|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | TURİZM ANİMASYONU | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | GÖKHAN ALKAN (gokhanalkan@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
TÜLAY AVCI TAŞKIRAN, GÖKHAN ALKAN, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Eğlence hizmetleri departmanında konuk tipine, tesis özelliklerine ve işletmenin marka katkısına göre aktivite programı hazırlayabilme konusunda bilgi vermek. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Turizm işletmelerinde spor ve oyun aktiviteleri uygulayabilir |
PÇ-1 Turizm animasyonu ile ilgili temel kavramları tanımlar. PÇ-8 Edindiği teorik ve pratik deneyimle, sektörde karşılaştığı sorunları analiz eder ve çözüm üretir. PÇ-21 Mesleği ile ilgili yenilikleri sürekli takip eder ve kendini sürekli geliştirir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | spor ve oyun etkinlikleri planlayabilir |
PÇ-1 Turizm animasyonu ile ilgili temel kavramları tanımlar. PÇ-9 İletişim gücü yüksektir ve ekip çalışmasına uyum sağlar. PÇ-17 Birlikte çalıştığı arkadaşlarına yardım eder ve astlarını sürekli eğiterek gelişmelerini sağlar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | spor ve oyun etkinliklerinde lider olabilir |
PÇ-1 Turizm animasyonu ile ilgili temel kavramları tanımlar. PÇ-9 İletişim gücü yüksektir ve ekip çalışmasına uyum sağlar. PÇ-10 Astları ve üstleriyle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Macera aktiviteleri, Sanatsal ve kültürel aktiviteler, Eğitsel rekreasyon aktiviteleri | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Dünyada ve Türkiye'de spor ve oyun kavramlarının gelişimi | sözlü anlatım ve uygulama |
| 2 | spor ve oyunun çeşitlendirilmesi | sözlü anlatım ve uygulama |
| 3 | gündüz aktiviteleri olarak; spor ve oyun türleri | sözlü anlatım ve uygulama |
| 4 | spor ve oyun planlaması | sözlü anlatım ve uygulama |
| 5 | spor ve oyun yönetimi | sözlü anlatım ve uygulama |
| 6 | spor ve oyun liderliği | sözlü anlatım ve uygulama |
| 7 | spor ve oyun pazarlaması | sözlü anlatım ve uygulama |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | kapalı alanlarda spor ve oyun | sözlü anlatım ve uygulama |
| 10 | açık alanlarda spor ve oyun | sözlü anlatım ve uygulama |
| 11 | plaj sporları ve oyunları | sözlü anlatım ve uygulama |
| 12 | geleneksel sporlar | sözlü anlatım ve uygulama |
| 13 | geleneksel oyunlar | sözlü anlatım ve uygulama |
| 14 | örnek uygulamalar | sözlü anlatım ve uygulama |
| 15 | örnek uygulamalar | sözlü anlatım ve uygulama |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Bilgisayar yazılım ve donanımları, internet ortamı, televizyon, VCD, DVD, projeksiyon | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 0 | ||
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 10 | 20 |
| c) Performans Ödevi | 1 | 10 | 10 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 90 | ||