|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | RIZA GÜNAYDIN (rzgnydn@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı insanların davranışlarını anlamaya, geleceğe dönük tahminler yapmaya ve insanların davranışlarını kontrol etmeye yönelik bir perspektif kazandırmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Davranış ve yöntemlerini açıklayabilir. |
PÇ-1 Bu programı başarı ile tamamlayan öğrenciler;
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanındaki kavramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibidir. PÇ-2 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlayabilir, sentezleyebilir, analiz edebilir, yorumlayabilir ve değerlendirebilir. PÇ-3 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri geliştirir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Davranışın tarihsel gelişimini açıklayabilir. |
PÇ-1 Bu programı başarı ile tamamlayan öğrenciler;
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanındaki kavramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibidir. PÇ-7 Halkla İlişkiler ve Tanıtım ile ilgili ulusal ve uluslar arası hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular. PÇ-10 İşletme, iktisat, muhasebe, hukuk ve yönetim alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibidir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | İnsan davranışlarını belirleyen kavramları açıklayabilir. |
PÇ-1 Bu programı başarı ile tamamlayan öğrenciler;
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanındaki kavramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibidir. PÇ-2 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlayabilir, sentezleyebilir, analiz edebilir, yorumlayabilir ve değerlendirebilir. PÇ-3 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri geliştirir. PÇ-4 Görevi ile ilgili raporlar hazırlar ve üstlerine sunar. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Bu ders kapsamında; Davranış Bilimleri, Davranış ve Bireysel Davranış Modeli, İhtiyaçlar Hiyerarşisi, Davranış Düzlemi-Statü ve Rol Davranışları, Sosyal Kurumlar, kültür, kişilik, öğrenme, motivasyon, stres, çatışma, tutumlar ve liderlik anlatılmaya çalışılacaktır. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Davranış Bilimleri ve diğer sosyal bilimler ile ilişkisi | Anlatım,tartışma,soru-cevap |
| 2 | Davranış Bilimleri ve diğer sosyal bilimler ile ilişkisi | Anlatım,tartışma,soru-cevap |
| 3 | Güdülenme ve Güdülenme Kuramları | Anlatım,tartışma,soru-cevap |
| 4 | Statü-Rol Davranışı ve Sosyal Kurumlar | Anlatım,tartışma,soru-cevap |
| 5 | Tutumlar ve Davranış | Anlatım,tartışma,soru-cevap |
| 6 | Kültür ve Davranış İlişkisi | Anlatım,tartışma,soru-cevap |
| 7 | Öğrenme ve Öğrenme Kuramlar | Anlatım,tartışma,soru-cevap |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Duygular ve Heyecanlar | Anlatım,tartışma,soru-cevap |
| 10 | İletişim | Anlatım,tartışma,soru-cevap |
| 11 | Gruplar | Anlatım,tartışma,soru-cevap |
| 12 | Sosyal Etki, Uyum ve İtaat | Anlatım,tartışma,soru-cevap |
| 13 | Sosyal Tabakalaşma ve Sosyal Değişme | Anlatım,tartışma,soru-cevap |
| 14 | Sosyal Tabakalaşma ve Sosyal Değişme | Anlatım,tartışma,soru-cevap |
| 15 | Stres ve Stresin Yönetimi | Anlatım,tartışma,soru-cevap |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Eroğlu, F. (2004). Davranış bilimleri. İstanbul: Beta Yayınları. | |
| 2 | Güney, S. (2017). Davranış bilimleri. Ankara: Nobel Yayınları. | |
| 3 | Yılmazer, A., Eroğlu, C. (2008). Davranış bilimleri ve örgütsel davranış. Ankara: Detay Yayıncılık. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| projeksiyon, cd, kitap | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 0 | ||
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 6 | 18 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 90 | ||