Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN- EDEBİYAT FAKÜLTESİ / MAT492 - MATEMATİK

Kodu: MAT492 Adı: MAPLE İLE MATEMATİK Teorik+Uygulama: 4+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 4 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü MATEMATİK
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı SEZER SORGUN (ssorgun@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Maple sembolik programlama dilini öğrencilere öğretmek ve Maple’da matematiksel algoritmaların nasıl kodlanacağını anlatmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Maple ile ilgili temel kavramları öğrenir. PÇ-3 Günlük hayattaki bazı problemlerin Matematiksel modellerini tanımlar, eleştirel bir açı ile değerlendirir, teorik ve uygulamalı bilgilerle analiz eder.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 PÇ-4 Öğrenme süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımı analitik olarak kullanır.
PÇ-5 Matematik alanındaki bir konuya uygun materyal geliştirir; bilgi ve tecrübe kazanımlarını farklı yöntemlerle kullanır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Maple’da herhangi bir matematik problemini kodlayabilir ve çözebilir. PÇ-1 Matematiğin temel alanlarından Analiz, Geometri ve Cebirin temel kavramlarını bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla tanımlar.
PÇ-7 Alanıyla ilgili öğrenme ihtiyaçlarını belirler. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır.
PÇ-9 Toplumsal sorumluluk bilinciyle mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular.
PÇ-11 Kazanacağı bilgi birikimi ile sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirler, lisansüstü eğitimin gereklerini yerine getirir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Maple Komutlarının kullanım biçimi, Temel Maple komutları, Cebirsel hesaplama komutları, Maple da Kümeler, Diziler ve Polinomlar, Maple ileTemel çizim komutları ve Grafik çizimi, Limit ve süreklilik, Türev ve Uygulamaları, İntegral ve Uygulamaları, Programlama
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Maple Komutlarının kullanım biçimi Anlatma Yöntemi
2 Temel Maple komutları, Cebirsel hesaplama komutları Anlatma Yöntemi
3 Maple da Kümeler, Anlatma Yöntemi
4 Diziler ve Polinomlar Anlatma Yöntemi
5 Maple ileTemel çizim komutları ve Grafik çizimi Anlatma Yöntemi
6 Maple ileTemel çizim komutları ve Grafik çizimi Anlatma Yöntemi
7 Maple ileTemel çizim komutları ve Grafik çizimi Anlatma Yöntemi
8 Ara Sınav
9 Limit ve süreklilik Anlatma Yöntemi
10 Türev ve Uygulamaları Anlatma Yöntemi
11 Türev ve Uygulamaları Anlatma Yöntemi
12 İntegral ve Uygulamaları Anlatma Yöntemi
13 Programlama Anlatma Yöntemi
14 Programlama Anlatma Yöntemi
15 Programlama Anlatma Yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Çelik, B., Maple ve Maple ile Matematik, 2010.
2 Aktaş, C., Maple ile sembolik hesaplama, 2012.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders Kitapları, Bilgisayar

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 7 2 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 4 14 56
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 5 14 70
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 4 7 28
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 4 7 28
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 186