Basit çizgeler ve özellikleri, Yol, döngü, devir kavramları, Bağlantılılık, Bağlantılılık ve yönlü çizgeler, Ağaçlar, Üreteç ağaçlar, Euler ve Hamilton çizgeler | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Çizge kuramında temel kavramlar | |
2 | Çizge izomorfizmi | |
3 | Altçizgeler, derece, iç derece, dış derece, derece dizileri | |
4 | Komşuluk matrisi, derece matrisi, insidans matris | |
5 | Basit çizgeler ve özellikleri | |
6 | Yol, döngü, devir kavramları | |
7 | Bağlantılılık | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Bağlantılılık ve yönlü çizgeler | |
10 | Ağaçlar | |
11 | Ağaçlar | |
12 | Üreteç ağaçlar | |
13 | Euler çizgeler | |
14 | Hamilton çizgeler | |
15 | Final sınavına hazırlık | |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Lecture Notes On Graph Theory | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
ders kitabı, ders notları |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 14 | 56 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 14 | 56 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 1 | 3 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 2 | 6 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 181 |