|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | TURİZM ANİMASYONU | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | GÖKHAN ALKAN (gokhanalkan@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
KÜRŞAT ÖZCAN, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı raket sporları ile ilgili temel ve ileri düzey teknikler ile bu tekniklerin uygulamaları hakkında bilgi ve beceri kazandırmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | raket sporlarını oynayabilir |
PÇ-7 Okulda ve staj çalışmalarında edindiği yabancı dil bilgisini sektörde kullanır. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
| DÖÇ-2 | raket sporlarını açıklayabilir. |
PÇ-1 Turizm animasyonu ile ilgili temel kavramları tanımlar. PÇ-15 Spor ve oyun bilgisi, sahne uygulaması, dünya dansları, step-aerobik ve koreografi uygulamalarını bilir ve uygular. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
| DÖÇ-3 | raket sporları ile ilgili aktiviteleri organize edebilir. |
PÇ-6 Okulda ve staj çalışmalarında edindiği teorik ve pratik bilgileri sektörde rahatlıkla uygular. PÇ-8 Edindiği teorik ve pratik deneyimle, sektörde karşılaştığı sorunları analiz eder ve çözüm üretir. PÇ-9 İletişim gücü yüksektir ve ekip çalışmasına uyum sağlar. PÇ-15 Spor ve oyun bilgisi, sahne uygulaması, dünya dansları, step-aerobik ve koreografi uygulamalarını bilir ve uygular. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
| DÖÇ-4 | raket sporları sahalarını çizebilir. |
PÇ-6 Okulda ve staj çalışmalarında edindiği teorik ve pratik bilgileri sektörde rahatlıkla uygular. PÇ-8 Edindiği teorik ve pratik deneyimle, sektörde karşılaştığı sorunları analiz eder ve çözüm üretir. PÇ-16 Sahne araçları teknik bilgisi, çocuk psikolojisi, temel müzik bilgisi,konuşma sanatı ve tekniği, yönetim ve organizasyon, , kültür ve halk bilimleri, çocuk animasyonu ve uyarlama teknikleri konularına hakimdir ve bu konularla ilgili organizasyonlarda aktif görev alır. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Raket sporları ile ilgili temel kavramlar, sınıflandırılması, ekipmanlar, genel güvenlik kuralları | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Raket sporları genel bilgisi, en çok tercih edilen branşlar, temel kavramlar, ekipmanlar. | Anlatma Yöntemi |
| 2 | kort tenisi temel teknikleri, saha ve malzeme bilgisi, oyun kuralları. | Anlatma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Bireysel Çalışma Yöntemi İkili Çalışma |
| 3 | kort tenisi müsabakaları. | Grup Çalışması Rapor Hazırlama Gözlem |
| 4 | badminton temel teknikleri, saha ve malzeme bilgisi, oyun kuralları. | Anlatma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Bireysel Çalışma Yöntemi İkili Çalışma |
| 5 | badminton egzersizleri. | Grup Çalışması Rapor Hazırlama Gözlem |
| 6 | masa tenisi temel teknikleri, saha ve malzeme bilgisi, oyun kuralları. | Anlatma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Bireysel Çalışma Yöntemi İkili Çalışma |
| 7 | masa tenisi egzersizleri | Grup Çalışması Rapor Hazırlama Gözlem |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | duvar tenisi temel teknikleri, saha ve malzeme bilgisi, oyun kuralları. | Anlatma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Bireysel Çalışma Yöntemi İkili Çalışma |
| 10 | duvar tenisi egzersizleri | Grup Çalışması Rapor Hazırlama Gözlem |
| 11 | Plaj tenisi temel teknikleri, saha ve malzeme bilgisi, oyun kuralları. | Anlatma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Bireysel Çalışma Yöntemi İkili Çalışma |
| 12 | Speedminton temel teknikleri, saha ve malzeme bilgisi, oyun kuralları. | Anlatma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Bireysel Çalışma Yöntemi İkili Çalışma |
| 13 | Lacrosse temel teknikleri, saha ve malzeme bilgisi, oyun kuralları. | Anlatma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Bireysel Çalışma Yöntemi İkili Çalışma |
| 14 | Pickleball temel teknikleri, saha ve malzeme bilgisi, oyun kuralları. | Anlatma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Bireysel Çalışma Yöntemi İkili Çalışma |
| 15 | Okulda raket sporları müsabakaları. | takım çalışması |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Tennis, Clive Gifford | |
| 2 | Masa Tenisi, Güven Erdil | |
| 3 | Okullarda ve kulüplerde badminton, Rasim Kale | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| toplar, raketler, ağlar, antrenman alanları | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 6 | 12 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 4 | 8 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 3 | 9 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 3 | 9 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 82 | ||