|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | NEŞE ACAR (neseacar@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
RIZA GÜNAYDIN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrencilere, reklamcılık hakkında genel bilgiler vermek, bu konuda yaratıcı projeler ortaya koymaya çalışmak ve Türkiye'deki reklam sektörünü tanımak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Reklam ile ilgili temel kavramları tanımlayabilir |
PÇ-1 Bu programı başarı ile tamamlayan öğrenciler;
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanındaki kavramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibidir. PÇ-2 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlayabilir, sentezleyebilir, analiz edebilir, yorumlayabilir ve değerlendirebilir. PÇ-3 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri geliştirir. PÇ-7 Halkla İlişkiler ve Tanıtım ile ilgili ulusal ve uluslar arası hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular. PÇ-10 İşletme, iktisat, muhasebe, hukuk ve yönetim alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibidir. PÇ-11 Okulda edindiği teorik ve pratik bilgileri sektörde rahatlıkla uygular. PÇ-12 Hem temel hem de alanıyla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini ve yazılımlarını ileri düzeyde kullanabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Reklam ile ilgili stratejileri uygulayabilir |
PÇ-1 Bu programı başarı ile tamamlayan öğrenciler;
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanındaki kavramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibidir. PÇ-2 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlayabilir, sentezleyebilir, analiz edebilir, yorumlayabilir ve değerlendirebilir. PÇ-3 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri geliştirir. PÇ-4 Görevi ile ilgili raporlar hazırlar ve üstlerine sunar. PÇ-7 Halkla İlişkiler ve Tanıtım ile ilgili ulusal ve uluslar arası hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular. PÇ-10 İşletme, iktisat, muhasebe, hukuk ve yönetim alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibidir. PÇ-11 Okulda edindiği teorik ve pratik bilgileri sektörde rahatlıkla uygular. PÇ-12 Hem temel hem de alanıyla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini ve yazılımlarını ileri düzeyde kullanabilir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Reklam araçlarını açıklayabilir |
PÇ-1 Bu programı başarı ile tamamlayan öğrenciler;
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanındaki kavramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibidir. PÇ-2 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlayabilir, sentezleyebilir, analiz edebilir, yorumlayabilir ve değerlendirebilir. PÇ-3 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri geliştirir. PÇ-4 Görevi ile ilgili raporlar hazırlar ve üstlerine sunar. PÇ-7 Halkla İlişkiler ve Tanıtım ile ilgili ulusal ve uluslar arası hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular. PÇ-10 İşletme, iktisat, muhasebe, hukuk ve yönetim alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibidir. PÇ-11 Okulda edindiği teorik ve pratik bilgileri sektörde rahatlıkla uygular. PÇ-12 Hem temel hem de alanıyla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini ve yazılımlarını ileri düzeyde kullanabilir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders; reklamın tanımı, reklam mecraları, yaratıcı ve etkili reklamının özellikleri, reklam ve senaryo incelemeleri, temel yapım teknikleri (kamera, oyunculuk, aydınlatma, kurgu, müzik vb.), reklamın yapım öncesi, yapım ve yapım sonrası aşamaları, dünyadan ve ülkemizden örneklerin incelenmesi konularını içermektedir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Reklamın tanımı | Anlatım,soru-cevap |
2 | İletişim ve Reklam | Anlatım,soru-cevap |
3 | Reklamın sınıflandırılması | Anlatım,soru-cevap |
4 | Reklam yönetimi | Anlatım,soru-cevap |
5 | İletişim Planlaması | Anlatım,soru-cevap |
6 | Reklam Araçları: Televizyon | Anlatım,soru-cevap, sunum |
7 | Reklam Araçları: Radyo | Anlatım,soru-cevap, sunum |
8 | Ara Sınav | |
9 | Reklam Araçları: İnternet | Anlatım,soru-cevap, sunum |
10 | Reklam Araçları: Sosyal Medya | Anlatım,soru-cevap, sunum |
11 | Reklam Araçları: Niş Reklam | Anlatım,soru-cevap, sunum |
12 | Reklam Araçları: Dış reklam | Anlatım,soru-cevap, sunum |
13 | Reklam Araçları: Gazete | Anlatım,soru-cevap, sunum |
14 | Reklam Araçları: Dergi | Anlatım,soru-cevap, sunum |
15 | Reklam ve Halkla İlişkiler | Anlatım,soru-cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Tayfur, Gıyasettin, (2008), Reklamcılık, Ankara, Nobel Yayın Dağıtım. | |
2 | Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını. ‘Reklamcılığa Giriş’. Erzurum, 2020 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitap, projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 5 | 20 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 5 | 15 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 15 | 3 | 45 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 1 | 4 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 1 | 4 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 118 |