|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Doktora | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | MATEMATİK (DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ESMA DEMİR ÇETİN (esma.demir@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ESMA DEMİR ÇETİN, ÇAĞLA RAMİS, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Doktora öğrenimi boyunca öğrencinin gereksinim duyacağı, Kuaterniyon teorisiyle ilgili temel bilgilerin verilmesi. Ayrıca karşılaşacağı problemlerin çözümünde nasıl bir yol izleyeceğinin kavratılması. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Yüksek boyuttaki vektörel yapıları bilir. |
PÇ-1 Özgün bir konu tasarlayabilir ve araştırabilir; yeni, farklı ve/veya karmaşık konuları kavrar.
PÇ-3 Matematikteki güncel konulara hakim olur. Analiz ve cebir alanın da yeni teorik ve uygulamalı konuları kavrar. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Yüksek boyuttaki kompleks yapılar ve geometrik özellikleri. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Temel lineer cebir | Anlatma, Problem Çözme |
2 | Kompleks sayılar | Anlatma, Problem Çözme |
3 | Dual sayılar | Anlatma, Problem Çözme |
4 | Dual sayıların matris gösterimi ve dual vektör uzayı | Anlatma, Problem Çözme |
5 | Dual sayılar ile ilgili temel tanımlar ve teoremler | Anlatma, Problem Çözme |
6 | D-modül | Anlatma, Problem Çözme |
7 | D-modül üzerinde iç çarpım ve norm | Anlatma, Problem Çözme |
8 | Ara Sınav | |
9 | E-study dönüşümü ve dual açı | Anlatma, Problem Çözme |
10 | D-modülde dış çarpım ve karma çarpım | Anlatma, Problem Çözme |
11 | Dual vektörlerde baz kavramı | Anlatma, Problem Çözme |
12 | D-modülde dual izometriler | Anlatma, Problem Çözme |
13 | Dual matrisler | Anlatma, Problem Çözme |
14 | Dual değişkenli fonskyionların seriye açılımı | Anlatma, Problem Çözme |
15 | Dual integral | Anlatma, Problem Çözme |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Ward, J.P. Quaternions and Cayley Numbers, Kluwer Academic Publisher, 1997 | |
2 | Hacısalihoğlu, H.Hilmi. Hareket Geometrisi ve Kuaterniyonlar Teorisi, Gazi Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi, Matematik Bölümü.,1983 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 1 | 14 | 14 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 14 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 14 | 14 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 14 | 42 |
Final Sınavı | 1 | 14 | 14 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 182 |