|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | MATEMATİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SEZER SORGUN (ssorgun@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Maple sembolik programlama dilini öğrencilere öğretmek ve Maple’da matematiksel algoritmaların nasıl kodlanacağını anlatmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Maple ile ilgili temel kavramları öğrenir. |
PÇ-3 Günlük hayattaki bazı problemlerin Matematiksel modellerini tanımlar, eleştirel bir açı ile değerlendirir, teorik ve uygulamalı bilgilerle analiz eder. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 |
PÇ-4 Öğrenme süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımı analitik olarak kullanır. PÇ-5 Matematik alanındaki bir konuya uygun materyal geliştirir; bilgi ve tecrübe kazanımlarını farklı yöntemlerle kullanır. |
Yazılı Sınav |
|
DÖÇ-3 | Maple’da herhangi bir matematik problemini kodlayabilir ve çözebilir. |
PÇ-1 Matematiğin temel alanlarından Analiz, Geometri ve Cebirin temel kavramlarını bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla tanımlar. PÇ-7 Alanıyla ilgili öğrenme ihtiyaçlarını belirler. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır. PÇ-9 Toplumsal sorumluluk bilinciyle mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular. PÇ-11 Kazanacağı bilgi birikimi ile sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirler, lisansüstü eğitimin gereklerini yerine getirir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Maple Komutlarının kullanım biçimi, Temel Maple komutları, Cebirsel hesaplama komutları, Maple da Kümeler, Diziler ve Polinomlar, Maple ileTemel çizim komutları ve Grafik çizimi, Limit ve süreklilik, Türev ve Uygulamaları, İntegral ve Uygulamaları, Programlama | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Maple Komutlarının kullanım biçimi | Anlatma Yöntemi |
2 | Temel Maple komutları, Cebirsel hesaplama komutları | Anlatma Yöntemi |
3 | Maple da Kümeler, | Anlatma Yöntemi |
4 | Diziler ve Polinomlar | Anlatma Yöntemi |
5 | Maple ileTemel çizim komutları ve Grafik çizimi | Anlatma Yöntemi |
6 | Maple ileTemel çizim komutları ve Grafik çizimi | Anlatma Yöntemi |
7 | Maple ileTemel çizim komutları ve Grafik çizimi | Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Limit ve süreklilik | Anlatma Yöntemi |
10 | Türev ve Uygulamaları | Anlatma Yöntemi |
11 | Türev ve Uygulamaları | Anlatma Yöntemi |
12 | İntegral ve Uygulamaları | Anlatma Yöntemi |
13 | Programlama | Anlatma Yöntemi |
14 | Programlama | Anlatma Yöntemi |
15 | Programlama | Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Çelik, B., Maple ve Maple ile Matematik, 2010. | |
2 | Aktaş, C., Maple ile sembolik hesaplama, 2012. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Kitapları, Bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 7 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 14 | 70 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 7 | 28 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 7 | 28 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 186 |